Problem z wbiciem niższego biegu

merwi
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 14, 18:41
BMW: e46 323i M52B25TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: merwi »

Witam wszystkich,

Pacjent e46 m52b25tu. Wczoraj po przejechaniu kilkunastu kilometrów (dość agresywnie) nie mogłem zredukować biegu. Dopiero po zatrzymaniu możliwe było wbicie niższego biegu. Biegi wchodziły bardzo dobrze, zauważyłem również że sprzęgło brało bardzo wysoko praktycznie trzeba było je puścić do końca żeby samochód w ogóle ruszył. Podczas jazdy ta sama sytuacja, biegi do góry wchodziły bez problemu o redukcji nie było mowy.

Dzisiaj rano poszedłem ocenić szkody lecz ku mojemu zdziwieniu wszystko działa normalnie. Przejechałem kilka kilometrów i nie ma żadnych problemów z redukcją biegów.

Jak myślicie co może powodować takie zachowanie? Kończy się sprzęgło? Jakiś element układu sprzęgłowego gdy się nagrzeje to powoduje taki problem?

Pozdrawiam o z góry dziękuje za każdą podpowiedź.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Układ sprzęgła jest na wykończeniu, więc miej to na uwadze w trasach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
merwi
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 14, 18:41
BMW: e46 323i M52B25TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: merwi »

Chodzi o samo sprzęgło, czy może coś z pompa sprzęgła jest nie tak?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Sprzęgło/docisk.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
merwi
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 14, 18:41
BMW: e46 323i M52B25TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#5

Post autor: merwi »

Jak myślisz lepiej zostać przy dwumasie i wymienić sprzęgło, dociks. Czy lepiej wsadzić jednomas?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Jak kto woli, większa wygoda jest przy dwumasie. Bardzo prawdopodobne, że Twoja jest w dobrym stanie i nie będzie potrzeby wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
merwi
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 24 lis 14, 18:41
BMW: e46 323i M52B25TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#7

Post autor: merwi »

Dzięki wielkie za pomoc, także szykuje się budżetowo i mentalnie na wymianę :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”