Problem z turbosprężarką!!!! Pomocy

kulpek
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 25 wrz 14, 17:28
BMW: E46 2.0 Diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WPR
VIN: KE49657

#1

Post autor: kulpek »

Witam, jestem na forum od niedawna, mam BMW E46 z 99 roku 2.0 diesel, mam taki objaw że na 4 biegu powyżej 3 tyś obrotów samochód wchodzi mi w tryb awaryjny, to samo jest na 5. Gdy odpalę INPE i sprawdze błedy to mam błąd 101 Lader- Regelung pokazuje mi tam jeszcze w parametrach:
Motordrehzahl 3501.50 [1/min]
laderdruck 2484.22 [mbar]


Domyślam się że to turbina ale jest po regeneracji, do listopada ma gwarancje. Autko tak normalnie chodzi, przyspiesza i wogóle ale jak go rozpędze do ponad 120 km na czwórce to prędzej czy później wskoczy w tryb awaryjny.
Od razu z góry przepraszam jeżeli temat już był ale szukałem i nie mogłem znaleźć.
Proszę o pomoc.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#2

Post autor: Frost »

2,3Bara jest wartością jak najbardziej ok, więcej już nie wiem. To ciśnienie sprężarki + atmosferyczne z tego co pamiętam.
kulpek
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 25 wrz 14, 17:28
BMW: E46 2.0 Diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WPR
VIN: KE49657

#3

Post autor: kulpek »

to dlaczego autko wchodzi mi w tryb awaryjny, i tylko taki błąd mam, przyspiesza normalnie wszystko jest ok dopóki nie wcisne gazu w podłoge na 4 lub 5 biegu, jak wejdzie w tryb awaryjny musze odpuścic gaz na pare sekund i moge dalej jechac.
Można tą turbine regulować? np. na sztandze przy gruszce? może ona jest za bardzo w prace wyregulowana?
Ewentualnie czy są jakieś czujniki doładowania albo coś w tym stylu które mogłyby być uszkodzone i dlatego będzie taki błąd i tryb awaryjny?
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#4

Post autor: krzysiek80r »

Laptop w łapę z nagrywaniem pulpitu.
Live data i jazda testowa.

Później na spokojnie obczaj na filmie które parametry niedomagają.
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#5

Post autor: Krzysiek669 »

Tryb awaryjny bo zapewne turbo przeładowuje.

Elektrozawór od turbo masz sprawny ? Możesz podmienić z tym od EGR
Przewody podciśnieniowe są całe, nie ma nieszczelnośći ?
kulpek
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 25 wrz 14, 17:28
BMW: E46 2.0 Diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WPR
VIN: KE49657

#6

Post autor: kulpek »

Juz po problemie okazalo sie ze ten elektrozaeor przy turbinie byl trafiony, wymienilem i jak reka odjąl dzieki Krzysiek669
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”