Problem z temperaturą silnika M47N

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
KaratWro
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 17, 19:25
BMW: BMW e46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: KaratWro »

Witam, 2 tygodnie temu podjąłem się wymiany zbiorniczka wyrównawczego i przy okazji płynu chłodzenia, odpowietrzenie zrobiłem zgodnie z instrukcją podaną na jednym z forów BMW, obserwując temperaturę w teście nr 7, podczas jazdy, bez ogrzewania, trzyma się ona w granicy 80 - 83 stopnie, gdy postoje w korku, w krótkim czasie zaczyna rosnąć do 86 - 88 stopni, natomiast gdy powstaje dłużej z włączonym silnikiem ma biegu jałowym, dochodzi do 98 - 99 i zbija na 98... To normalne?? Czy coś jest jeszcze zapowietrzone albo popsute?? Brak termostatu egr, dzisiaj zaobserwowałem ze na zimnym silniku jest według patyka w zbiorniku mniej płynu niż po zakończonej jeździe, wtedy patyk pokazuje więcej, co zrobiłem nie tak? Lub co jeszcze muszę zrobić??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie jest normalne, jaki masz termostat? Nie przypadkiem włoski behr? Tylko oryginał trzyma temperaturę prawidłowo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KaratWro
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 17, 19:25
BMW: BMW e46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: KaratWro »

Wiesz co, szczerze Ci powiem, że nie mam pojęcia jakiej firmy jest obecny termostat, na obudowie widać tylko napis "Germany" i jakieś (chyba) nic nie znaczące dwie cyfry w kółku, to jakiej firmy szły na pierwszy montaż?? lub co jest oryginałem??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To istotna informacja, choć jak nie jest oryginalny (a nie jest, ten jest Austriacki) to jest pierwszy do odstrzału. Teraz nie można kupić oryginału w zamienniku, kiedyś to był behr a obecnie nie ma najmniejszego związku z nim.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KaratWro
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 17, 19:25
BMW: BMW e46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: KaratWro »

Czyli rozumiem porządny termostat + porządne odpowietrzenie układu załatwi sprawę? Mam trzy odpowietrzniki, przy EGR, przy zbiorniczku wyrównawczym i na przewodzie nagrzewnicy, brak termostatu egr i chłodnicy egr, według instrukcji która znalazłem na zimnym silniku leje powoli płyn aż wyleci najpierw przy EGR (zakręcam odpowietrznik) a potem przy zbiorniczku (również zakręcam odpowietrznik) następnie zakręcam od razu odpowietrznik na przewodzie nagrzewnicy odpalam auto z temp ustawioną na max podkręcam obroty 2 razy do ok 2000 i jeżeli płynu u Edzie to dolewam do równego stanu... Jakieś uwagi co do tego?? Albo masz jakąś sprawdzoną instrukcje według której na pewno będzie dobrze odpowietrzony??
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

A ja bym zaczal jednak od sprawdzenia visco czy e-wentylatora w zaleznosci co tam masz.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Skoro spada na trasie to termostat nie działa poprawnie, ale jak słusznie Broder zauważył trzeba sprawdzić wentylator skoro na postoju temperatura rośnie. Diesla w bmw odpowietrza się łatwo, korek odkręcony, temperatura na max, odkręcone odpowietrzniki, odpalony test 7.0 (czeka się do 88 stopni czyli otwarcia termostatu), uzupełniasz płyn a gdy zaczyna lecieć którymś odpowietrznikiem to go zakręcasz. Na drugi dzień kontrola stanu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KaratWro
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 17, 19:25
BMW: BMW e46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: KaratWro »

Pracę wentylatora słuchać kiedy włączona jest klima, więc teoretycznie powinien też się załączyć kiedy potrzeba schłodzić silnik... Czy źle myślę?? pytanie--przy jakiej temperaturze powinien zostać uruchomiony i kiedy otwierają się, lub zamykają żaluzje?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Powinien, ale sprawdź to czy uruchamia się, gdzieś w okolicy 93 już powinien chodzić, jeżeli chodzi o klapy to nie pamiętam. Masz manual i tylko elektryczny?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”