Strona 1 z 1

problem z temp ( czy to jest termostat )

: 26 wrz 09, 23:33
autor: plmarcello
Mam problem z temp silnika , kilka dni temu rozerwało mi zbiornik wyrównaczy, który w momencie strzału naruszył i rozczelnił połączenie plastkowego kolana wychodzącego z chłodnicy.
Po wymianie zbiornika i chłodnicy, problemy się nie skończyły.

Po przejechaniu odcinka około 8-10 km, wskazówka temp zaczeła się przesuwać się w kierunku czerwonego pola.
Po otwarciu maski okazuje się , że w zaznaczonym miejscu na kolor żółty wysącza się pieniaca substancja.
Prawdopodobnie płyn chłodzący, jeśli jest to termostat... no i na kolanie w, którym znajduje się odpowietrzenie jest drobna szczelinka z, której również ubywa pieniący się płyn.

Proszę o sugestie na co powinienem zwrócić uwagę, ewentualnie co powinienem zrobić.
Obrazek
Obrazek

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 27 wrz 09, 14:19
autor: Greg 318
Pierwsza sprawa musisz doprowadzic do tego zeby uklad byl szczelny : wymienic kolanko , wykrecic termostat wyczyscic powierzchnie i zlozyc na dobrym silikonie.
Nastepnie dobrze odpowietrzyc układ
Sprawdz czy termostat sie otwiera (czy puscza obieg na chlodnice)
Jezeli problem ne zniknie najlepiej podlaczyc pod kompa -mozesz wtedy sprawdzic aktualna temperature z dwoch czujnikow (na termostacie i na wyjsciu z chlodnicy
Niestety nie mozna sprawdzic w prosty sposob wymontowanego termostatu ani wymontowac go z auta i zlozyc uklad bez niego , co znacznie utrudnia diagnoze
Sprawdz rownierz czy pompa dziala i co z wentylatorem?

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 28 wrz 09, 16:05
autor: plmarcello
ok wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 13 paź 09, 18:43
autor: m52tu b28
Proponuje wymontować termostat i sprawdzić czy bez niego też ciśnienie bedzie sie wytwarzać. Jeżeli tak to czeka Cie demontowanie głowicy. :shock:

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 13 paź 09, 20:04
autor: Greg 318
Tylko ze termostatu nie da sie wymnotowac nie uszkadzajac go ( przy wyciaganiu z obudowy urwiesz prawdopodobnie przewody)
Bez termostatu na wolnych obrotach brak cyrkulacj prawidlowej powoduje wzrost temp silnika. :evil:
Przerabialem to na samochodzie ( z termostatem bylo ok )

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 14 paź 09, 18:28
autor: m52tu b28
Moze jest tak jak mówisz.Jeżeli nawet temp. dojdzie do 90' to wisko czy elektrowentylator wystudzi silnik. Chodzi tylko o sprawdzenie czy bedzie wytwarzać sie takie ciśnienie jak z tetmostatem.

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 14 paź 09, 21:38
autor: GrzesBMW3e46
Witam nie wmawiajcie ze to odrazu uszczelka z pod glowicy czy glowica peknieta. przerabialem i przerabiam to w moim aucie e 46 318 i od 2 miesiecy mam tak ze robi sie duze cisnienie w ukladzie chlodzacym jezdzilem na rozne warsztaty i tylko powiedziano ze uszczelka lub glowica padla wiec wzielem ksiazke w reke i zaczelem sie za rozbieranie w 2 dni i zrobilem uszczelke wymienilem glowica sprawdzana na szczelnosc a cisnienie jak bylo tak jest nadal nastepnie wymienilem termostat sprawdzilem pompe wody wymienilem korek zbiorniczka wymienilem zbiorniczek (pęlkl od cisnienia) a problem jak byl tak i jest nadal duze cisnienie chlodnica zimna dolny przewod zimny .i tak ze sprawdzalem czy moze nie jest czasem zamulona chlodnica ale okazalo sie ze nie jezdze 2 mies po warsztatach i nikt nie wie co sie dzieje. temp jest normalana ogrzewanie tak samo. a koledze najpierw radze sprawdzic dokladnie wycieki w ukladzie chlodzacym za glowica jest kolanko z pod ktorego moze cieknac a takze pod kolektorem ssaacym jest rurka ktora wpinana jest w blok silnika.

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 15 paź 09, 8:36
autor: Greg 318
czy ja cos pisalem o glowicy??

Re: problem z temp ( czy to jest termostat )

: 15 paź 09, 21:13
autor: m52tu b28
No nie pisałeś nic o głowicy. Próbujemy Ci pomóc, wiec bierzemy różne opcje pod uwage. Do tego właśnie służy forum- do dyskusji. :)

©2024 phpBB SEO by Inveo