problem z temp ( czy to jest termostat )

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
plmarcello
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 21 wrz 09, 22:47
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: radom

#1

Post autor: plmarcello »

Mam problem z temp silnika , kilka dni temu rozerwało mi zbiornik wyrównaczy, który w momencie strzału naruszył i rozczelnił połączenie plastkowego kolana wychodzącego z chłodnicy.
Po wymianie zbiornika i chłodnicy, problemy się nie skończyły.

Po przejechaniu odcinka około 8-10 km, wskazówka temp zaczeła się przesuwać się w kierunku czerwonego pola.
Po otwarciu maski okazuje się , że w zaznaczonym miejscu na kolor żółty wysącza się pieniaca substancja.
Prawdopodobnie płyn chłodzący, jeśli jest to termostat... no i na kolanie w, którym znajduje się odpowietrzenie jest drobna szczelinka z, której również ubywa pieniący się płyn.

Proszę o sugestie na co powinienem zwrócić uwagę, ewentualnie co powinienem zrobić.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#2

Post autor: Greg 318 »

Pierwsza sprawa musisz doprowadzic do tego zeby uklad byl szczelny : wymienic kolanko , wykrecic termostat wyczyscic powierzchnie i zlozyc na dobrym silikonie.
Nastepnie dobrze odpowietrzyc układ
Sprawdz czy termostat sie otwiera (czy puscza obieg na chlodnice)
Jezeli problem ne zniknie najlepiej podlaczyc pod kompa -mozesz wtedy sprawdzic aktualna temperature z dwoch czujnikow (na termostacie i na wyjsciu z chlodnicy
Niestety nie mozna sprawdzic w prosty sposob wymontowanego termostatu ani wymontowac go z auta i zlozyc uklad bez niego , co znacznie utrudnia diagnoze
Sprawdz rownierz czy pompa dziala i co z wentylatorem?
plmarcello
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 21 wrz 09, 22:47
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: radom

#3

Post autor: plmarcello »

ok wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam
m52tu b28
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 22 wrz 09, 12:37
BMW: E46 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#4

Post autor: m52tu b28 »

Proponuje wymontować termostat i sprawdzić czy bez niego też ciśnienie bedzie sie wytwarzać. Jeżeli tak to czeka Cie demontowanie głowicy. :shock:
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#5

Post autor: Greg 318 »

Tylko ze termostatu nie da sie wymnotowac nie uszkadzajac go ( przy wyciaganiu z obudowy urwiesz prawdopodobnie przewody)
Bez termostatu na wolnych obrotach brak cyrkulacj prawidlowej powoduje wzrost temp silnika. :evil:
Przerabialem to na samochodzie ( z termostatem bylo ok )
m52tu b28
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 22 wrz 09, 12:37
BMW: E46 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#6

Post autor: m52tu b28 »

Moze jest tak jak mówisz.Jeżeli nawet temp. dojdzie do 90' to wisko czy elektrowentylator wystudzi silnik. Chodzi tylko o sprawdzenie czy bedzie wytwarzać sie takie ciśnienie jak z tetmostatem.
GrzesBMW3e46

#7

Post autor: GrzesBMW3e46 »

Witam nie wmawiajcie ze to odrazu uszczelka z pod glowicy czy glowica peknieta. przerabialem i przerabiam to w moim aucie e 46 318 i od 2 miesiecy mam tak ze robi sie duze cisnienie w ukladzie chlodzacym jezdzilem na rozne warsztaty i tylko powiedziano ze uszczelka lub glowica padla wiec wzielem ksiazke w reke i zaczelem sie za rozbieranie w 2 dni i zrobilem uszczelke wymienilem glowica sprawdzana na szczelnosc a cisnienie jak bylo tak jest nadal nastepnie wymienilem termostat sprawdzilem pompe wody wymienilem korek zbiorniczka wymienilem zbiorniczek (pęlkl od cisnienia) a problem jak byl tak i jest nadal duze cisnienie chlodnica zimna dolny przewod zimny .i tak ze sprawdzalem czy moze nie jest czasem zamulona chlodnica ale okazalo sie ze nie jezdze 2 mies po warsztatach i nikt nie wie co sie dzieje. temp jest normalana ogrzewanie tak samo. a koledze najpierw radze sprawdzic dokladnie wycieki w ukladzie chlodzacym za glowica jest kolanko z pod ktorego moze cieknac a takze pod kolektorem ssaacym jest rurka ktora wpinana jest w blok silnika.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#8

Post autor: Greg 318 »

czy ja cos pisalem o glowicy??
m52tu b28
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 22 wrz 09, 12:37
BMW: E46 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#9

Post autor: m52tu b28 »

No nie pisałeś nic o głowicy. Próbujemy Ci pomóc, wiec bierzemy różne opcje pod uwage. Do tego właśnie służy forum- do dyskusji. :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”