problem z temp ( czy to jest termostat )
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 wrz 09, 22:47
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: radom
Mam problem z temp silnika , kilka dni temu rozerwało mi zbiornik wyrównaczy, który w momencie strzału naruszył i rozczelnił połączenie plastkowego kolana wychodzącego z chłodnicy.
Po wymianie zbiornika i chłodnicy, problemy się nie skończyły.
Po przejechaniu odcinka około 8-10 km, wskazówka temp zaczeła się przesuwać się w kierunku czerwonego pola.
Po otwarciu maski okazuje się , że w zaznaczonym miejscu na kolor żółty wysącza się pieniaca substancja.
Prawdopodobnie płyn chłodzący, jeśli jest to termostat... no i na kolanie w, którym znajduje się odpowietrzenie jest drobna szczelinka z, której również ubywa pieniący się płyn.
Proszę o sugestie na co powinienem zwrócić uwagę, ewentualnie co powinienem zrobić.
Po wymianie zbiornika i chłodnicy, problemy się nie skończyły.
Po przejechaniu odcinka około 8-10 km, wskazówka temp zaczeła się przesuwać się w kierunku czerwonego pola.
Po otwarciu maski okazuje się , że w zaznaczonym miejscu na kolor żółty wysącza się pieniaca substancja.
Prawdopodobnie płyn chłodzący, jeśli jest to termostat... no i na kolanie w, którym znajduje się odpowietrzenie jest drobna szczelinka z, której również ubywa pieniący się płyn.
Proszę o sugestie na co powinienem zwrócić uwagę, ewentualnie co powinienem zrobić.
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
Pierwsza sprawa musisz doprowadzic do tego zeby uklad byl szczelny : wymienic kolanko , wykrecic termostat wyczyscic powierzchnie i zlozyc na dobrym silikonie.
Nastepnie dobrze odpowietrzyc układ
Sprawdz czy termostat sie otwiera (czy puscza obieg na chlodnice)
Jezeli problem ne zniknie najlepiej podlaczyc pod kompa -mozesz wtedy sprawdzic aktualna temperature z dwoch czujnikow (na termostacie i na wyjsciu z chlodnicy
Niestety nie mozna sprawdzic w prosty sposob wymontowanego termostatu ani wymontowac go z auta i zlozyc uklad bez niego , co znacznie utrudnia diagnoze
Sprawdz rownierz czy pompa dziala i co z wentylatorem?
Nastepnie dobrze odpowietrzyc układ
Sprawdz czy termostat sie otwiera (czy puscza obieg na chlodnice)
Jezeli problem ne zniknie najlepiej podlaczyc pod kompa -mozesz wtedy sprawdzic aktualna temperature z dwoch czujnikow (na termostacie i na wyjsciu z chlodnicy
Niestety nie mozna sprawdzic w prosty sposob wymontowanego termostatu ani wymontowac go z auta i zlozyc uklad bez niego , co znacznie utrudnia diagnoze
Sprawdz rownierz czy pompa dziala i co z wentylatorem?
-
- Bywalec forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 wrz 09, 22:47
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: radom
ok wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 80
- Rejestracja: 22 wrz 09, 12:37
- BMW: E46 Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Proponuje wymontować termostat i sprawdzić czy bez niego też ciśnienie bedzie sie wytwarzać. Jeżeli tak to czeka Cie demontowanie głowicy.
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
Tylko ze termostatu nie da sie wymnotowac nie uszkadzajac go ( przy wyciaganiu z obudowy urwiesz prawdopodobnie przewody)
Bez termostatu na wolnych obrotach brak cyrkulacj prawidlowej powoduje wzrost temp silnika.
Przerabialem to na samochodzie ( z termostatem bylo ok )
Bez termostatu na wolnych obrotach brak cyrkulacj prawidlowej powoduje wzrost temp silnika.
Przerabialem to na samochodzie ( z termostatem bylo ok )
-
- Bywalec forum
- Posty: 80
- Rejestracja: 22 wrz 09, 12:37
- BMW: E46 Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Moze jest tak jak mówisz.Jeżeli nawet temp. dojdzie do 90' to wisko czy elektrowentylator wystudzi silnik. Chodzi tylko o sprawdzenie czy bedzie wytwarzać sie takie ciśnienie jak z tetmostatem.
Witam nie wmawiajcie ze to odrazu uszczelka z pod glowicy czy glowica peknieta. przerabialem i przerabiam to w moim aucie e 46 318 i od 2 miesiecy mam tak ze robi sie duze cisnienie w ukladzie chlodzacym jezdzilem na rozne warsztaty i tylko powiedziano ze uszczelka lub glowica padla wiec wzielem ksiazke w reke i zaczelem sie za rozbieranie w 2 dni i zrobilem uszczelke wymienilem glowica sprawdzana na szczelnosc a cisnienie jak bylo tak jest nadal nastepnie wymienilem termostat sprawdzilem pompe wody wymienilem korek zbiorniczka wymienilem zbiorniczek (pęlkl od cisnienia) a problem jak byl tak i jest nadal duze cisnienie chlodnica zimna dolny przewod zimny .i tak ze sprawdzalem czy moze nie jest czasem zamulona chlodnica ale okazalo sie ze nie jezdze 2 mies po warsztatach i nikt nie wie co sie dzieje. temp jest normalana ogrzewanie tak samo. a koledze najpierw radze sprawdzic dokladnie wycieki w ukladzie chlodzacym za glowica jest kolanko z pod ktorego moze cieknac a takze pod kolektorem ssaacym jest rurka ktora wpinana jest w blok silnika.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3309 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kristof89pl
-
- 16 Odpowiedzi
- 3391 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawidd
-
- 0 Odpowiedzi
- 981 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: olo_1234
-
- 6 Odpowiedzi
- 2559 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 3 Odpowiedzi
- 6269 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1744 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 1 Odpowiedzi
- 959 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 13 Odpowiedzi
- 3250 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kulelko
-
- 5 Odpowiedzi
- 2464 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MarkS
-
- 11 Odpowiedzi
- 4811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112