Problem z Silnikem M52B28TU

Szaman
Posty: 5
Rejestracja: 6 lut 23, 23:12
BMW: E46 328I
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#1

Post autor: Szaman »

Witam, przychodze z problemem i licze na to że ktoś bedzie w stanie mi dobrze doradzić. Problem dotyczy silnika M52B28TU rocznik 99. Silnik nie bierze oleju był w pełni sprawny i ostatnio zbiorniczek z płynem chłodzącym wybuchł. Przestraszyłem się od razu i zaprowadziłem do mechanika. Wymienilismy zbiorniczek i przewody lecz nic to nie dało i zbiorniczek wybuchł ponownie. Silnik został rozebrany całkowicie i okazało się, że poprzedni posiadacz musiał już cośgrzebać i całe ciśnienie w układzie tworzy 3 cm dosyć głeboka rysa w tuleji bloku silnika. Mechanik mówi że za wtłoczenie nowych tuleji nie daje gwarancji ile to pojezdzi i najlepiej zrobić swapa. W tym silniku jedynym problemem jest własnie ta rysa wszystko poza tym jest sprawne. I teraz mam do was pytanie. Czy kupywać nowy silnik w ciemno gdzie może być w nim jeszcze więcej problemów. Czy mogłbym wymienić sam blok wkładając od innego silnika mającego to samo oznaczenie M52B28TU. Bo koszt bedzie o wiele mniejszy niz zakup swapa i jego wykonanie, a miałbym pewny silnik w którym wiem co było robione i jak to wygląda. Więc co tu robić ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Sprawny blok, głowica do obróbki i składanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”