Problem z regulacją temperatury nawiewu e46 320d

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
kry517
Posty: 2
Rejestracja: 6 lut 14, 19:37
BMW: e46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Żukowo

#1

Post autor: kry517 »

Witam . Moj problem wygląda następująca , rozpoczeło sie od tego ze kupilem auto i ciagle walilo cieple powietrze niezaleznie co ustawilem na panelu czy 16 czy 32 ciagle gorące powietrze , wiec po przeczytaniu forum wymienilem elektrozawór no i juz jest poprawa bo przy zmianie na panelu na 16 st wieje zimnym powietrzem ale jak juz ustawie 16,5 lub wiecej to wali gorącym , i tu nasuwa sie pytanie co dalej panel ? wariuje czy cos innego? , myslalem nad jezem ale regulacja sily nawiewu dziala spoko , a jeszcze chcialbym dodac ze jak ustawie auto na panelu zeby samo regulowalo temperature to ciagle dziala na okolo 75% sily nawiewiu i zmniejsza sie z moze jedna kreske ale po chwili i tak wzrtasta spowrotem pomimo tego ze w aucie jest juz sauna , wiec mysle ze moze cos z panelem albo jego czujnikem co jest w srodku jest cos nie tak ? poprawcie mnie jesli sie myle. Z góry dziekuje za odpowiedzi , Pozdrawiam
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Wygląda to na uszkodzony panel (sterownik Klimy). Czujnik temperatury jest akurat w tym panelu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Aby się przekonać należy podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy w klimatroniku.
Może walnięty jest czujnik nasłonecznienia kabiny?Jest on powiązany z funkcją 'AUTO".Znajduje się przy przedniej szybie w środkowej kratce nawiewu.
A może i panel do wymiany?
Tak czy inaczej diagnoza kompem i będzie łatwiej :)
Romanikxxl
michall0909
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25 sie 13, 9:52
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: gorzyce

#4

Post autor: michall0909 »

Mam ten sam problem, wymieniłem jeża bo falował mi nawiew, wymieniłem elektrozawór. Objawy są identyczne jak u ciebie. U mnie zauważyłem że po przejechaniu dłuższego dystansu przy nastawieniu nawet 18 st. dmucha zimne. Nie wiem czy tak ma być że jak w kabinie jest zimno to nie ustawisz nadmuchu tak zeby dmuchało takie lekko ciepłe powietrze. Spróbuj jeszcze odpowietrzyć układ chłodzenia gdzieś czytałem że to też może być przyczyną. Ja też chce odpowietrzyć ale wiem że to nie jest proste. Szukam jakiejś instrukcji jak zrobić to prawidłowo. Jak by Ci się udało z tym problemem uporać czekam na wiadomość. Powodzenia
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#5

Post autor: Alvarees »

Diagnostyka nie nie da! u mnie 0 błędów
Układ odpowietrzany kilkanaście razy - 0 poprawy

Ze środkowych nawiewów leci normalne zimne powietrze zaś na szybę GORĄCE!

w tym tygodniu biorę się za wymianę elektorzaworu

p.s
może komuś się przyda
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=151302
BRAK PODPISU
michall0909
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25 sie 13, 9:52
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: gorzyce

#6

Post autor: michall0909 »

Dzisiaj wykręciłem cały klimatronik i przeczyściłem termonetr który jest zabudowany za tą małą krateczką w panelu. Było ta nieco brudu, kurzu. Ku memu zaskoczeniu regulacja temperatury zaczęła działać normalnie. Teraz nawet jak dam 20 st. na klimatroniku to na szybę leci lekko ciepłe powietrze a nie jak przedtem od razu żar. Kiedyś jak włączyłem AUTO i nastawiłem tak 20st. to dmuchawa od razu waliła na maksa a teraz na 1/4 siły nadmuch. :-)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”