problem z przpływomierzem (chyba)

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
kingaonthestage
Posty: 4
Rejestracja: 8 mar 23, 4:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Kolbuszowa
VIN: FY27099
Gender:

problem z przpływomierzem (chyba)

Post autor: kingaonthestage »

Witam, piszę w ramach ostatniej deski ratunku.
Posiadam bmw e46 z 2003r. 2.0 diesel 150km po mapie (kupiona już z mapą). Na początku zaczął pojawiać sie problem z nierównym chodzeniem silnika, metaliczne stuki, duszenie się i dławienie auta. Mechanik oczywiście rozłożył ręce. Po godzinach spędzonych w internecie i eliminowaniu usterek, zdecydowałam się na najprostszą rzecz czyli wymiane filtra powietrza. Okazało sie ze filtr powietrza był całkowicie zapchany i jeżeli ktoś go wymieniał to bardzo dawno (fakt, tutaj moja wina wiadomo powinnam wymienić wszystkie filtry do tego jeszcze nie doszłam, świeżo po zakupie). Problem zniknął, jak ręką odjął.
Przejechała tak ok.5 tyś km. Te same objawy zaczynały się od nowa. Skoro zapchany filtr powietrza, no to wiadomo sprawdzenie przeplywki. Wyczyszona została przepływka oraz odma. Niby pierwsze kilomtery były naprawdę spoko, auto jechało lepiej niż dotychczas. Po ok 30km zaczeła strasznie dymić i szarpać. Znowu to samu w mniejszej skali. Niedługo potym zgasła (w trakcje jazdy) i nie chciała odpalić. W razie w podłączyliśmy aku na kable, zapaliła po kilkudziesięciu metrach zgasła (nie trzymała obrotów). Nie chciałam jej męczyć została odholowana. Przyjechała osobista pomoc, auto odpaliło bez żadnego problemu ale gasła na wolnych obrotach, nie dało sie nią jechać. Objawy przeplywki. Przepływka została wymieniona, niedawno wymieniłam też swiece żarowe ale prawdopodobnie jest problem ze sterownikiem bo nadal nie pali jak powinna. Więc z racji że stała na minusowej temperaturze. Przed odpalaniem został podładowany aku oraz stała w cieple w zasadzie zostało skierowane ciepłe powietrze na maske aby jej pomóc. Odpaliła. Wszystko wydawalo się wporządku, silnik pracował równo, wchodziła na obroty. Delikatnie przerywała i dymiła (na czarno). Przejechała krótki odcinek i wróciła. Po max 30minut znowu nie odpala. A jak odpala to nie trzyma obrotów i niepokojące stuki po prawej stronie silnika. Odlaczylismy przeplywke, auto odpaliło chodziła jak zegarek. Chwike pochodziła, przeplywka podpięta znowu. Działa, przejechała kawałek było git, nie gasiliśmy jej. Przejechała 20km do miejsca docelowego bez żadnego problemu. Po 3h normlanie odpaliła i jechała normlnie ale po ok 10km zgasła ( przy zgaśnięciu zapalila sie kontolka dde). Nie chciała odpalić ( kręciła łapała ale nie zapaliła). Postała tak z 5minut. Zapaliła wróciła do domu od razu. Czytałam coś że trzeba błędy wykasować i w razie potrzeby adaptacja. No więc podłączyłam do kompa pare dni później. Tak jakby przepływka nie dawała powietrza. W załączniku błędy itp z inpy. Auto nie odpala ani z przepływka ani bez (aku naładowane, temp. Na plusie normlanie by odpaliła- kręci łapie ale nie chce zapalić) Mogłabym usunąć adaptacje ale nie wiem jak wpłynie to na mape i brak egr.
Help.
Załączniki
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_143635.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_143635.jpg (1.89 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_160735.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_160735.jpg (3.28 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_143708.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_143708.jpg (3.02 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_143659.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_143659.jpg (4.08 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_143647.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_143647.jpg (2.67 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_143607.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_143607.jpg (2.86 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_143603.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_143603.jpg (4.66 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_143601.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_143601.jpg (2.23 MiB) Przejrzano 555 razy
problem z przpływomierzem chyba  - IMG_20230308_141341.jpg
problem z przpływomierzem chyba - IMG_20230308_141341.jpg (2.64 MiB) Przejrzano 555 razy

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9845
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Jakie przepływomierz jest założony? Wejdź w silnik, odczytaj błędy i wklej je.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
kingaonthestage
Posty: 4
Rejestracja: 8 mar 23, 4:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Kolbuszowa
VIN: FY27099
Gender:

Post autor: kingaonthestage »

E R R O R M E M O R Y
--------------------------------------- Date: 09.03.2023 15:38:09
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
------------------------------------------------------------- RESULT: 3 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 3F30 3F30 (0193) commen rail sensor
P0193 Kraftstoffeinspritzleiste Drucksensor 1 Schaltkreis - hoch
Error counter: 5
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 398410 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 5.95 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 512.01 bar
injection volume setpoint without volume offset 42.53 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 974.76 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12382.40 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
raw value of common rail pressure 4980.53 mV
2. Umweltsatz
Mileage 398410 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 6.96 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 512.01 bar
injection volume setpoint without volume offset 41.75 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 964.92 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11893.62 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
raw value of common rail pressure 4980.53 mV
Signal or value above threshold
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 3F 30 E1 06 01 93 05 28 9B A1 00 38 41 6C 00 63
00 4C 00 E6 9B A1 00 39 41 6A 00 62 00 49 00 E6
------------------------------------------------------------- 4203 4203 glow control unit
Error counter: 2
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 398410 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 5.95 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 512.01 bar
injection volume setpoint without volume offset 42.53 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 974.76 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12382.40 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -
2. Umweltsatz
Mileage 398410 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 6.96 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 512.01 bar
injection volume setpoint without volume offset 41.75 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 964.92 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11893.62 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -
Implausible signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 03 68 06 00 00 02 28 9B A1 00 38 41 6C 00 63
00 4C 00 00 9B A1 00 39 41 6A 00 62 00 49 00 00
------------------------------------------------------------- 3F70 3F70 (0112) input-air temperature sensor
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 398410 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 5.95 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1795.98 bar
injection volume setpoint without volume offset 42.14 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 974.76 hPa
voltage raw value air temperature 4980.53 mV
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 964.92 hPa
Signal or value above threshold
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 3F 70 01 02 00 00 01 28 9B A1 00 38 E4 6B 00 63
E6 4B 00 62 ============================================================
kingaonthestage
Posty: 4
Rejestracja: 8 mar 23, 4:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Kolbuszowa
VIN: FY27099
Gender:

Post autor: kingaonthestage »

Przepływka loro jakąś najtańsza praktycznie. Czujnik temperatury powietrza dolotowego wyczyszczony, auto nie paliło dalej. Odłączyłam przeplywke następnie znowu podłączyłam auto zapaliło chodziło wmiarę okej, czasem przerwało na wolnych obrotach. Wskazania z inoy odczytują za dużo powietrza pompowanego przez przepływke. Kupować używana oryginalną czy może robić adaptacje tej? Czy mogę przeprowadzić adaptacje przepływomierza normalnie jeżeli została wgrana wcześniej mapa?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9845
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Litości..przepływomierz bosch, nic innego nie działa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

kingaonthestage
Posty: 4
Rejestracja: 8 mar 23, 4:27
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Kolbuszowa
VIN: FY27099
Gender:

Post autor: kingaonthestage »

Przepływka wymieniona na boscha, auto nie odpala. Nie da się odczytać beldow z silnika. Wyskakuje błąd d0012 motor i ifh 0009. Sterownik silnika padł?

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Podwozie”