Problem z prędkościomierzem

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Metis
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 19, 12:50
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#1

Post autor: Metis »

Witam,
mam dość nietypowy problem z licznikiem w swoim e46.
Samochód stał 2 tygodnie nieruszany, nieotwierany. Dziś po wejściu do samochodu jeszcze przed włożeniem kluczyka w stacyjkę zauważyłem, że zegary pokazują jakieś glupoty. Paliwo pokazuje full, prędkość ok. 88 a obrotomierz 2000. Spalanie i temperatura pokazywaly 0. Po odpaleniu samochodu paliwo wywaliło poza skalę, prędkość bez zmian a obroty pokazywały ok. 3100. Po chwilowej jeździe okazuje się, że temperatura i spalanie działają poprawnie natomiast cała reszta już nie. Wygląda to tak jakby zegary mialy swoje punkty zerowe w miejscach w których je zastałem jak przyszedłem do auta. Reasumując, stojąc w miejscu jadę ok. 90, jadąc 40 jadę ok. 130.

Ma ktoś może pomysł co mogło się stać? I jak to naprawić?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Zacznij od wyjęcia zegarów i potraktuj wtyczkę kontaktem w sprayu. Możesz później zrobić test zegarów (instrukcja na youtube).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

brzmi jakby sie obrocily wskazowki na trzpieniach :lol:
zawsze mozna zdjac i zalozyc na '0'
Metis pisze: 6 lis 21, 16:15 stojąc w miejscu jadę ok. 90
uwazaj, aby nie dostac mandatu w zabudowanym :lol: :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Metis
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 19, 12:50
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#4

Post autor: Metis »

maniek21112 pisze: 6 lis 21, 20:33 Zacznij od wyjęcia zegarów i potraktuj wtyczkę kontaktem w sprayu. Możesz później zrobić test zegarów (instrukcja na youtube).
Zegary wyjęte wtyczki/piny wyglądają okej. Profilaktycznie psiknięte. Po tym zabiegu nie zmieniło się nic.
Test zegarów wywalił paliwo, predkość i obroty mocno za skalę aż wskazówki zatrzymały się na ściankach i troszkę zagrzechotały, chyba przeskoczyły trybki czy co tam jest... Na chwilę obecną przy wyjętych zegarach mam 1/4 paliwa, prędkość 20km/h i 500 obrotów.
scghost pisze: 6 lis 21, 21:50 zawsze mozna zdjac i zalozyc na '0'
Taki zabieg jest realny? Jeśli tak i będą poprawne wskazania to mogę spróbować tak zrobić :p
scghost pisze: 6 lis 21, 21:50 uwazaj, aby nie dostac mandatu w zabudowanym
Postaram się stać wolniej :lol:


Macie może jeszcze jakieś pomysły? Wymiana zegarów? Dalej mnie zastanawia jak do tego doszło...

Dzięki Panowie i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Silniczki zegarów mają w kilku miejscach swoje punkty zerowe, przynajmniej tak to wygląda. To grzechotanie było dlatego że doszły do oporu i pewnie wskazówki się fizycznie przestawiły na ośkach, miałeś fuksa że zostały całe i się nie połamały. Pewnie bez testu zegarów wystarczyło by je ustawić na zero i podłączyć wtyczki. Może były jakieś zaniki napięcia i wskazówki ustawiając się na zero przestawiły się bliżej kolejnego takiego punktu i już tak zostały.

Ja ustawiałem tak, rozebrałem zegary tak żeby dostać się do wskazówek, zdjąłem wskazówki, podłączyłem wtyczki, wtedy silniczki zagrzechotaly i włożyłem wskazówki na miejsce. Na podłączonych wtyczkach silniki są zablokowane i nie jest łatwo je wtedy przestawić, więc po założeniu wskazówki zostają gdzie powinny. Jak będziesz zakładał wskazówki "na stole", w domu jest duże prawdopodobieństwo że będą źle ustawione po ponownym wyzerowaniu silniczków. Uważaj jak będziesz je zdejmował żeby nie porysować tarcz zegarów.

Na Twoim miejscu bym na początku zdemontował zegary, sprawdził czy ruch wskazówek nie jest ograniczony i sięgają do końca swojej skali, ustawił bez zdejmowania wskazówki na zero i podłączył zegary. Może się uda i będzie dobrze, jeżeli po wyzerowaniu ustawią się jakoś dziwnie,nie tam gdzie powinny być, wtedy bym je przestawiał na ośkach. Poszukaj zdjęcia liczników bo na wyłączonej stacyjce wskazówki mogą być poniżej zera na skali.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Metis
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 19, 12:50
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#6

Post autor: Metis »

GUMMISS pisze: 7 lis 21, 23:51 Na Twoim miejscu bym na początku zdemontował zegary, sprawdził czy ruch wskazówek nie jest ograniczony i sięgają do końca swojej skali, ustawił bez zdejmowania wskazówki na zero i podłączył zegary.
Zrobiłem jak napisałeś, przejechałem delikatnie wskazówkami maksymalnie do lewej. Maksymalnie dało się odrobinę poniżej 0. Złożylem, podłączyłem, porównałem wskazania z komputerem i wszystko działa jak powinno. Wieczorem zauważyłem, że nie świeci mi prawa strona zegarów. Temperatura jest całkowicie ciemna. Podejrzewam, że coś gdzieś zwarło, popaliło podświetlenie i przy okazji rozjechało te wskazówki.

Na chwilę obecną temat uważam za zamknięty. Dziękuję Wam bardzo i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

Cieszę się że mogłem pomóc :beer: . Oświetlenie jest sterowane tranzystorami po kilka LED na tranzystor. Może jeden się uwalił, może zimne luty, w końcu bezołowiowa cyna robi swoje po 20tu latach użytkowania.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”