Problem z prędkościomierzem
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 gru 19, 12:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
Witam,
mam dość nietypowy problem z licznikiem w swoim e46.
Samochód stał 2 tygodnie nieruszany, nieotwierany. Dziś po wejściu do samochodu jeszcze przed włożeniem kluczyka w stacyjkę zauważyłem, że zegary pokazują jakieś glupoty. Paliwo pokazuje full, prędkość ok. 88 a obrotomierz 2000. Spalanie i temperatura pokazywaly 0. Po odpaleniu samochodu paliwo wywaliło poza skalę, prędkość bez zmian a obroty pokazywały ok. 3100. Po chwilowej jeździe okazuje się, że temperatura i spalanie działają poprawnie natomiast cała reszta już nie. Wygląda to tak jakby zegary mialy swoje punkty zerowe w miejscach w których je zastałem jak przyszedłem do auta. Reasumując, stojąc w miejscu jadę ok. 90, jadąc 40 jadę ok. 130.
Ma ktoś może pomysł co mogło się stać? I jak to naprawić?
Pozdrawiam
mam dość nietypowy problem z licznikiem w swoim e46.
Samochód stał 2 tygodnie nieruszany, nieotwierany. Dziś po wejściu do samochodu jeszcze przed włożeniem kluczyka w stacyjkę zauważyłem, że zegary pokazują jakieś glupoty. Paliwo pokazuje full, prędkość ok. 88 a obrotomierz 2000. Spalanie i temperatura pokazywaly 0. Po odpaleniu samochodu paliwo wywaliło poza skalę, prędkość bez zmian a obroty pokazywały ok. 3100. Po chwilowej jeździe okazuje się, że temperatura i spalanie działają poprawnie natomiast cała reszta już nie. Wygląda to tak jakby zegary mialy swoje punkty zerowe w miejscach w których je zastałem jak przyszedłem do auta. Reasumując, stojąc w miejscu jadę ok. 90, jadąc 40 jadę ok. 130.
Ma ktoś może pomysł co mogło się stać? I jak to naprawić?
Pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zacznij od wyjęcia zegarów i potraktuj wtyczkę kontaktem w sprayu. Możesz później zrobić test zegarów (instrukcja na youtube).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
brzmi jakby sie obrocily wskazowki na trzpieniach
zawsze mozna zdjac i zalozyc na '0'
zawsze mozna zdjac i zalozyc na '0'
uwazaj, aby nie dostac mandatu w zabudowanym
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 gru 19, 12:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
Zegary wyjęte wtyczki/piny wyglądają okej. Profilaktycznie psiknięte. Po tym zabiegu nie zmieniło się nic.maniek21112 pisze: ↑6 lis 21, 20:33 Zacznij od wyjęcia zegarów i potraktuj wtyczkę kontaktem w sprayu. Możesz później zrobić test zegarów (instrukcja na youtube).
Test zegarów wywalił paliwo, predkość i obroty mocno za skalę aż wskazówki zatrzymały się na ściankach i troszkę zagrzechotały, chyba przeskoczyły trybki czy co tam jest... Na chwilę obecną przy wyjętych zegarach mam 1/4 paliwa, prędkość 20km/h i 500 obrotów.
Taki zabieg jest realny? Jeśli tak i będą poprawne wskazania to mogę spróbować tak zrobić :p
Postaram się stać wolniej
Macie może jeszcze jakieś pomysły? Wymiana zegarów? Dalej mnie zastanawia jak do tego doszło...
Dzięki Panowie i pozdrawiam!
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Silniczki zegarów mają w kilku miejscach swoje punkty zerowe, przynajmniej tak to wygląda. To grzechotanie było dlatego że doszły do oporu i pewnie wskazówki się fizycznie przestawiły na ośkach, miałeś fuksa że zostały całe i się nie połamały. Pewnie bez testu zegarów wystarczyło by je ustawić na zero i podłączyć wtyczki. Może były jakieś zaniki napięcia i wskazówki ustawiając się na zero przestawiły się bliżej kolejnego takiego punktu i już tak zostały.
Ja ustawiałem tak, rozebrałem zegary tak żeby dostać się do wskazówek, zdjąłem wskazówki, podłączyłem wtyczki, wtedy silniczki zagrzechotaly i włożyłem wskazówki na miejsce. Na podłączonych wtyczkach silniki są zablokowane i nie jest łatwo je wtedy przestawić, więc po założeniu wskazówki zostają gdzie powinny. Jak będziesz zakładał wskazówki "na stole", w domu jest duże prawdopodobieństwo że będą źle ustawione po ponownym wyzerowaniu silniczków. Uważaj jak będziesz je zdejmował żeby nie porysować tarcz zegarów.
Na Twoim miejscu bym na początku zdemontował zegary, sprawdził czy ruch wskazówek nie jest ograniczony i sięgają do końca swojej skali, ustawił bez zdejmowania wskazówki na zero i podłączył zegary. Może się uda i będzie dobrze, jeżeli po wyzerowaniu ustawią się jakoś dziwnie,nie tam gdzie powinny być, wtedy bym je przestawiał na ośkach. Poszukaj zdjęcia liczników bo na wyłączonej stacyjce wskazówki mogą być poniżej zera na skali.
Ja ustawiałem tak, rozebrałem zegary tak żeby dostać się do wskazówek, zdjąłem wskazówki, podłączyłem wtyczki, wtedy silniczki zagrzechotaly i włożyłem wskazówki na miejsce. Na podłączonych wtyczkach silniki są zablokowane i nie jest łatwo je wtedy przestawić, więc po założeniu wskazówki zostają gdzie powinny. Jak będziesz zakładał wskazówki "na stole", w domu jest duże prawdopodobieństwo że będą źle ustawione po ponownym wyzerowaniu silniczków. Uważaj jak będziesz je zdejmował żeby nie porysować tarcz zegarów.
Na Twoim miejscu bym na początku zdemontował zegary, sprawdził czy ruch wskazówek nie jest ograniczony i sięgają do końca swojej skali, ustawił bez zdejmowania wskazówki na zero i podłączył zegary. Może się uda i będzie dobrze, jeżeli po wyzerowaniu ustawią się jakoś dziwnie,nie tam gdzie powinny być, wtedy bym je przestawiał na ośkach. Poszukaj zdjęcia liczników bo na wyłączonej stacyjce wskazówki mogą być poniżej zera na skali.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 gru 19, 12:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
Zrobiłem jak napisałeś, przejechałem delikatnie wskazówkami maksymalnie do lewej. Maksymalnie dało się odrobinę poniżej 0. Złożylem, podłączyłem, porównałem wskazania z komputerem i wszystko działa jak powinno. Wieczorem zauważyłem, że nie świeci mi prawa strona zegarów. Temperatura jest całkowicie ciemna. Podejrzewam, że coś gdzieś zwarło, popaliło podświetlenie i przy okazji rozjechało te wskazówki.
Na chwilę obecną temat uważam za zamknięty. Dziękuję Wam bardzo i pozdrawiam.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Cieszę się że mogłem pomóc . Oświetlenie jest sterowane tranzystorami po kilka LED na tranzystor. Może jeden się uwalił, może zimne luty, w końcu bezołowiowa cyna robi swoje po 20tu latach użytkowania.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1848 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 4114 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bercikhph
-
- 3 Odpowiedzi
- 3339 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 3570 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 540zhge46
-
- 5 Odpowiedzi
- 4975 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1060 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marus15
-
- 8 Odpowiedzi
- 2742 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid0405
-
- 2 Odpowiedzi
- 1048 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: miturka18
-
- 1 Odpowiedzi
- 1682 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: deka87
-
- 4 Odpowiedzi
- 1798 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder