Problem z podłączeniem grzanych foteli

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
danwik21
Posty: 4
Rejestracja: 1 paź 20, 16:18
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#1

Post autor: danwik21 »

Witam, mam problem z podłączeniem grzanych foteli. Kupiłem https://allegro.pl/oferta/4x-mata-grzewcza-grzejna-fotela-do-samochodu-7695157917 takie maty, i chce je podłączyć na oryginalnym panelu z bmw, wstawiłem TERMISTOR NTC 6.8kOhm sugerując się z oryginalnych grzanych foteli z innego e46, lecz diody na panelu zapalają się i po sekundzie gasną. Ktoś może wie jak to podłączyć ?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

szczurson montował to wie 8)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#3

Post autor: Szczurson »

Ja nie dokładałem "aftermarketowych" mat, tylko skorzystałem z oryginalnej instalacji BMW. Nawet nie wiem jak może zachować się "sterownik" grzania w przypadku zastosowania innych podzespołów. Szczerze mówiąc, nie liczyłbym na to, że wystarczy tylko podpiąć, dodać rezystor i będzie działać, bo tak to by pewnie co drugie E46 z tym jeździło.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
danwik21
Posty: 4
Rejestracja: 1 paź 20, 16:18
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#4

Post autor: danwik21 »

A czy oryginalna wiązka idzie do jakiegoś dodatkowego modułu? I czy masz może oryginalny schemat podłączenia tych mat z opisem kabli itp. ?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

oryginalny modul tez nie robi zadnej magii, po prostu puszcza prad na przewody grzewcze, pewnie by sie dalo te tez podlaczyc bez problemu
stopien grzania okresla jedynie czas przez jaki ma byc podgrzewanie
tyle ze termistor jest wymagany do kontroli temperatury i bez niego modul sie nie wlaczy

jak masz jeden panel z przyciskami to podepnij sie inpą do niego, bedziesz mial blad czemu sie nie wlacza
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
danwik21
Posty: 4
Rejestracja: 1 paź 20, 16:18
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#6

Post autor: danwik21 »

Tylko problem polega na tym ze oryginalnie nie miałem grzanych foteli, i muszę całą wiązkę kabli na nowo prowadzić, bo to przed lift i miał tylko jeden przycisk ASC, a chce podłączyć panel od po lifta, Przycisk ASC normalnie działa z tego panelu tylko te przyciski grzanych foteli . Może to być spowodowane złym doborem termistora ? I jak mogę podłączyć sie IMPA pod panel jeśli nie jest połączony z komputerem?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#7

Post autor: Szczurson »

Dokładając swoje, kierowaliśmy się tym:
https://www.e46fanatics.com/threads/diy-non-heated-to-heated-seat-retrofit-lots-of-pics.341242/

Tu masz krok po kroku jak ktoś to robił, wraz z opisem gdzie jaki kabel. BTW, jak masz ASC to ten panel nadal jest z przedlifta, tylko nie zawierał grzania.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”