Problem z odpalaniem, błędy w INPA

lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#1

Post autor: lisciu001 »

Witam wszystkich, mam taki problem, jadąc wczoraj zapaliła się kontrolka DDE i auto straciło moc. Później po zgaszeniu był problem z odpaleniem auta, lecz po jakimś czasie odpalił i moc wróciła. Dodam, że w samochodzie świeciła się kontrolka rezerwy paliwa, silnik to M47N 150 km, przebieg prawie 400tys km.
Błędy jakie wyskoczyły w INPA:
1. 43F1 elect. spare heater
2. 4AB2 elect. spare heater
3. 4560 (3002) rail pressure plaus. amount controlled
4. 4B90 rail pressure monitoring at engine-start

po sprawdzeniu błędów, odpaleniu auta, następnym sprawdzeniu błędów, pojawił się kolejny błąd:
5. 4B11 (1279) rough controller

Co może być przyczyną, co powinienem sprawdzić?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nagraj korekcje, na zimnym, podczas delikatnej jazdy oraz po rozgrzaniu. Ten ostatni błąd informuje, że jest w tym temacie dramat. Błędy wklejaj, wymieniałeś kiedyś filtr paliwa? Zrób to i test przelewowy. Dodatkowo sprawdź ile paliwa jest w której komorze gdy jest mniej niż pół zbiornika (test 6.0 w ukrytym menu).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#3

Post autor: lisciu001 »

Korekty:
zimny silnik, wolne obroty - https://www.youtube.com/watch?v=JMEPwKFrXbs
delikatna jazda na nierozgrzanym - https://www.youtube.com/watch?v=7c8RnjdvhZU
jazda na nierozgrzanym - https://www.youtube.com/watch?v=CMSKyeOBhdY
jazda na rozgrzanym silniku - https://www.youtube.com/watch?v=fi1PieZyBCc
silnik rozgrzany, wolne obroty - https://www.youtube.com/watch?v=58-8YLKWWUI

Filtr paliwa był wymieniany w zeszłym sezonie, filtr firmy Filtron
Testu przelewowego niestety nie mogę zrobić ponieważ sprzętu nie mam przy sobie aktualnie, lecz w zeszłym sezonie były wymieniane dwa wtryskiwacze na używane i zrobiony był test przelewowy i wszystko było w normie.
Aktualnie zalany pełen zbiornik paliwa, więc nie sprawdzę ile jest w komorach paliwa.
Dodam, że po zalaniu zbiornika do pełna oraz usunięciu błędów w dniu wczorajszym, do tej pory nie pokazało żadnych błędów.
lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#4

Post autor: lisciu001 »

Wklejam jeszcze zdjęcia błędów z INPA:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Nagrywaj programem a nie tak, ponieważ nie widać co dzieje na 2 cylindrze i nie wiadomo czy to 4 czy 2 jest niesprawny. Na pewno z 3 jest problem, nagrywaj podczas jazdy. Rozumiem, że zostały wpisane kody ima po wymianie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#6

Post autor: lisciu001 »

Za niedługo nagram programem jak wyglądają korekcje.
Po wymianie wtryskiwaczy, próbowałem wpisać te kody IMA inpą, lecz wyskakiwał błąd i nic nie dało sie zrobić, zauważyłem również że wszystkie kody nie zgadzają się z numerami cylindrów. Czy przez to mogą być takie problemy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Nie masz przypadkiem włożonych wtryskiwaczy euro4? Zrób zdjęcie cewek, chyba, że masz je po regeneracji, to wtedy potrzebny jest wydruk z kodami. Muszą się one zgadzać sterownik-fizycznie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#8

Post autor: lisciu001 »

Wszystkie 4 wtryskiwacze są o numerach 0445110080, czyli euro3.
Ja je kupiłem jako używane, sprawdzone, bez wydruków. A wymieniałem je, dlatego że dwa wtryskiwacze przelewały. Po wymianie problem z odpalaniem (gdy silnik był rozgrzany) znikł. Próby przelewowe wyszły w normie. Po nieudanej próbie wpisywania kod IMA, odpuściłem to sobie.
Myślisz że po wpisaniu wszystkich kodów z cewek wtryskiwaczy, może wrócić wszystko do normy?
Druga sprawa, da radę sprawdzić pompę paliwa w jakiś sposób? Bo być może problem z odpalaniem leży po stronie pompy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Może jest problem z progową, nie polecam filtrów filtrona ani manna już niestety, jeżeli chodzi o paliwa to polecam bosch. Co do wtryskiwaczy trzeba wpisać kody na początek i wtedy ocena korekcji, ale zapewne coś z nich będzie do wymiany. Robisz to na zapłonie czy odpalonym? Tam łatwo pomylić znaki, wklej zdjęcia kodu z każdego wtryskiwacza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lisciu001
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 8 kwie 19, 20:30
BMW: E46 330d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Kluczbork

#10

Post autor: lisciu001 »

W tym sezonie wymienię filtr paliwa na Bosch jeżeli tak uważasz. Zrobiłem dzisiaj test przelewowy oraz zdjęcia cewek wtryskiwaczy.

Test przelewowy wyszedł tak:
Obrazek
Nie jest źle, aczkolwiek ten po lewej niedługo będzie do wymiany. Ale jak na razie problemu z odpalaniem ,gdy silnik rozgrzany, nie ma.

Liczę od strony chłodnicy:
1. Obrazek
2. Obrazek
3. Obrazek
4. słaba jakoś ze względu na mniej światła, dwa zdjęcia
Obrazek
Obrazek

Chodzi Tobie o to, jak wpisuje kody? Wydaje mi się, że na włączonym zapłonie to robiłem, chociaż to było rok temu więc mogę się mylić.
Jeśli można prosić o instrukcje jak wpisać te kody INPĄ to byłbym wdzięczny.
Druga sprawa, da się w jakiś sposób sprawdzić pompę progową np. INPĄ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”