Problem z odkręceniem półosi

Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#1

Post autor: FreeKO »

Witam!
Od 2 dni walczę z odkręceniem lewej półosi.
Po ciężkich walkach i pryskaniach WD-40 wyszła tylko jedna śruba.Nasadka tak jakby "zsuwa" się z każdej śruby.

Niektóre już się trochę wyrobiły ;/

Macie jakieś sprawdzone metody na walkę z tymi śrubami?

Poniżej daję zdjęcia

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z góry dziękuje za pomoc !

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

jakich nasadek uzywasz?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#3

Post autor: FreeKO »

Robię to pierwszy raz i nie wiedziałem, że są tam specjalne nakładki potrzebne, więc na początku to była po prostu zwykła nakładka 10.
Dzisiaj dostałem od znajomego e-torx 14 i 12.14 poszła własnie ta jedna śruba a na reszcie tak jakby "przeskakiwała".12 jest za mała.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak się dzieje, ponieważ je obrobiłeś, musisz nabić nasadkę i wtedy pójdzie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

do polosi E12 , E14 jest za duza ale tez odkreci lzej dokrecone tylko, ze jest ryzyko obrobienia co wlasnie zrobiles.
Mozesz nabic jakas mniejsza nasadke (skoro pasowalo 10 to nabij 9mm), ale najlepiej 12-katna
Obrazek
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#6

Post autor: FreeKO »

Broder pisze: 13 maja 20, 22:45 do polosi E12 , E14 jest za duza ale tez odkreci lzej dokrecone tylko, ze jest ryzyko obrobienia co wlasnie zrobiles.
Mozesz nabic jakas mniejsza nasadke (skoro pasowalo 10 to nabij 9mm), ale najlepiej 12-katna
maniek21112 pisze: 13 maja 20, 22:36 Tak się dzieje, ponieważ je obrobiłeś, musisz nabić nasadkę i wtedy pójdzie.


A nabicie E12 też może być? Czy lepiej tą "zwykłą" 12-kątną?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

tak jak pisalem sruby sa na nasadke E12, wiec oczywiscie najpierw mozesz porobwac nabic E12
Obrazek
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#8

Post autor: FreeKO »

Broder pisze: 13 maja 20, 23:30 tak jak pisalem sruby sa na nasadke E12, wiec oczywiscie najpierw mozesz porobwac nabic E12
Jutro spróbuję i będę pisał jak postępy :)

Dzięki!
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#9

Post autor: PiotrWłocławek »

Dobra technika przy odkręcaniu takich śrub to przejechanie ich szczotką drucianą a potem jakiś odrdzewiacz. Jutro muszę zdjąć oba tylne wahacze celem wymiany tulei podprogowych i też będę walczył z półosią, Choć chyba będę miał łatwiej to tylko będę ruszał nakrętkę przy piaście.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

PiotrWłocławek pisze: 14 maja 20, 8:24 Dobra technika przy odkręcaniu takich śrub to przejechanie ich szczotką drucianą a potem jakiś odrdzewiacz. Jutro muszę zdjąć oba tylne wahacze celem wymiany tulei podprogowych i też będę walczył z półosią, Choć chyba będę miał łatwiej to tylko będę ruszał nakrętkę przy piaście.

pozdrawiam
Do progowych nie trzeba sciagac wahaczy.
Odkrecasz wahacz od progu, mozesz odkrecic srube amortyzaotra zeby troszke nizej zeszlo i masz dojscie do tulei.
Nie licz na prase bo na kilkadziesiat/set tych tulei moze jeden komplet wyszedl sciagaczem. Obudowa tulei jest aluminiowa, koroduje i "zespawuje" sie z wahaczem.
Ja rozwiercam gume, wyciagam srodek i dopiero zewnetrzna czesc tulei wylupuje po kawalku mlotkiem i przecinakiem.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”