Problem z odkręceniem półosi

PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#11

Post autor: PiotrWłocławek »

Broder pisze: 14 maja 20, 9:18
PiotrWłocławek pisze: 14 maja 20, 8:24 Dobra technika przy odkręcaniu takich śrub to przejechanie ich szczotką drucianą a potem jakiś odrdzewiacz. Jutro muszę zdjąć oba tylne wahacze celem wymiany tulei podprogowych i też będę walczył z półosią, Choć chyba będę miał łatwiej to tylko będę ruszał nakrętkę przy piaście.

pozdrawiam
Do progowych nie trzeba sciagac wahaczy.
Odkrecasz wahacz od progu, mozesz odkrecic srube amortyzaotra zeby troszke nizej zeszlo i masz dojscie do tulei.
Nie licz na prase bo na kilkadziesiat/set tych tulei moze jeden komplet wyszedl sciagaczem. Obudowa tulei jest aluminiowa, koroduje i "zespawuje" sie z wahaczem.
Ja rozwiercam gume, wyciagam srodek i dopiero zewnetrzna czesc tulei wylupuje po kawalku mlotkiem i przecinakiem.
Dzięki za info. Sorry za mój offtop. Celem wyjęcia całego wahacza było zaniesienie do mechanika na prasę. A nową tuleję domowymi sposobami da radę wcisnąć? Może ściskiem stolarskim? :)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: scghost »

zalezy jak bardzo 'domowymi'
zestawem sciagaczy z allegro za stowke jak najbardziej
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#13

Post autor: FreeKO »

Próbuje Panowie cały czas ale bez pozytywnych skutków.Kupilem nakładkę 9mm 12-katna ale tez skacze.Z nabijaniem może wyjśc ale to max z 2,3 śrubami bo jest utrudniony dostęp.
Sprawa wyglada tak, ze chce wyciągnąć wahacz (już go całego odkręciłem i polos bo muszę je wymienić.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#14

Post autor: scghost »

tylko etorx a nie zadne 12 katne, nabij a jak nie wejdzie to spiłuj lekko to co sie obrobilo zeby nasadka weszla

w calkowitej ostatecznosci jak nie bedziesz mogl odkrecic na aucie
to po calkowitym wykreceniu wahacza mozesz wybic polos razem z flanszą z dyfra
i potem na stole bedzie pewnie latwiej to odkrecic
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#15

Post autor: FreeKO »

Wahacz został całkowicie odkręcony.Czyli można tak jakby wybić polos z wahaczem bez odkręcania od dyfra?.Jak tak, to w jakie miejsce najlepiej uderzać żeby to było efektywne ?.U mnie to wszystko idzie na śmietnik wiec nie muszę się z tym jakoś lekko obchodzić.
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#16

Post autor: Flaczek »

W flansze, tam gdzie śruby są przykręcone pukasz od strony dyfra i wychodzi bez żadnego problemu. Ja zrobiłem podobnie, a potem pneumatem rozkręciłem flansze od półosi.
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#17

Post autor: FreeKO »

Jutro spróbuje i będę pisał co i jak :) Dziekuje ❤️
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#18

Post autor: FreeKO »

Flaczek pisze: 14 maja 20, 18:35 W flansze, tam gdzie śruby są przykręcone pukasz od strony dyfra i wychodzi bez żadnego problemu. Ja zrobiłem podobnie, a potem pneumatem rozkręciłem flansze od półosi.
Jeszcze tylko pytanko.
Czyli polos jest wkrecona we flansze, a flansza jest wciśnięta w dyfer tak?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#19

Post autor: Broder »

FreeKO pisze: 14 maja 20, 19:17
Flaczek pisze: 14 maja 20, 18:35 W flansze, tam gdzie śruby są przykręcone pukasz od strony dyfra i wychodzi bez żadnego problemu. Ja zrobiłem podobnie, a potem pneumatem rozkręciłem flansze od półosi.
Jeszcze tylko pytanko.
Czyli polos jest wkrecona we flansze, a flansza jest wciśnięta w dyfer tak?
Polos przykrecona do flanszy, a flansza wbita w dyfer - tak.
Ja sciagam kolo i od strony piasty wkladam 3 przedluzki + nasadka E12 i dobijam mlotkiem.
scghost pisze: 14 maja 20, 16:45 tylko etorx a nie zadne 12 katne, nabij a jak nie wejdzie to spiłuj lekko to co sie obrobilo zeby nasadka weszla
Kazdy ma swoje sposoby ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
FreeKO
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
BMW: E46 325ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#20

Post autor: FreeKO »

Dobra półoś wyskoczyła razem z flanszą po podważeniu śrubokrętem i kilkunastu minutach uderzania młotkiem.Został mi tylko wahacz poprzeczny dolny i tutaj kolejne pytanie, czy go trzyma tylko jedna śruba? I macie jakieś sposoby na nią?


EDIT.

Palnik i klucz nasadkowy 18 12-Kątny dal rade.Podgrzałem z 2,3 min i puściło.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”