problem z odczytem korekcji wtrysków/ kod ima

marcinGno
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 18, 11:58
BMW: 320d m47n
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Lokalizacja: Gniezno

#1

Post autor: marcinGno »

Witam,

Czy ma ktoś możne jakiś pomysł co jest nie tak z moja INPA 5.0.0, ze nie zaczytuje mi korekcji ze wszystkich wtryskiwaczy:
Obrazek https://zapodaj.net/a92fcff31328f.png.html
Cylinder 1 i 4 pokazuje wartość 0 niezależnie od tego czy auto jest na wolnych obrotach czy dodam trochę gazu.

I drugie pytanko:

Spisałem sobie kody IMA z wtryskiwaczy i są zupełnie inne niż pokazuje mi w INPIE:
1) AR8M7S60
2) BHRH5I60
3) 78GYAE60
4) BRYUDS60

Obrazek

https://zapodaj.net/d676a89965835.png.html

Zamierzam zmienić tylko te wtryskiwacze które będą wadliwe na sprawne używane.
Czy w takim razie powinienem zmienić te kody ręcznie w inpie na takie jak na wtryskiwaczu?
Rozumiem, że wpisuje tylko 6 pierwszych znaków (w tej sytuacji bez tej 60)?

Wkleiłem i grafike i link bo obawiam się ze sam obrazem się nie wczyta.
Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Znasz historię tego auta? Możliwe, że poprzedni właściciel regenerował je i kody są zgodne z wydrukiem, czyli tak jak powinno być, ale to domysły. Zdarzają się takie sterowniki jak u Ciebie, że częściowo tylko pokazują, zobacz jak to wygląda podczas jazdy, najlepiej to nagraj, pokaż też na wolnych po rozgrzaniu, tu widać, że 3 cylinder coś boli.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
marcinGno
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 18, 11:58
BMW: 320d m47n
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Lokalizacja: Gniezno

#3

Post autor: marcinGno »

Dziękuje za szybka odpowiedz. Wieczorem nagram na ciepłym. Wtryski zostały zmienione dwa lata temu przeze mnie na używane. Mechanik twierdził ze kodowal. Mówił tez ze korekty sa wporzadku. Co prawda po wymianie auto puszczało lekki dym w zakresie 2.5-3tys obrotow,ale przez poprzedniego wlasciciela byla wgrana gotowa mapa. Mechanik powiedział mi ze auto ma ustawiona bardzo wysoka dawkę paliwa i dlatego.
Podejrzewam ze największym problemem tutaj jest ten chip, ale teraz zastanawiam sie czy gdyby byly wprowadzone te kody to tego dymienia by nie bylo.
Jak kupowałem auto to ten lekki dymek byl tylko na 2gim biegu, po jakims czasie zaczelo sie dymienie i kupilem komplet uzywanych wtryskow.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To bez obaw wprowadź poprawne kody i wtedy analizuj korekcje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
marcinGno
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 18, 11:58
BMW: 320d m47n
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Lokalizacja: Gniezno

#5

Post autor: marcinGno »

Za kodowanie zabiorę się chyba jutro bo czeka mnie jeszcze 200km do domu i trochę boje się to zrobić....
Wtedy tez wrzucę nowe pomiary. Na starych kodach udało mi się nagrać filmiki

https://youtu.be/Xcd0q6WqyOI - tutaj spokojna(niektórzy powiedzieli by, ze dziadkowa :) ) jazda na zimnym 2-2,2 tys obrotów i zmiana biegu


Dwa filmiki, 3 bieg i mocny gaz (duży ruch, wiec ciężko było to zrobić):

https://youtu.be/1YpfwGmTsT4

https://youtu.be/zs-ydVUB_dA

I zdjęcie jak to wyglądało na jałowym po powrocie (2gi cylinder na dosłownie chwile przybierał wartości podobne jak 4ty)

https://zapodaj.net/663537442147d.png.html

A generalnie objawy są takie ze samochód zaczął więcej dymić, słychać wyraźne cykanie przy dodawaniu gazu, przy jeździe 50km/h równo 3 bieg da się odczuć trzęsienie silnika, również po odpaleniu nie pracuje równo.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Wpisz odpowiednie kody, ponieważ teraz analizowanie tego to strata czasu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
marcinGno
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 18, 11:58
BMW: 320d m47n
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Lokalizacja: Gniezno

#7

Post autor: marcinGno »

Witam,

Kody nadane.
Troche jestem zaniepokojony bo co prawda silnik odpalil od strzała za pierwszym razem, ale zaciela mi się inpa wiec go zgasiłem. No i przez chwile nie chciał zapalić, ale koniec końców, po chwili zagadał :)
Wydaje mi się że jest mniejsze dymienie, ale może to siła sugestii.

Jeśli chodzi o INPE no to niestety cylidner 1 nie chciał współpracować i pokazuje ciągle 0

Co do korekcji:
Bieg jałowy, nagrzany silnik:



Gwałtowne przyspieszanie 2,3 bieg:



No i jazda:

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Nie odpalaj i nie gaś silnika na włączonym odczycie korekcji, taki jest właśnie skutek. Cylinder nr 1 musi dobrze przekraczać -2 aby suma wyszła 0, szkoda, że go nie widać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
marcinGno
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 18, 11:58
BMW: 320d m47n
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Lokalizacja: Gniezno

#9

Post autor: marcinGno »

bardzo dziękuje za pomoc. Pewnie dopiero po majówce, ale spróbuje podjechać do mechanika na kompa, zobaczę jak to u niego będzie wyglądać.
Najprawdopodobniej 3 do wymiany i ciekawe czy uda się odczytać ten pierwszy. Jeżeli nie to pewnie warto by było zrobić test przelewowy?
Czy jest jakaś akceptowalna wartość "sumy korekcji"? Chodzi mi o to, że przypuszczalnie trzeba będzie wymienić ten 3, ale nie trafie takiego z ujemną korekcją i suma wyjdzie 0,7 to można to zaakceptować? Widziałem informacje gdzieś że tolerancja jest od -3 do 3.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Już poniżej 2 w r4 silnik nie pracuje jak powinien, więc 3 to dramat. Nr 3 nie wygląda tak źle, nr 1 musi wyglądać najgorzej w takiej sytuacji. Test przelewowy nie zaszkodzi ale to ewentualna inna usterka wtryskiwacza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”