Problem z nawiewem ( ciepłe powietrze )
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 5 maja 20, 10:31
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
Witam, od bodajże dwóch dni mam mega dziwny problem, otóż po odpaleniu auta i jeździe, klimatronik daje na auto i 16 stopni, pokrętło środkowe na 3 niebieskie kropki, boczne nawiewy i środkowy pięknie chłodzą, natomiast na nogi idzie ciepłe, i teraz uwaga daje na 3 czerwone kropki dalej przy 16 stopniach i na nogi zaczyna iść zimne, potem wracam do pozycji 3 niebieskich i już idzie zimne, czy to będzie coś z zaworem nagrzewnicy?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Pokrętło w środkowym nawiewie to tylko mechaniczne otworzenie bocznego obiegu by do powietrza z systemu dla środkowych kratek domieszac powietrze z zewnątrz. Czerwone kropki dają to co leci z układu. Im bardziej w stronę niebieskich tym więcej domieszanego powietrza z zewnątrz. Nic nie jest połączone z elektronika czy reszta układu.
A zatem jeśli dajesz na niebieskie to w dzisiejszych temperaturach masz dodane powietrze zewnętrzne chłodne które obniża temperature tego w układzie.
Przy 16st zawór powinien byc zamknięty. Jeśli leci na nogi ciepłe to nie jest. Nie potrafię wytłumaczyć korelacji jego odblokowania z kręceniem pokrętłem.
Olewając ta zagadkę sprawdź najpierw sam zawór. Sprawdz jak jest sterowany. Zamknięty to max napięcie w jego wtyczce. Jeśli tsk jest a mimo wszystko leci ciepłe to zawór do wyczyszczenia/regeneracji/wymiany. Jeśli nie to trzeba znaleźć powód przez który jest niepoprawnie sterowany.
A zatem jeśli dajesz na niebieskie to w dzisiejszych temperaturach masz dodane powietrze zewnętrzne chłodne które obniża temperature tego w układzie.
Przy 16st zawór powinien byc zamknięty. Jeśli leci na nogi ciepłe to nie jest. Nie potrafię wytłumaczyć korelacji jego odblokowania z kręceniem pokrętłem.
Olewając ta zagadkę sprawdź najpierw sam zawór. Sprawdz jak jest sterowany. Zamknięty to max napięcie w jego wtyczce. Jeśli tsk jest a mimo wszystko leci ciepłe to zawór do wyczyszczenia/regeneracji/wymiany. Jeśli nie to trzeba znaleźć powód przez który jest niepoprawnie sterowany.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 2560 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Heheczki
-
- 4 Odpowiedzi
- 1225 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mezi
-
- 2 Odpowiedzi
- 980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 2172 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 8636 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 2818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Azii666
-
- 6 Odpowiedzi
- 2376 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 1 Odpowiedzi
- 811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 738 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS