Problem z ładowaniem.

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Padre24
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 22, 17:40
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JH88719
Płeć:

#1

Post autor: Padre24 »

Witam,
auto e46 330d 184km.
Od pewnego czasu bujam się z problemem ładowania.
Po krótce zrobiłem:
-Regenerowanie alternatora dwa razy (full zestaw na częściach Valeo)
-Wymiana akumulatora
-Odłączanie podgrzewacza wody
-Czyszczenie mas itp
Ładowanie bez żadnych konkretnych powodów czasem działa jak powinno (14.1-14.2v) niezależnie ile osprzętu włączone.
Większość czasu za to skacze jak głupie to 14.1 to 14.5/14.7 czasem podbije do 15.1 ale to tak szybko się zmienia ze ciężko zobaczyć cyfry po przecinku.
Przy tych skokach odczuwalne jest jak silnik trzepie budą w rytm skoków, słychać to też.
Światło w kabinie mi mryga jak na dobrej dyskotece.
Jak jadę oprócz mrygania oświetlenia w kabinie nie czuć nic, za to na postoju dostaje spazmów z nerwów jak czyje jak mi fotel tańczy pod tyłkiem.
Przy dużych skokach (14.1-15.1v) aż czasem obrotomierz się poruszy.
Kombinowałem kopę czasu ale już nie mam pomysłu za co się chwycić, dlatego właśnie jestem tutaj.
W razie potrzeby mogę wrzucić filmik z zegarów jak wyglądają owe skoki.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Padre24 pisze: 3 paź 22, 18:02 -Regenerowanie alternatora dwa razy (full zestaw na częściach Valeo)
Co to oznacza i co wchodzi w sklad zestawu?

Mi to wygląda na regulator napięcia tym bardzej, że leci w górę.

Jak mierzysz napięcie? To odczyty z testu zegarów czy wpinasz się multimetrem?
Obrazek
Padre24
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 22, 17:40
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JH88719
Płeć:

#3

Post autor: Padre24 »

Regulator napięcia (drugi już siedzi w środku bo oddałem raz na reklamację), łożyska no i pomiary. O komutatorze mówił że dobry. Regenerujący mówił że na oryginalnych częściach podobno. Napięcie mierzyłem multimetrem potem testem z zegarów.
Czy regulator dałoby radę bez lutowania wymienić?
Jeśli tak to jaki najlepiej?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Padre24 pisze: 4 paź 22, 14:38 O komutatorze mówił że dobry.
Alternator e46 nie ma komutatora:
Obrazek
Są dwie bieżnie na których pracują szczotki regulatora.
Padre24 pisze: 4 paź 22, 14:38 Regulator napięcia (drugi już siedzi w środku bo oddałem raz na reklamację), łożyska no i pomiary
(...)
Regenerujący mówił że na oryginalnych częściach podobno.
Ale, że niby łożyska oryginalne? Jakoś mi się to nie klei. Gdzie oddawałeś? Ktoś kiedyś powiedział, ze we wroc to tylko na rakową :)
Padre24 pisze: 4 paź 22, 14:38 Czy regulator dałoby radę bez lutowania wymienić?
Sam regulator jest przykręcony do alternatora. Nie ma potrzeby nic lutować ani nic iwecej robić.

Jeśli chodzi o opinie o regulatorach to część osób twierdzi, że tylko fabryka działa poprawnie (czyli mając alternator valeo dajesz regulator valeo, mając boscha dajesz boscha). Ja zaś u siebie mam jakiś polski regulator (AS czy jakoś tak - taki był w sklepie od ręki i taki załozyłem) i działa poprawnie już kilkadziesiąt tysięcy km. Miałem zakładać ponownie oryginał (tylko szczotki mi się skonczyły) ale jakoś tak zostało.
Obrazek
Padre24
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 22, 17:40
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JH88719
Płeć:

#5

Post autor: Padre24 »

kosteg pisze: 4 paź 22, 19:26 Ale, że niby łożyska oryginalne? Jakoś mi się to nie klei. Gdzie oddawałeś? Ktoś kiedyś powiedział, ze we wroc to tylko na rakową
Podobno miało być valeo. Zobaczę na dniach.
Niestety to nie była rakowa ;)
Nie będę robił anty reklamy bo nie jestem 100% pewny czy to ten regulator robi problemy. Zamówiłem dziś nowy regulator i będę niedługo sam przekładał. Może do trzech razy sztuka. :)
Padre24
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 22, 17:40
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JH88719
Płeć:

#6

Post autor: Padre24 »

Chciałem dziś wymienić regulator ale dobrany po vinie nie pasuje wtyczka. Żeby nie marnować tego że auto na podnośniku poczyściłem jeszcze raz masy od silnika itp sprawdziłem przewody od altka, jedyna roznica to to że inaczej ułożyłem pasek niż był bo coś mi nie pasowało. Teraz komp pokazuje mi równe 14.1v czy to możliwe że przez swoją głupotę mógło tak ładowanie wariować?
Padre24
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 22, 17:40
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JH88719
Płeć:

#7

Post autor: Padre24 »

Chciałem dziś wymienić regulator ale dobrany po vinie nie pasuje wtyczka. Żeby nie marnować tego że auto na podnośniku poczyściłem jeszcze raz masy od silnika itp sprawdziłem przewody od altka, jedyna roznica to to że inaczej ułożyłem pasek niż był bo coś mi nie pasowało. Teraz komp pokazuje mi równe 14.1v czy to możliwe że przez swoją głupotę mógło tak ładowanie wariować?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

Co znaczy, że inaczej ułożyłeś pasek?
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

W m57 można się pogubić z paskiem :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Padre24
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 paź 22, 17:40
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: JH88719
Płeć:

#10

Post autor: Padre24 »

kosteg pisze: 6 paź 22, 0:05 Co znaczy, że inaczej ułożyłeś pasek?
da się go założyć na dwa sposoby. Ale to chyba nie to bo znów wrócił problem. Jak jadę jest ok ale jak stanę znów skacze 14.1/14.7 :( a miało być tak pięknie.

Tak było wcześniej teraz jest ciut spokojniej ale coś czuję że to kwestia czasu.
Poczytałem auto kompem i zauważyłem błąd 3505 i 1A04.
Jest możliwość że któraś że świec robi pobór i dlatego wariuje ładowanie?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”