Problem z klimatyzacją.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#11

Post autor: Broder »

wyszarpac, odpiac wtyczki, podpiac nowy panel i wcisnac na miejsce ;)
Najlatwiej chyba wyciagnac schowek pod panelem i tamtedy reka wypchac panel klimy, albo wykrecic radio.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#12

Post autor: GUMMISS »

Czas zmiany jest poniżej 5 minut. Potrzeba szeroki płaski śrubokręt i wyjdzie. Tylko nie szarp za mocno w jednym miejscu bo zostaną ślady na desce.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: zibi_j1 »

Albo wyjąć schowek na okulary- jest na wcisk a klime od tyłu wypchnąć palcem
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#14

Post autor: GUMMISS »

A faktycznie, tak też wyjmowalem :) Jeszcze szybciej i prościej :good:

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#15

Post autor: kamilesp »

Dzięki chłopaki. Dobrze jak by był ktoś odemnie z okolicy i dał na podmiane na jeden dzień ;)
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#16

Post autor: kamilesp »

Panowie, problem jest raczej jakiś mechaniczny. Wygląda to mniej więcej tak... jak by po włączeniu klimy przymykała się jakaś klapka od powietrza i ogólnie na wszystkie kratki bardzo słabo dmucha. Jak tylko wyłączę klimę to słychać jak coś się przestawia i zaczyna już mocno dmuchać tam gdzie ustawie. Czy obieg na klimie jest jakiś inny niż bez? jak to wygląda? Może się tam coś blokuje...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#17

Post autor: Broder »

A przelozyles juz ten panel?? Szukasz nowego rozwiazania problemu, a nawet pierwszego (najprostszego) jeszcze nie sprawdziles...
Klapkami nawiewu steruja silniczki. Jesli klapki dzialaja w roznych ustawieniach to wniosek jest prosty - sterowanie klapkami jest sprawne i mechanicznie nic ich nie blokuje.
Widocznie soft w panelu sie wysypal i po wlaczeniu klimy blokuje klapki.
Obrazek
Awatar użytkownika
kamilesp
Bywalec forum
Posty: 162
Rejestracja: 16 lut 16, 10:03
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec

#18

Post autor: kamilesp »

Przyczyna chyba znaleziona. Winny na 99% jest czujnik oblodzenia, znajdujący się pod nogami w kabinie. Pokazuje on błędne wskazania i klima non stop chlodzi az nagrzewnica ulega oblodzeniu i blokuje przepływ powietrza. Po wyłączeniu klimy następuje odmarznięcie i wszystko wraca do normy. Dziś postaram się wymienić ten czujnik i dam znać co i jak.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#19

Post autor: mariryb »

Gdzie masz ten czujnik?
Są dwa czujnjki w nagrzewnicy - takie długie - jak one szfankują to moze klima zamarzać. Jest czujnik temp wewnątrz - w panelu.

Jak postawiłeś taką diagnoze? Pod komputerem sprawdzales parametry pracy?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#20

Post autor: zibi_j1 »

Mi latrm przy upałach tak zamarza. Eymieniłem ten czujnik, zawór rozprężny i panel... Na wiosne wymienie osuszacz bo tu upatruje przyczyny
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”