Problem z kalibracją xenonów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
jje46
Posty: 6
Rejestracja: 30 sty 13, 13:06
BMW: e46 320d 150km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wołów

#1

Post autor: jje46 »

Witam

Sprawa dotyczy E46 320D Touring, Lift.
VIN WBAAP71030JL30844

Auto mam dopiero 3 tygodnie, po kupnie miałem wrażenie że świecą za wysoko i już od początku kierowcy dawali mi do zrozumienia, że ich oślepiam, od razu pojechałem do 2 stacji diagnostycznych i w obu powiedzieli mi, że poziomowanie działa i jest pod "sznurek".

W ostatnich mrozach chyba padło poziomowanie bo lampki zjechały w dół, w piątek w serwisie Boscha w Wołowie byłem na naprawie czujnika w przednim kole - pourywały się połączenia podczas mrozów, panowie niby to naprawili i skalibrowali, efekt jest taki że światła świecą nadal zdecydowanie za wysoko i co chwila mi ktoś "mryga".

Czy może ktoś polecić ogąńięty warsztat (Wołów, Lubin , ew. Wrocław), który jest w stanie sprawdzić i poprawnie skalibrować xenonki w mojej E46. Lampy są fabryczne ze spryskiwaczami, samopoziomowaniem itd.

Z BMKI jestem bardzo zadowolony (wcześniej rozbijałem sie 15 letnim civikiem i 10 letnią vectra DI (padla pompa, pekl blok silnika, potem urwal sie lancuszek - maaasakra, handlarzy ktorzy po to przyjechali zegnalem ze lzami w oczach ;D )
piekar
Bywalec forum
Posty: 435
Rejestracja: 20 cze 11, 23:36
BMW: E46 330D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: NSZ

#2

Post autor: piekar »

Hmmm przy lampach masz jeszcze regulację reczną..

Regulacja po środku - Góra-Dół
Regulacja w błotniku - Lewo-Prawo

może spróbuj samemu po regulować ? Jak sobie ustawisz to niema bata że pójdzie lampa sama wyżej..
jje46
Posty: 6
Rejestracja: 30 sty 13, 13:06
BMW: e46 320d 150km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wołów

#3

Post autor: jje46 »

Pobawie się , tylko ręcznie to pewnie ciężko się "wstrzelić" -.-, no nic jak coś jeszcze inną stację diagnostyczną spróbuję...
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Najlepiej jedź gdzieś na równą, długą i rzadko uczęszczaną drogę po zmroku i tam sobie ustawisz tak żeby było nieco poniżej poziomu, czyli żebyś widział odcięcie na asfalcie. Potem możesz podjechać gdzieś na ścianę i tak z 10-15m sprawdzić czy równo świecą, jeśli będzie nierówno(jedna wyżej a druga niżej) to zniż tą za wysoką do poziomu niższej i będzie git. Nie wiem jak po lifcie, ale u mnie jest możliwość kręcenia imbusem 6, jest wygodniej niż pchać palce do gwiazdek :) Jeśli będziesz uważał że są za nisko to możesz wtedy podnosić je sobie po pół obrotu aż będzie daleko świeciło i nie oślepiało :D .
Diagnosta uzna że są dobrze jeśli będą świeciły przynajmniej 30m przed pojazd(myślę że się nic nie zmieniło od 2005 roku) na tym jego dziwnym urządzonku :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

W lampach ksenonowych oprócz samo-poziomowania jest również ręczne ustawienie lamp.
Na stacji diagnostycznej nie powinni mieć problemu ze sprawdzeniem i ustawieniem.
Jeżeli naprawili Ci czujnik i świeci za wysoko to pozostaje ręczne ustawienie.
Sprawdź błędy pod kompem czy aby faktycznie naprawili czujnik.
Romanikxxl
misieklublin
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 2 kwie 11, 9:36
BMW: czerwone e46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Lokalizacja: Lublin

#6

Post autor: misieklublin »

Też miałem problem z za wysoko świecącymi xenonami...

Byłem w dwóch stacjach diagnostycznych i za każdym razem mówiono mi że ustawienie jest w porządku. Niestety podczas jazdy po zmroku, kierowcy z naprzeciwka ciągle do mnie mrugali sygnalizując że ich oślepiam....

Dopiero podczas serwisu olejowego w ASO BMW mechanicy sami stwierdzili że światła świecą za wysoko i je poprawnie ustawili. Z moich doświadczeń, jedyne co mogę poradzić to - jedź do ASO :D
Obrazek

moje BMW viewtopic.php?f=28&t=6551
baton
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 15 kwie 12, 15:24
BMW: e46 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Dobczyce

#7

Post autor: baton »

Ja miałem znów tak że jedna lampa ta co oświetlała pobocze świeciła elegancko a druga zaś ta od środka jezdni za blisko i pan z stacji diagnostycznej na przeglądzie sam mi to ładnie ustawił. Samo poziomowanie działało ale najwidoczniej też trzeba czasem ręcznie coś ruszyć i jest teraz ładnie ustawione że ja wszystko widzę. Poszperaj ręcznie przy lampie i tyle ;)
jje46
Posty: 6
Rejestracja: 30 sty 13, 13:06
BMW: e46 320d 150km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wołów

#8

Post autor: jje46 »

3 z kolei stacja okazala sie normalna -.-, facet ustawil mi elegancko (faktycznie swiecily w kosmos ...), troche doregulowalem lewa strone bo mi zjechal z deko z anisko i jest ok -.-. Dzieki w kazdym razie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”