problem z glowica w N42B18

mariusz731
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 30 wrz 12, 21:39
BMW: 316ti compakt
Rok produkcji: 2002
Państwo: Szwecja
Województwo: lubelskie
Miasto: P-wa

#1

Post autor: mariusz731 »

Hej. Jestem w trakcie zdejmowania glowicy w N42B18 i natrafilem na male problemy... w necie jest bardzo niewiele na ten temat :/ . moze jest na forum ktos kto to przerabial ? Potrzebuje kilku rad :oops:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

mariusz731 pisze:Hej. Jestem w trakcie zdejmowania glowicy w N42B18 i natrafilem na male problemy... w necie jest bardzo niewiele na ten temat :/ . moze jest na forum ktos kto to przerabial ? Potrzebuje kilku rad :oops:
Co potrzebujesz wiedzieć na ten temat?

Sam się za to zabierasz ?
Masz pojęcie o mechanice ?
mariusz731
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 30 wrz 12, 21:39
BMW: 316ti compakt
Rok produkcji: 2002
Państwo: Szwecja
Województwo: lubelskie
Miasto: P-wa

#3

Post autor: mariusz731 »

Czesc. Dzieki za odzew,
Sam się za to zabierasz ?
tak. Auto niestety stoi w Szwecji i niestety musze radzic sobie narazie sam, przynajmniej do momentu rozebrania i sprawdzenia szkod ( niestety cos strzelilo w rozrzadzie i chyba pogielo zawory). a pozniej zobaczymy, jak nie bedzie wyjscia to bede musial kupic caly silnik :cry:
Masz pojęcie o mechanice ?
Wydaje mi sie ze mam :wink: . chociaz jak zdjolem pokrywe zaworow to sie troche przestraszylem ... mialem podobna przygode z audi a4 18T i poszlo mi calkiem latwo, ale "ten" Vanos, troche przeraza....
Co potrzebujesz wiedzieć na ten temat?
jestem na takim etapie , ze , odpiolem juz praktycznie wszystko od glowicy, ale mam problem z kolektorem dolotowym - odkrecilem go od glowicy ale cos trzyma, niemoge znalezc gdzie...
zastanawiam sie tez nad kol. wydechowym - trzeba go odkrecic przy glowicy? czy zostawic i odpiac mozna gdzies dalej?? Przy glowicy jest bardzo malo miejsca :/
Ponadto zauwazylem ze Vanos zaslania szpilki przy dolocie , mam zdemontowac caly mechanizm? czy jest jakis inny sposob odkrecenia tych szpilek??
Na dzis to tyle :D
Sorrki za brak polskich znakow, ale takowych nieposiadam...
Pozdrawiam..
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Podaj mi VIN auta a dokładniej 7 ostatnich znaków

Kolektor wyd, aby odkręcić musisz się gimnastykować przy głowicy, albo nieco dalej odkręcić go od wydechu. Czyli wyjmujesz z "baranami".

Pisać można dużo...

Dlatego wklejam Ci TIS
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/73
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/69

O ten silnik Ci chodziło, tak ?

Jeżeli wiesz jak ustawić wałki to spokojnie możesz rozbierać bez zastanowienia.
mariusz731
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 30 wrz 12, 21:39
BMW: 316ti compakt
Rok produkcji: 2002
Państwo: Szwecja
Województwo: lubelskie
Miasto: P-wa

#5

Post autor: mariusz731 »

FW22835
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

mariusz731 pisze:FW22835
http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AT51&mospid=47649&hg=11 to też Ci pomoże...
Masz wszystkie schematy ;)

W razie problemów pisz to postaram się pomóc.
mariusz731
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 30 wrz 12, 21:39
BMW: 316ti compakt
Rok produkcji: 2002
Państwo: Szwecja
Województwo: lubelskie
Miasto: P-wa

#7

Post autor: mariusz731 »

Dzieki . na pewno sie przyda :good: Odezwe sie jak rusze z robota ... narazie czekam na nasadke torx ...
pozdrawiam
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#8

Post autor: mack10koro »

Kolego poszukaj filmów na YT o blokadach rozrządu w tym silniku lub w n42b20. Są takie 2 na których koleś prezentuje blokady poprzez rozbieranie głowicy na części - powinno Ci się coś przydać.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

mack10koro pisze:Kolego poszukaj filmów na YT o blokadach rozrządu w tym silniku lub w n42b20. Są takie 2 na których koleś prezentuje blokady poprzez rozbieranie głowicy na części - powinno Ci się coś przydać.
Co mu z blokady skoro pokrzywiło zawory więc i rozrząd się przestawił...
mariusz731
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 30 wrz 12, 21:39
BMW: 316ti compakt
Rok produkcji: 2002
Państwo: Szwecja
Województwo: lubelskie
Miasto: P-wa

#10

Post autor: mariusz731 »

czesc. Te filmiki sa Ok, pewnie sie przydadza przy montazu ... Narazie musze wyjac glowice i ocenic straty , ale juz na wstepie jest nieciekawie, znalazlem rozsypane sprezyny :/ chyba te nr 11 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3176-sterowanie-zaworow-walek-rozrzadu-wlot/i47600/sN , mam sporo pracy i dalszy ciag walki w sobote :good:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”