Problem z elektryką po deszczu

Awatar użytkownika
marGharyn
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 20 sie 16, 21:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 1
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#1

Post autor: marGharyn »

Cześć,
z okazji ostatnich obfitych deszczów zaobserwowałem dziwne zachowanie.
Lista jest dość długa, więc wypunktuję zauważone usterki:
1) na desce nie działają kierunkowskazy - nie miga zielona strzałka + nie słychać cykania. Lampki kierunkowskazów migają prawidłowo
2) pozostałe lampki od świateł drogowych, przeciwgielnych itd nie działają
3) sterowanie radiem z kierownicy nie działa (tempomat jest ok)
4) klimatyzacja nie działa
5) zamykanie/otwieranie z pilota nie działa
6) podczas otwierania/zamykania nie mrugają kierunkowskazy
7) <inne, jak sobie przypomnę to uzupełnię>

Po punktach #3, #4 i #5 wnioskuję problem z modułem komfortu. Trochę na ten temat poczytałem i po pierwszej ulewie obstawiałem jego uszkodzenie. Jednak po kilku dniach upałów wszystko wróciło do normy i dzisiaj znowu przestało działać. Więc ewidentnie jest to problem wilgoci.

Mam kilka pytań, więc liczę bardziej na nakierowanie niż kompleksowe rozwiązanie problemu, ponieważ wiem że elektryka w samochodzie to temat rzeka.

1) Czy rzeczywiście to może być moduł komfortu? Złapał wilgoć i wyłączył się żeby nie doszło do uszkodzenia? Czy może to jakiś zupełnie inny obwód zadziałał?
2) Jest może jakieś miejsce, gdzie powinienem zajrzeć i poszukać wilgoci? Wiem, że moduł komfortu jest głęboko w schowku, ale może jest jakieś inne miejsce np. w skrzynce z przekaźnikami itd. które może mieć bezpośredni wpływ na działanie modułu i bliski kontakt z wilgocią.
3) Jak się przejaśni, zrobię gruntowny przegląd kanalików odpływowych, bo możliwe że są przytkane i przez to jest problem z odprowadzaniem wody. Któreś miejsca powinienem szczególniej sprawdzić (uszczelki do okoła drzwi, słupki A)?
4) Jestem w stanie sprawdzić działanie modułów np. za pomocą inpy lub innego oprogramowania po OBD?
Ostatnio zmieniony 23 maja 19, 8:32 przez marGharyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Moduł komfortu pierwszy do sprawdzenia, pewnie zalewa go, jest za schowkiem, nie ma dużo rozbierania. Masz szyberdach? Jak tak to sprawdź czy osłona słupka A jest sucha, i róg podsufitki. Dywanik przed pasażerem jest suchy? Jak masz szyber to zajrzyj do mojej galerii, opisałem i pokazałem którędy woda spływa do wnętrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
marGharyn
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 20 sie 16, 21:08
BMW: 318i
Rok produkcji: 1
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#3

Post autor: marGharyn »

@maniek21112

Dzięki za info. Nie mam szyberdachu, ale mimo to sprawdzę podłogę.
Po odłączeniu akumulatora wróciło zamykanie z pilota, jednak pozostałe rzeczy nadal nie działają.

Czy możesz mi powiedzieć, czy jestem w stanie zweryfikować moduły elektroniczne w samochodzie za pomocą OBD?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

jestes, jesli w ogole nei jestes w stanie polaczyc sie np. inpą z jakims modulem, to jest spora szansa ze zdechł :lol:
a jesli sie podlaczysz, to mozna manualnie odpalic jakies funkcje, np opuszczenie szyby zeby sprawdzic czy modul kontaktuje
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”