problem z check engine m43

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#11

Post autor: Krzysiek669 »

Jeśli nie podasz kodu błędu to nic nie zdziałamy...w taki sposób można wymienić pół auta i problem dalej będzie :)
master8998
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
VIN: ay32164

#12

Post autor: master8998 »

tak też myślałem, choć miałem nadzieję, że to jakaś typowa usterka w bmw ( to moje pierwsze w dodatku kupione miesiąc temu :P ) chyba nie obędzie się bez profesjonalnej diagnostyki komputerowej....jak już będę wiedział co i jak to napiszę...może ktoś z tego skorzysta. Póki co dziękuję za chęć pomocy. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#13

Post autor: piotrek1474 »

Jedź na diagnostykę i niech Ci to sprawdzą porządnie. Popytaj na forum moż w twojej okolicy jest jakiś spec od BMW. Ma forum jest dział o mechanikach
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#14

Post autor: WKRENTEK77 »

To ja tez skorzystam z okazji i spytam się jak to jest z tym "czekiem" ostatnio sprawdzałem kompem i wywaliło mi błąd przepływki i sondy 171i chyba 141 czy coś takiego ale czek sie nie zapalił z kolei jak robię test zegarów czek się zapala ? może ktoś wie o co chodzi? Czy coś musi się konkretnie spier...lić żeby sie zapalił czy jak? Ostatnio miałem trochę problemów z podtlenkiem lpg kilka razy ustawiana instalka i pewnie stąd te błędy.
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#15

Post autor: Krzysiek669 »

171 - to nie jest typowo błąd sondy, ma on dosyć szerokie podłoże i jest związany z przepływką, Disą, odmą, nieszczelnością w dolocie, sondami :)

Przy LPG problem jest dosyć skomplikowany, upewnij się, że na PB jest ok, jeśli tak to wina jest po stronie LPG i mieszanki.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#16

Post autor: WKRENTEK77 »

Raczej na pewno wina leży po stronie lpg do puki nic się nie działo z lpg w silniku nie było żadnych błędów ale bardziej nurtuje mnie sprawa zapalania sie tego czeka .
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#17

Post autor: mariryb »

Z tym czekiem to różnie jest. Czytałem wiele postów gdzie ludzie pisali ze nie świeci sie u nich. U mnie nigdy nie zdarzyło sie zebysie zapalił a na tescie zegarów działa.

Obecnie też mam błąd 171 i 125. Dziś byłem na korekcji lpg. Pod kątem gazownika jest ok, mapa poprawna, ciśnienia gazu ok, sonda działa.
Zrobiliśmy kalibracje wtrysków ale inpa nie programem gazowym. W live data jeden jeden wtrysk miał inny czas wtrysku. Zostały wyregulowane. Do tej pory miałem problem ze dając mocno w pedal było takie zaksztuszenie a czasem wystrzał. Początkowo szukaliśmy w świecach, przewodach, cewce. Podmieniłem wszystko oraz rozniez c,ujnik walka rozrządu i nic. Po kalibracji problem zniknął. Zobaczymy też po jakimś c,asie czy nie bedzie błędów wcześniejszych.

Pisze o tym bo w programie lpg (staga) było wszystko ok. A też nie każdy gazownik bedzie miał inpe i sie na niej znal.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#18

Post autor: WKRENTEK77 »

To inpą można grzebać w gazie nie wiedziałem ja mam też coś podobnego jak depnę na wolnych to dławi sie przez chwilę i potem już wchodzi na obroty jeszcze wcześniej potrafił strzelić ale tak delikatnie
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#19

Post autor: Krzysiek669 »

U mnie w M43 check nie zapalał się od razu, potrzebował ok 50-100km od skasowania błędu, pomimo, że sam (171) błąd zapisywał się bardzo szybko w pamięci i był widoczny w INPA. U mnie po wymianie DISY, odmy oraz przewodów odmy nie ma problemów z check'iem i błędami - jest czysto. Silnik tylko PB.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#20

Post autor: mariryb »

WKRENTEK77 pisze:To inpą można grzebać w gazie nie wiedziałem ja mam też coś podobnego jak depnę na wolnych to dławi sie przez chwilę i potem już wchodzi na obroty jeszcze wcześniej potrafił strzelić ale tak delikatnie
U mnie był podobny objaw. Inpa nie regulujesz gazu, na na jej podstawie wechanicznie został zmieniony czas wtrysku w wtryskiwaczy (sruba regulacyjna). W inpie miałem na 4 wtrysku odbiegające czasy od 3 pozostałych. Jak czwarty sie zrównał to wyszło na innym i pokoli wszystkie zostały podkręcone, obecnie c,asy są takie same. Reaguje normalnie na gaz. Chodź nie do końca bo odpaliłem po postoju 2 godzinnym i znów sie to działo, ale jak chwile pochodził o juz było ok ( może reduktor sie zagrzałl i sonda).
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”