Problem z centralnym zamkiem - kluczykiem

Duchu232
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 21, 1:38
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: Duchu232 »

Witam wszystkich :) postaram się jak najdokładniej opisać problem, z którym nie jestem w stanie się uporać...
Mianowicie chodzi o problem z centralnym zamkiem, a dokładniej brak reakcji ze strony kluczyka. Zanim dostanę zj**** za to że temat powielony to odpowiadam - tak, przejrzałem mnóstwo tematów o tym i nadal nie wiem.

Wszystko działało do niedawna. Zaczął przerywać po czasie kluczyk, raz otwierał, a raz nie łapało i trzeba było klikać więcej razy, aż przestał działać kompletnie.
Następnie wymieniłem baterie bo stwierdziłem że może coś nie tak, choć stara jest w porządku. Wymieniłem więc kluczyk na nowy, kodowałem zgodnie z instrukcją (do stacyjki na 5 sek, przycisk otwieranie, zamykanie 3x itd) i nadal nic, to znaczy dodam tutaj, że kluczyk nie chce się zakodować wcale. Wymieniłem więc moduł gm5 na inny, nowszy, zakodowałem go poprawnie po wymianie, zakodowałem również później kluczyk i nadal nic. Tzn kluczyk nie reaguje na kodowanie wcale przy każdej wymianie czegokolwiek itd. stwierdziłem więc że może jeszcze ten moduł antenowy, który również wymieniłem, następnie próby kodowania i nadal kluczyk się nie koduje. Bezpieczniki wszystkie okej. Napięcie w antenie jest tak jak trzeba i nadal nic... Zamykanie auta z guzika znajdującego się na konsoli działa jak należy, klikanie na kluczyku przycisków nie powoduje włączania świateł wewnątrz kabiny, nie otwiera szyb po przytrzymaniu. Bateria reaguje poprawnie na klikanie przycisków na płytce - wiem bo mierzyłem to. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że może jest jakaś magiczna opcja w gm5 do włączenia centralnego, a jeśli jest to nie mam pojęcia która (mam możliwość zakodowania wszystkiego samemu więc mogę sprawdzać jak będą jakieś pomysły). Nie wiem kompletnie co z tym zrobić bo wydaje mi się że próbowałem wszystkiego... Kluczyk diament jak coś. :unknown: stawiam flache za pomoc!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Skąd ten nowy kluczyk? Jakie masz błędy w ews i sterowniku silnika?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

Duchu232 pisze: 20 paź 22, 19:43 Wymieniłem więc moduł gm5 na inny, nowszy, zakodowałem go poprawnie po wymianie, zakodowałem również później kluczyk i nadal nic.
To się wyklucza z:
Duchu232 pisze: 20 paź 22, 19:43 Tzn kluczyk nie reaguje na kodowanie wcale przy każdej wymianie czegokolwiek itd. stwierdziłem więc że może jeszcze ten moduł antenowy, który również wymieniłem, następnie próby kodowania i nadal kluczyk się nie koduje
To wkońcu pilota się udało zaprogramować czy nie?

Jaka buda?

I to, że moduł anteny wydaje się działać prawidłowo nie znaczy że komunikuje się z gm5

Czy przewód pomiędzy gm5 a modułem sprawdzony na ciągłość?
Obrazek
Duchu232
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 21, 1:38
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#4

Post autor: Duchu232 »

Fakt, wypowiedziałem się niezrozumiałe nieco. Aktualnie nie mam jak sprawdzić auta bo stoi u mechanika na serwisie bo nie mam sam czasu. Jak dostanę znów to zaraz będę sprawdzał dalej.

Chodzi mi o to że zakodowałem gm5 po wymianie bo tak trzeba, a następnie próbowałem zakodować kluczyk i nie da się go zakodować po prostu. Kluczyk wciąż nie reaguje. Pilota się po prostu nie da zakodować.

Buda coupe, ale to chyba żadnego znaczenia za bardzo nie ma.

Nie sprawdzałem przewodu między modułem a gm5 akurat, mogę to sprawdzić tylko muszę auto mieć na miejscu.

Kluczyk jest kupiony ori drugi z olx. Też był sprawdzany i też było ok.

A błędy ews itd również zobaczę jak w przyszłym tyg może odzyskam auto
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

Duchu232 pisze: 25 paź 22, 22:56 Chodzi mi o to że zakodowałem gm5 po wymianie bo tak trzeba
O tym czy trzeba czy nie decyduje z jakiej budy do jakiej przekładasz i czy masz różnice w wyposażeniu (np xenon). Generalnie w dużej ilości przypadków nie trzeba. Opisz co i jak kodowałeś.
Duchu232 pisze: 25 paź 22, 22:56 następnie próbowałem zakodować kluczyk i nie da się go zakodować po prostu. Kluczyk wciąż nie reaguje. Pilota się po prostu nie da zakodować.
Opisz dokładnie jak postępujesz. Krok po kroku.
Duchu232 pisze: 25 paź 22, 22:56 Buda coupe, ale to chyba żadnego znaczenia za bardzo nie ma.
Miałoby gdybyś miał np kombi - tam moduł od anteny jest w klapie i może być uszkodzona wiązka przyczyną podobnych problemów.
Duchu232 pisze: 25 paź 22, 22:56 Kluczyk jest kupiony ori drugi z olx. Też był sprawdzany i też było ok.
Gdzie i jak sprawdzany?

Generalnie całość wskazuje wyłącznie na problem z pilotem/kodowaniem.

Do weryfikacji pilot w innym aucie oraz pilot z innego auta u Ciebie (przy używkach nigdy nie wiadomo).

Niemniej ja staawiam nadal na sam moduł anteny, gm5 albo przerwę pomiędzy nimi (zakładając, że kodowanie prawidłowo przeprowadzasz)

Jeśli gm5 jesteś pewien tak samo jak modułu anteny to sprawdź przewód między nimi a na koniec jak wyżej napisałem opisz dokładnie procedurę kodowania - jak to robisz.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”