problem z centralnym zamkiem

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#1

Post autor: Pietras320 »

Witam
poczytałem troche forum i znalazlem chyba trop, ale chciałbym się skonsultować :)

przestał działać zamek centralny z pilota (kluczyk poliftowy) nie otwiera ani nie zamyka. Dzisiaj fachowiec rozciąl mi kluczyk w celu wymiany akumulatorka, ale okazało się że oryginalny ma cos ponad 3v wiec jest dobry. No i zaczął sie problem. Mam 2 kluczyki, żadnego nie da sie na nowo zaprogramować poprzez włożenie do stacyjki i kombinację klawiszy na nich. klawisz na konsoli od zamykania/otwierania działa poprawnie, szyba w tylnej klapie rownież otwiera się z przycisku na wycieraczce, podswietelnie rejestracji działa prawidłowo. Zauważyłem ze gdy otwieram auto z kluczyka w zamku to otwiera wszystkie drzwi, natomiast przy zamykaniu zamykaja się tylko od kierowcy. Podobnie z opuszczaniem szyb z kluczyka, ouszczaja się jak dłużej przytrzymam kluczyk w pozycji otwierania, ale już sie nie zamykają przy próbie zamknięcia. Mam zakodowane autoryglowanie, nie wiem czy ma to wpływ. Z tego co wyczytałem to możliwe że padły przekaźniki w module komfortu, nie mam niestety teraz możliwości zeby to obadać. Czy ten moduł z przekaznikami znajduje sie za schowkiem i w nim jest antena odbiorcza od centralnego ? Może ktoś z Was ma jakiś pomysł żeby ugryźć ten problem. Bardzo będe wdzieczny za wszelkie porady :)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

A co z drugim kluczem ? Też w nim grzebal?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#3

Post autor: Pietras320 »

nie, w drugim kluczu nie grzebał, ale z tego co pamietam to ten drugi działał. teraz ani jeden ani drugi. Szperam w internecie cały czas i wyczytałem jeszcze o module fzv (wzmacniacz antenowy) w touringu jest rzekomo pod spojlerem na tylnej klapie, i że to on moze byc odpowiedzialny za te cyrki z pilotem. jak tylko bede miał możliwość to bede rozbierał maszyne :/
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Podłącz INPA i sprawdź czy moduł odbiera sygnał z pilota
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#5

Post autor: Pietras320 »

wlasnie moj stary dell na ktorym mam inpe wyzional ducha :/ ale jak dobiore sie do tego modulu fzv to moze jak wepnie sie w kostke multimetr to przy naciskaniu kluczyka bedzie jakas reakcja? Ciekawi mnie czy w peszlu gdzie przechodzi wiazka z budy do klapy bagaznika jakies kable sa pourywane i moze przez to cały ten bałagan:/ narazie zawalony jestem robotą i nie mam kiedy tej klapy wypatroszyc, jak uda mi sie cos zdiagnozowac to dam znac.
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#6

Post autor: Pietras320 »

Miałem dzisiaj troche czasu i pogrzebałem w aucie, ale niestety bez rezultatow :/ wyjalem swoj modul komfortu, wyczyscilem styki w przekaznikach, niestety nie pomoglo. Podmienilem rowniez ten wzmacniacz antenowy ktory znajduje sie pod blenda tylnej szyby na inny, i tez zero poprawy :/
Wydaje mi sie ze przyczyna moze tkwic w zamku od drzwi kierowcy, bo jak juz pisalem, z kluczyka otwieraja sie wszystkie drzwi, natomiast zamykaja sie tylko te od kierowcy... nie mialem czasu juz drzwi rozbierac niestety... czy ten zamek w drzwiach moze miec wpływ na ten problem z centralka ?
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#7

Post autor: Pietras320 »

Witam
troszke jeszcze pogrzebałem, poczytałem i najprawdopodobniej padła kaseta zamka w drzwiach kierowcy. To by tłumaczyło to że z kluczyka auto się otwiera całe, a zamykaja się tylko drzwi kierowcy. Jak znowu bedzie troche wolnego to postaram się podmienić tą kasete.
Przy okazji, czy może jest na forum ktoś z Wrocławia i miałby taką cześć sprawną na sprzedaż ?
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#8

Post autor: Pietras320 »

Powitać

przepraszam że post pod postem.

Sprawa jest na nastepującym etapie... rozebrałem drzwi, wymieniłem kasete zamka. Teraz auto można już normalnie zamykać z kluczyka, wszystkie drzwi się zamykają. Wróciło również miganie kierunkowskazów przy otwieraniu i zamykaniu. Także jest mały postep :)
Pozostaje jednak nadal brak reakcji na otwieranie i zamykanie z pilota w kluczyku, nie da się również zakodować kluczyków. Powoli zaczyna mi brakować pomysłów. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł ?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

GUMMISS pisze:Podłącz INPA i sprawdź czy moduł odbiera sygnał z pilota
Ponawiam. Bez tego niewiele można powoedziec.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#10

Post autor: Pietras320 »

udało mi sie odpalić w końcu starego kompa z inpa i generalnie jest jeden błąd którego nie da się usunąć:
103 sirene, funkinnenraumschutz, diebstahlwarnanlage STDWA kurzschluss gegen masse oder leistungsunterbrechung.
czyli według mnie cos związane z alarmem.

GUMMISS czy mogłbyś podpowiedzieć jak w inpa sprawdzić czy moduł odbiera sygnał z pilota?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”