Problem z AUX w navi 16:9 MK4

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#1

Post autor: KucaQ »

Witajcie, :beer:
od pewnego czasu mam następujący problem z AUX w navi MK4.
Zacznę od początku. Kupiłem moją E46, w schowku miałem wyprowadzony kabel z jackiem (a za monitorem fabryczna wtyczka 3 pinowa), AUX działał, wszystko było spoko. Po pewnym czasie AUX zaczął świrować, najpierw rozłączał się w losowych momentach, potem po kilku sekundach od podpięcia urządzenia, aż w końcu w ogóle przestał "trybić". Dodam, że opcja AUX na ekranie pojawiała sie wyłącznie po podłączeniu urządzenia. Bez podpiętego telefonu tryb AUX w radiu się nie uruchamiał, a domyślam się, że powinien.
AUX przestał działać, ale stwierdziłem, że nie będe już walczył z samym kablem, tylko zamontuję od razu moduł BT/USB od chińczyków (który podłącza się właśnie pod AUX). Zabrałem sie za montaż i po wyjęciu radia okazało się, że kabel AUX został zrobiony przez jakiegoś partacza, izolacja odkleiła się i wszystkie żyły kabla sie ze sobą poplątały, w dodatku kabel był prosty, bez kondensatorów i opornika między kanałami.
Stworzyłem nowy przewód, tak samo jak poprzedni (bez kondensatorów i opornika), jednak juz "po bożemu" lutując wszystko i izolując termokurczami. Podłączyłem moduł i po uruchomieniu radia i wybraniu opcji AUX ten po pół sekundy sie rozłączył i przełączyło sie spowrotem na radio. Kupiłem kondensatory i opornik, wlutowałem w przewód podpiąłem i... nic to nie dało. AUX dalej rozłącza sie po pół sekundy od przełączenia trybu.
Szukałem pomocy po necie, ale nie znalazłem nic, gdzie ktoś podałby rozwiązanie problemu. Jedyne na co się natknąłem to wzmiankę o możliwych upalonych końcówkach mocy, bądź zimne luty w tunerze radiowym. Ale czy to ma związek z działaniem AUXa?

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. :poklon: :)
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#2

Post autor: medoff »

Co do modułu to się nie wypowiem.
Jeżeli chodzi o "widoczność" AUX na ekranie to TYLKO jeżeli coś jest podłączone do kabla. W przeciwnym wypadku nie będzie dało się włączyć tej funkcji.
Dziwi mnie że to tobie się to udawało na te pół sekundy jak mówisz
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

medoff pisze: 17 sty 20, 16:19 Jeżeli chodzi o "widoczność" AUX na ekranie to TYLKO jeżeli coś jest podłączone do kabla.
Ok, myślałem że bez podłączonego urządzenia też powinno działać (tak mam w Oplu, ze AUXa moge wybrać nawet bez podlaczonego telefonu) ;)
medoff pisze: 17 sty 20, 16:19 Dziwi mnie że to tobie się to udawało na te pół sekundy jak mówisz
Mnie też, bo to ewidentnie wskazuje na to, że coś jest nie tak. Tylko pytanie, co to może być?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

medoff pisze: 17 sty 20, 16:19 Jeżeli chodzi o "widoczność" AUX na ekranie to TYLKO jeżeli coś jest podłączone do kabla. W przeciwnym wypadku nie będzie dało się włączyć tej funkcji.
Bzdura. Mając 16:9 i bm54 aux jest widoczny bez względu czy jest podłączone cokolwiek pod kabel. Tzn jeśli kabelek jest wyprowadzony zgodnie ze schematem wraz z rezystorem i kondesatorami to aux widoczne jest cały czas. Aux pojawia się i znika tylko w przypadku kabla bez ukladu z kondziorami i rezystorem. Wówczas pojawia się on zależnie od podłączonego źródła (co w przypadku niektórych telefonów powoduje, że się nie pojawia).
KucaQ pisze: 17 sty 20, 13:44 Kupiłem kondensatory i opornik, wlutowałem w przewód podpiąłem i... nic to nie dało. AUX dalej rozłącza sie po pół sekundy od przełączenia trybu.
Stawiam jednak na wadliwość reszty tej konstrukcji. Nie sądzę aby coś padło w Twoim wypadku. Wydaj 10pln i kup kabelek na aliexpress. Będziesz miał to sensownie wykonane i z pewnością, że wszystkie komponenty gadają. Ewentualnie mogę oddać moją samoróbkę (wymaga zakończenia kabelkami po obu stronach)
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#5

Post autor: Jarando »

kosteg pisze: 30 sty 20, 17:26
Bzdura. Mając 16:9 i bm54 aux jest widoczny bez względu czy jest podłączone cokolwiek pod kabel.
Z tą ZBURĄ to się trochę zapędziłeś.
Przy OEM gnieździe AUX, będzie on widoczny w MK4 dopiero po podłączeniu urządzenia zewnętrznego.
OEM gniazdo AUX nie ma w sobie żadnych rezystorów, kondensatorów oraz innych komponentów elektronicznych.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Jarando pisze: 2 lut 20, 16:41 Z tą ZBURĄ to się trochę zapędziłeś.
Przy OEM gnieździe AUX, będzie on widoczny w MK4 dopiero po podłączeniu urządzenia zewnętrznego.
OEM gniazdo AUX nie ma w sobie żadnych rezystorów, kondensatorów oraz innych komponentów elektronicznych
Kolejna bzdura. A nawet kilka. Co ma MK4 do tego? Czytnik navi nie gada z auxem. Ten sam efekt będzie gdy ekran 16:9 będzie spięty z MK3 na płyty cd...

Fabryczny kabel ma zestaw dwu kondensatorów i rezystora zawsze i w każdej konfiguracji (niezależnie od tego pod jakie radio ma wyprowadzone zlacze). Polecam zapoznać się z instrukcją retrofitu. Na stronie 12 są schematy.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ge39.com/files/EBADoc11512-auxin.pdf&ved=2ahUKEwi3heHyxrPnAhVikosKHV2WCgoQFjAAegQIAhAB&usg=AOvVaw0kgUs-TeCkyfFy_sO2ph2y
Obrazek
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#7

Post autor: pawlo2404 »

U mnie AUX jest widoczny cały czas,bez względu czy coś jest podłączone.Kabel jest wpięty w seryjną kostkę,tak już było jak kupiłem auto.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

pawlo2404 pisze: 2 lut 20, 21:09 U mnie AUX jest widoczny cały czas,bez względu czy coś jest podłączone.Kabel jest wpięty w seryjną kostkę,tak już było jak kupiłem auto.
Bo OEM od zamienników różni się tylko ladna tabliczka z napisem AUX i zwykle miejscem mocowania (salon dawał gniazdo w schowku wedle instrukcji).
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#9

Post autor: KucaQ »

kosteg pisze: 30 sty 20, 17:26Stawiam jednak na wadliwość reszty tej konstrukcji. Nie sądzę aby coś padło w Twoim wypadku
No dobrze, tyle ze wczesniejszy kabel ktory był działał i AUX zaczął sie "sypać" stopniowo, czyli najpierw rozłączało raz na powiedzmy tydzień, potem codziennie mialem juz problemy, a teraz zadziała ledwie na sekundę i rozłącza. Więc dziwne jest to ze działało i powoli przestawało az w koncu dzieje sie to co sie dzieje.
Kabel zrobiłem zgodnie ze sztuką i schematem. Wszystko polutowane i każda żyła zaizolowana, jestem tej kontrukcji akurat bardziej pewny niż aliexpresowego kabelka :D
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1698
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

KucaQ pisze: 11 mar 20, 11:07 czyli najpierw rozłączało raz na powiedzmy tydzień, potem codziennie mialem juz problemy, a teraz zadziała ledwie na sekundę i rozłącza
Typowe dla właśnie albo uszkodzonego komponentu albo problemów z lutowaniem. Masz tam całe 3 komponenty - podmień je na nowe i zweryfikujesz potencjalny problem.

Mogę też podesłać moje polutowane cudo - działało do czasu wyciągnięcia z auta.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”