Problem w N42B18A

igo92
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 14, 10:15
BMW: e46 sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#1

Post autor: igo92 »

Witam, ostatnio w moim e46 316ti pojawiło się kilka problemów, może wiecie co to może być, jeśli tak to pomóżcie:
1-grechotanie przy predkości obrotowej silnika ok. 1000 obr/min;
2-efekt turbodziury do 2000 obr/min chociaż silnik jest wolnossący;
3-masło na bagnecie oleju, nieznikające nawet przy dogrzaniu silnika(z pod korka oleju znika);
Z góry dziękuje za pomoc.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

1. To moze byc wszystko. od nie dokreconej srubki po klepanie zaworow.

2. Zrob test przeplywomierza i wyczysc obydwa filterki w eelektrozaworze sterowania turbiną.

3 nic dobrego. Wilgoc w oleju. Moze oznaczac problem z uszczelką pod glowicą.
Edit: upss... myslaalem ze masz diesla ;) nie znam twojego silnika, ale przeplywke i tak sprawdz
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#3

Post autor: piotrek1474 »

Masło na bagnecie i pod korkiem może oznaczać zapchaną odme. Pomyśl nad wymianą.
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Obecnie są niższe temperatury, przez co "masełko" może się pojawiać to normalne, poza tym jeżeli auto jest eksploatowane na krótkich odcinkach to jest to rzecz normalna.

Przejedź się obwodnicą czy tam autostradą, zrób ok 50km i sprawdź "masło" jest nadal.
Po takim odcinku i dobrym dogrzaniu silnika nie powinno być już nic.
igo92
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 14, 10:15
BMW: e46 sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#5

Post autor: igo92 »

odme sprawdzałem jest wporządku, a masło na bagnecie nie znika nawet po trasie 100 km
Czerwony Compact
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 19 gru 13, 20:05
BMW: Compact
Rok produkcji: 2002
Państwo: Austria
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków-Wiedeń

#6

Post autor: Czerwony Compact »

zibi_j1 pisze:1. To moze byc wszystko. od nie dokreconej srubki po klepanie zaworow.

2. Zrob test przeplywomierza i wyczysc obydwa filterki w eelektrozaworze sterowania turbiną.

3 nic dobrego. Wilgoc w oleju. Moze oznaczac problem z uszczelką pod glowicą.
Edit: upss... myslaalem ze masz diesla ;) nie znam twojego silnika, ale przeplywke i tak sprawdz
Elektrozawor sterowania turbiną :D w n42b18? :D
Przydała by sie turbina,bo mocy nie zawiele :)
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#7

Post autor: danielo6666 »

witam
co niektórzy koledzy to takie pierdoły pisza że szok :lol:
masło na bagnecie i korku to prawdopodobnie przytkana odma i trzeba ja wymienić
a co do kekotania i braku mocy to obstawiam zespoly regulacyjne wałków rozrzadu temat przerabiałem
oba zespoły to koszt 2000zł występuja tylko w oryginale
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”