Problem tzw. ssania na zimnym M54 2,5

Awatar użytkownika
Milosz2244
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
BMW: 325i M54 192KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#1

Post autor: Milosz2244 »

Witam, Czy ktoś spotkał się może z problemem tzw. braku ssania lub słabego po odpaleniu ? Borykam się z takim problemem, że mimo iż temperatury na zewnątrz przykładowo -4 po odpaleniu obroty silnika wędrują na około 900. Zdarzyło się że przez to wypadł zapłon raz na 1 i a kolejnym razem na 5 cylindrze. Wydaję mi się, że to zbyt niskie obroty czy nie powinny wynosić około 1100? Objawia się to telepaniem auta i lekkim falowaniem na zimnym z powodu słabego ssania. Dzieje się tak przez około 15 sekund, wydaje się że to zbyt krótko. Po tym czasie wszystko wraca do normy silnik pracuje prawidłowo nie faluje. Czy ktoś ma pomysł co może być powodem ? Z góry dzięki za odpowiedź :D
danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#2

Post autor: danielm89 »

Miałem analogiczny problem z telepaniem auta na ssaniu i falowaniu na zimnym, raz nawet te telepanie nie ustało po tych 15-30 sekundach, ruszyłem i 0 mocy, silnik szarpał, dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było wszystko ok. Ustało to wszystko po regeneracji vanosa i wymianie pompy wspomagania, robiłem te 2 rzeczy 'zbiorczo' więc nie wiem co realnie miało na to wpływ, ale nawet dziś (u mnie -13) odpala od razu, obroty ładnie stopniowo schodzą i nic nie telepie.
Awatar użytkownika
Milosz2244
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
BMW: 325i M54 192KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#3

Post autor: Milosz2244 »

U mnie akurat wygląda to tak, że gasnąć nie gaśnie, nie szarpie, po 1/2 min zero falowania. Silnik jedynie ma jakiś ewidentny problem z tym niskimi obrotami na ssaniu tak jakby może zbyt mało paliwa dostawał. Czasem mam jedynie wrażenie jakby po rozgrzaniu stawał się lekko mułowaty z obrotów poniżej 2500. Ale dzięki za info jakiś trop już jest Vanos.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

sprawdz tez cisnienie na listwie paliwa
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Milosz2244
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
BMW: 325i M54 192KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#5

Post autor: Milosz2244 »

scghost, Jak to dokładnie zmierzyć?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

zdejmujesz plastikową oslona silnika i listwa paliwowa jest na wierzchu
tam jest zawor do podpiecia manometru

powinno byc 3.5 bara +- 0.2
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Milosz2244
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
BMW: 325i M54 192KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#7

Post autor: Milosz2244 »

Ok dzięki za informacje, w takim razie sprawdzę to na dniach
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#8

Post autor: Err »

Milosz2244 pisze: 17 sty 21, 10:56 Witam, Czy ktoś spotkał się może z problemem tzw. braku ssania lub słabego po odpaleniu ? Borykam się z takim problemem, że mimo iż temperatury na zewnątrz przykładowo -4 po odpaleniu obroty silnika wędrują na około 900. Zdarzyło się że przez to wypadł zapłon raz na 1 i a kolejnym razem na 5 cylindrze. Wydaję mi się, że to zbyt niskie obroty czy nie powinny wynosić około 1100? Objawia się to telepaniem auta i lekkim falowaniem na zimnym z powodu słabego ssania. Dzieje się tak przez około 15 sekund, wydaje się że to zbyt krótko. Po tym czasie wszystko wraca do normy silnik pracuje prawidłowo nie faluje. Czy ktoś ma pomysł co może być powodem ? Z góry dzięki za odpowiedź :D
Obroty prawidłowe, większe są przy temp - nie masz słabego ssania, tylko ecu chce jak najszybciej podgrzać katalizator i podlewa paliwka na tyle dużo że Twój układ zapłonowy nie jest w stanie tego przepalić i trzęsie budą. Możesz mieć również gdzieś nieszczelność. Piszesz że po 15 sec problem znika więc praktycznie nie masz problemu. Ciężki temat do ogarnięcia i chyba lepiej dać spokój bo wymienisz pół silnika a nic to nie da
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”