
Problem tzw. ssania na zimnym M54 2,5
- Milosz2244
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
- BMW: 325i M54 192KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Piła
Problem tzw. ssania na zimnym M54 2,5
Witam, Czy ktoś spotkał się może z problemem tzw. braku ssania lub słabego po odpaleniu ? Borykam się z takim problemem, że mimo iż temperatury na zewnątrz przykładowo -4 po odpaleniu obroty silnika wędrują na około 900. Zdarzyło się że przez to wypadł zapłon raz na 1 i a kolejnym razem na 5 cylindrze. Wydaję mi się, że to zbyt niskie obroty czy nie powinny wynosić około 1100? Objawia się to telepaniem auta i lekkim falowaniem na zimnym z powodu słabego ssania. Dzieje się tak przez około 15 sekund, wydaje się że to zbyt krótko. Po tym czasie wszystko wraca do normy silnik pracuje prawidłowo nie faluje. Czy ktoś ma pomysł co może być powodem ? Z góry dzięki za odpowiedź 

-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 lis 20, 7:41
- BMW: E46 22
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: katowice
Miałem analogiczny problem z telepaniem auta na ssaniu i falowaniu na zimnym, raz nawet te telepanie nie ustało po tych 15-30 sekundach, ruszyłem i 0 mocy, silnik szarpał, dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było wszystko ok. Ustało to wszystko po regeneracji vanosa i wymianie pompy wspomagania, robiłem te 2 rzeczy 'zbiorczo' więc nie wiem co realnie miało na to wpływ, ale nawet dziś (u mnie -13) odpala od razu, obroty ładnie stopniowo schodzą i nic nie telepie.
- Milosz2244
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
- BMW: 325i M54 192KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Piła
U mnie akurat wygląda to tak, że gasnąć nie gaśnie, nie szarpie, po 1/2 min zero falowania. Silnik jedynie ma jakiś ewidentny problem z tym niskimi obrotami na ssaniu tak jakby może zbyt mało paliwa dostawał. Czasem mam jedynie wrażenie jakby po rozgrzaniu stawał się lekko mułowaty z obrotów poniżej 2500. Ale dzięki za info jakiś trop już jest Vanos.
- Milosz2244
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
- BMW: 325i M54 192KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Piła
scghost, Jak to dokładnie zmierzyć?
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7034
- Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
zdejmujesz plastikową oslona silnika i listwa paliwowa jest na wierzchu
tam jest zawor do podpiecia manometru
powinno byc 3.5 bara +- 0.2
tam jest zawor do podpiecia manometru
powinno byc 3.5 bara +- 0.2
- Milosz2244
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
- BMW: 325i M54 192KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Piła
Ok dzięki za informacje, w takim razie sprawdzę to na dniach
- Err
- Bywalec forum
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 sie 16, 3:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Moje miasto
Obroty prawidłowe, większe są przy temp - nie masz słabego ssania, tylko ecu chce jak najszybciej podgrzać katalizator i podlewa paliwka na tyle dużo że Twój układ zapłonowy nie jest w stanie tego przepalić i trzęsie budą. Możesz mieć również gdzieś nieszczelność. Piszesz że po 15 sec problem znika więc praktycznie nie masz problemu. Ciężki temat do ogarnięcia i chyba lepiej dać spokój bo wymienisz pół silnika a nic to nie daMilosz2244 pisze: ↑17 sty 21, 10:56 Witam, Czy ktoś spotkał się może z problemem tzw. braku ssania lub słabego po odpaleniu ? Borykam się z takim problemem, że mimo iż temperatury na zewnątrz przykładowo -4 po odpaleniu obroty silnika wędrują na około 900. Zdarzyło się że przez to wypadł zapłon raz na 1 i a kolejnym razem na 5 cylindrze. Wydaję mi się, że to zbyt niskie obroty czy nie powinny wynosić około 1100? Objawia się to telepaniem auta i lekkim falowaniem na zimnym z powodu słabego ssania. Dzieje się tak przez około 15 sekund, wydaje się że to zbyt krótko. Po tym czasie wszystko wraca do normy silnik pracuje prawidłowo nie faluje. Czy ktoś ma pomysł co może być powodem ? Z góry dzięki za odpowiedź![]()
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi 

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 3 Odpowiedzi
- 597 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 15 Odpowiedzi
- 11313 Odsłony
-
Ostatni post autor: Seba97e46
-
- 5 Odpowiedzi
- 940 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1037 Odsłony
-
Ostatni post autor: Jarando
-
- 2 Odpowiedzi
- 944 Odsłony
-
Ostatni post autor: dzwonek