Problem po wymianie silnika z M54 b22 na M52 b28
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 19, 20:43
- BMW: 320i M54 po swapie na M52 b28
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Namysłów
Problem po wymianie silnika z M54 b22 na M52 b28
Witam,
Po przejechaniu prawie 500000 km silnik w mojej E46 w końcu wyzioną ducha. Jako, że mam do samochodu ogromny sentyment, postanowiłem wymienić silnik na nieco żwawszy ( jak w temacie ) i nadal cieszyć się jazdą przez kolejne n km.
Niestety, po wymianie już nie jest tak fajnie. Początkowo silnik pracował znośnie lecz po przejechaniu kilkuset km, zaczęły się problemy. Silnik jest bardzo żwawy lecz na postoju i podczas jazdy po wybiciu biegu bardzo nierówno pracuje. Obroty mocno falują przez kilka sekund po czy przeważnie się stabilizują ale praca silnika jest na tyle nierówna, że trzęsie całą budą. Dodatkowo zgłasza sporo błędów, błędy wypadania zapłonu na wszystkich cylindrach i błędy wszystkie sondy ( np. mieszanka za bogata ).
Okazało się że sonda regulacyjna na bank 1 nie pracowała ( 0,42 V cały czas ). Wymieniłem ją na nową oryginalną, pracuje ok lecz w pracy silnika nic się nie zmieniło. Mimo sprawnej sondy błędy są takie same. Dodatkowo wymieniłem zawór DISA ( klapka latała na wszystkie strony ).
Co może być przyczyną takich problemów ?
Szukając pomocy na forum ktoś pisał o podobnych problemach i u niego ponoć pomogło jakieś ,, strojenie " . Co o tym sądzicie ?
z góry dziękuję za każdą odpowiedz i pomoc.
Po przejechaniu prawie 500000 km silnik w mojej E46 w końcu wyzioną ducha. Jako, że mam do samochodu ogromny sentyment, postanowiłem wymienić silnik na nieco żwawszy ( jak w temacie ) i nadal cieszyć się jazdą przez kolejne n km.
Niestety, po wymianie już nie jest tak fajnie. Początkowo silnik pracował znośnie lecz po przejechaniu kilkuset km, zaczęły się problemy. Silnik jest bardzo żwawy lecz na postoju i podczas jazdy po wybiciu biegu bardzo nierówno pracuje. Obroty mocno falują przez kilka sekund po czy przeważnie się stabilizują ale praca silnika jest na tyle nierówna, że trzęsie całą budą. Dodatkowo zgłasza sporo błędów, błędy wypadania zapłonu na wszystkich cylindrach i błędy wszystkie sondy ( np. mieszanka za bogata ).
Okazało się że sonda regulacyjna na bank 1 nie pracowała ( 0,42 V cały czas ). Wymieniłem ją na nową oryginalną, pracuje ok lecz w pracy silnika nic się nie zmieniło. Mimo sprawnej sondy błędy są takie same. Dodatkowo wymieniłem zawór DISA ( klapka latała na wszystkie strony ).
Co może być przyczyną takich problemów ?
Szukając pomocy na forum ktoś pisał o podobnych problemach i u niego ponoć pomogło jakieś ,, strojenie " . Co o tym sądzicie ?
z góry dziękuję za każdą odpowiedz i pomoc.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2088
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
To chociaz powinni wgrac ci soft z b25, ewentualnie b30 i obnizyc obroty biegu jalowego. Obecnie byc moze ze jest troche za ubogo dlatego tez moga wypadac zaplony

-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
A co z "zasadą" polift m54 przedlift m52 sądzę że gdybyś go zmienił na m54b25 albo b30 nie miał bys problemów czy tam miał bys mniejsze 
Tym bardziej gdy wymienia się sam słupek
Tym bardziej gdy wymienia się sam słupek

https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 19, 20:43
- BMW: 320i M54 po swapie na M52 b28
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Namysłów
W warsztacie gdzie robiłem przekładkę, już kilka podobnych swapów zrobili ( jeden dokładnie taki sam jak u mnie ) biorąc silnik dokładnie od tego samego dostawcy co ja i wszystko śmiga do dzisiaj bez problemów. Dostawca silnika i Mechanik nie widzieli zagrożeń a znam się z nimi od lat.Analogowy13 pisze: ↑18 sty 19, 0:12 A co z "zasadą" polift m54 przedlift m52 sądzę że gdybyś go zmienił na m54b25 albo b30 nie miał bys problemów czy tam miał bys mniejsze
Tym bardziej gdy wymienia się sam słupek![]()
Dodatkowo na forach potwierdziła się ich teoria więc powiedziałem ,, jak się bawić to się bawić". No i teraz już sam nie wiem czy nie poniosła mnie fantazja.

-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 19, 20:43
- BMW: 320i M54 po swapie na M52 b28
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Namysłów
Rano kasowałem błędy, po przejechaniu około 45 km mamy takie błędy https://nfhost.me/image/vUghi
Dodam jeszcze, że rano po odpaleniu, silnik pracował znośnie. dopiero jak się zagrzał objawy powróciły. Przed chwilą, jak zgrywałem błędy to sprawdziłem jeszcze raz sondy regulacyjne. Bank 1 pracowała w przedziale od 0,05 do 0,25 V , a Bank 2 w przedziale 0,2 do 0,8 V ( bank 2 to ta która nie pracowała wcześniej i została wymieniona na nową, wczoraj pisałem, że wymieniona była na bank 1 ale to była pomyłka ). Dzisiaj poza błędami sond były jeszcze błędy wypadania zapłonu na cylindrze 1, 2 i 3 które pojawiły się dopiero po krótkiej pracy silnika na biegu jałowym na zagrzanym silniku. Jak silnik jest zimny to obroty są około 850 - 890 rpm a na zagrzanym jakieś 600 - 650.
Czyli tak, sonda regulacyjna na Bank 1 również do wymiany ? Czy uwalona sonda/sondy robiły by aż takie spustoszenie w pracy silnika ? i skąd błędy sond monitorujących ?
jeśli link do zdjęcia nie działa to dajcie proszę znać.
Dodam jeszcze, że rano po odpaleniu, silnik pracował znośnie. dopiero jak się zagrzał objawy powróciły. Przed chwilą, jak zgrywałem błędy to sprawdziłem jeszcze raz sondy regulacyjne. Bank 1 pracowała w przedziale od 0,05 do 0,25 V , a Bank 2 w przedziale 0,2 do 0,8 V ( bank 2 to ta która nie pracowała wcześniej i została wymieniona na nową, wczoraj pisałem, że wymieniona była na bank 1 ale to była pomyłka ). Dzisiaj poza błędami sond były jeszcze błędy wypadania zapłonu na cylindrze 1, 2 i 3 które pojawiły się dopiero po krótkiej pracy silnika na biegu jałowym na zagrzanym silniku. Jak silnik jest zimny to obroty są około 850 - 890 rpm a na zagrzanym jakieś 600 - 650.
Czyli tak, sonda regulacyjna na Bank 1 również do wymiany ? Czy uwalona sonda/sondy robiły by aż takie spustoszenie w pracy silnika ? i skąd błędy sond monitorujących ?
jeśli link do zdjęcia nie działa to dajcie proszę znać.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Po to jest ta sonda żeby regulowała a teraz tego nie robi, do wymiany na banku 1 też. Po wymianie skasuj adaptacje, zrób 100 km i pokaż korekty paliwowe na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 19, 20:43
- BMW: 320i M54 po swapie na M52 b28
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Namysłów
Witam,
Chwilę zeszło bo zgłębiałem temat kasowania adaptacji i tego jak należy postępować z silnikiem bezpośrednio po skasowaniu.
Po wymianie drugiej sondy, skasowałem adaptacje, wyłączyłem zapłon, poczekałem chwilę i po odpaleniu, silnik od razu zgasł, i tak kilka razy. Aby silnik nie gasł musiałem delikatnie dodawać gazu. Po około 20 min pracy pojechałem się przejechać starając się wkręcać silnik na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów ( najpierw spokojnie a później z gazem w podłodze - jeśli to błąd to proszę o komentarz ) robiąc w ten sposób około 15 km.
Kolejne 100 km zrobiłem w cyklu mieszanym ( po mieście, na autostradzie, szybko, wolno, spokojnie, agresywnie itd ). Po przejechaniu około 60-80 km silnik zaczął pracować troszkę lepie ( równiej i przestał gasnąć po wybiciu na luz ). Na chwilę obecną, silnik dalej pracuje nierówno i nadal zgłasza błędy wypadania zapłonu, błędy sond i raczej tylko na wolnych obrotach na biegu jałowym ( 670-705 rpm ). Dodatkowo, przy wkręcaniu silnika na wyższych obrotach, po odjęciu gazu, czuć chwilowe zadławienie silnika, któremu towarzyszy dość mocne szarpnięcie/przyhamowanie ( ten objaw był również przed kasowaniem adaptacji ale przez kilka dni po wymianie silnika nie występował).
Poniżej korekty paliwowe po skasowaniu adaptacji i przejechaniu w/w trasy. Wrzuciłem dodatkowo parametry w których widać że zużycie powietrza wychodzi poza zakres, przy obrotach 5000-6000 rpm, zużycie dochodzi do 500 kg/h, czy to normalne ?
https://nfhost.me/image/vI86A
Chwilę zeszło bo zgłębiałem temat kasowania adaptacji i tego jak należy postępować z silnikiem bezpośrednio po skasowaniu.
Po wymianie drugiej sondy, skasowałem adaptacje, wyłączyłem zapłon, poczekałem chwilę i po odpaleniu, silnik od razu zgasł, i tak kilka razy. Aby silnik nie gasł musiałem delikatnie dodawać gazu. Po około 20 min pracy pojechałem się przejechać starając się wkręcać silnik na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów ( najpierw spokojnie a później z gazem w podłodze - jeśli to błąd to proszę o komentarz ) robiąc w ten sposób około 15 km.
Kolejne 100 km zrobiłem w cyklu mieszanym ( po mieście, na autostradzie, szybko, wolno, spokojnie, agresywnie itd ). Po przejechaniu około 60-80 km silnik zaczął pracować troszkę lepie ( równiej i przestał gasnąć po wybiciu na luz ). Na chwilę obecną, silnik dalej pracuje nierówno i nadal zgłasza błędy wypadania zapłonu, błędy sond i raczej tylko na wolnych obrotach na biegu jałowym ( 670-705 rpm ). Dodatkowo, przy wkręcaniu silnika na wyższych obrotach, po odjęciu gazu, czuć chwilowe zadławienie silnika, któremu towarzyszy dość mocne szarpnięcie/przyhamowanie ( ten objaw był również przed kasowaniem adaptacji ale przez kilka dni po wymianie silnika nie występował).
Poniżej korekty paliwowe po skasowaniu adaptacji i przejechaniu w/w trasy. Wrzuciłem dodatkowo parametry w których widać że zużycie powietrza wychodzi poza zakres, przy obrotach 5000-6000 rpm, zużycie dochodzi do 500 kg/h, czy to normalne ?
https://nfhost.me/image/vI86A
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 2536 Odsłony
-
Ostatni post autor: rafał18
-
- 3 Odpowiedzi
- 1010 Odsłony
-
Ostatni post autor: bayou325
-
- 10 Odpowiedzi
- 2097 Odsłony
-
Ostatni post autor: Patsy99
-
- 6 Odpowiedzi
- 1852 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariuuszek2
-
- 19 Odpowiedzi
- 3019 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 19 Odpowiedzi
- 5695 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 4276 Odsłony
-
Ostatni post autor: kruszka
-
- 4 Odpowiedzi
- 1415 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 1580 Odsłony
-
Ostatni post autor: micbil96
-
- 3 Odpowiedzi
- 1688 Odsłony
-
Ostatni post autor: dida555