Problem po swapie z M52tuB20 na M54B25
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 19, 10:23
- BMW: E46 M54B25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witajcie z racji, że jestem nowym użytkownikiem owego Forum oraz jest to mój pierwszy post.
Nie wiem czy powinienem zakładać temat tutaj czy w dziale Elektronika.
Chciałbym się serdecznie przywitać z załogą całego forum.
Miałem straszne problemy z poprzednim motorem. Stwierdziłem, że koniec tego czas na zmianę.
Więc postanowiłem zrobić swapa z M52tuB20 na M54B25.
Pierwszy problem napotkałem gdyż nowy motor był po skrzyni automatycznej.
Więc musiałem załatwić wiązkę od manuala i kilka drobiazgów.
Kupiłem drugi DME, EWS z kluczykiem, pestką i stacyjką od manuala.
Na stary wgrałem soft 00069 z wyrzuconym EWS/Immo aby mieć jakieś większe pole manewru.
Auto nie zapala ani na jednym zestawie, ani na drugim.
Początkowo nie startowały nawet pompy, gdyż blokowało go immo.
Problem ogarnąłem i już w tym momencie jest iskra oraz pompy startują na obu zestawach.
Więc kolejna próba, a efekt jest taki :
Widać, że kontrolka ładowania akumulatora gaśnie, więc już wiemy, że coś jest nie tak.
Gdy chcę odpalić, rozrusznik nie kęci, ani nic się nie dzieje, zegary nie przygasają ani nic.
Nie podpiąłem jeszcze Elektrycznego pedału Gazu lecz raczej nie on powoduje owe problemy
Więc zacząłem doszukiwać się problemu gdzieś indziej.
Napotkałem wtyczkę wiązki silnika nie wpięta do niczego i do niczego nie pasująca.
Wygląda ona dokładnie tak:
Podobno jest w niej pinów od kilku istotnych rzeczy, lecz nikt nie jest w stanie mi tego wyjaśnić, ani potwierdzić.
Stąd moja wizyta na forum.
Jeżeli ktoś przerabiał ten problem, bądź zna temat bardzo prosiłbym o pomoc
#Pomóżcie mi Pany i Panewki, ja postaram się zrobić dla forum Video-Tutoriale krok po kroku podstawy od A-Z oraz wprowadzenie jak co z czym się je, gdy chcemy Tunować autko. Pokaże i wyjaśnię wszystkie pojęcia. Każdy zielony będzie w stanie zmodyfikować sobie bezpiecznie sterownik jak tylko będzie chciał.
Pozdrawiam.
Nie wiem czy powinienem zakładać temat tutaj czy w dziale Elektronika.
Chciałbym się serdecznie przywitać z załogą całego forum.
Miałem straszne problemy z poprzednim motorem. Stwierdziłem, że koniec tego czas na zmianę.
Więc postanowiłem zrobić swapa z M52tuB20 na M54B25.
Pierwszy problem napotkałem gdyż nowy motor był po skrzyni automatycznej.
Więc musiałem załatwić wiązkę od manuala i kilka drobiazgów.
Kupiłem drugi DME, EWS z kluczykiem, pestką i stacyjką od manuala.
Na stary wgrałem soft 00069 z wyrzuconym EWS/Immo aby mieć jakieś większe pole manewru.
Auto nie zapala ani na jednym zestawie, ani na drugim.
Początkowo nie startowały nawet pompy, gdyż blokowało go immo.
Problem ogarnąłem i już w tym momencie jest iskra oraz pompy startują na obu zestawach.
Więc kolejna próba, a efekt jest taki :
Widać, że kontrolka ładowania akumulatora gaśnie, więc już wiemy, że coś jest nie tak.
Gdy chcę odpalić, rozrusznik nie kęci, ani nic się nie dzieje, zegary nie przygasają ani nic.
Nie podpiąłem jeszcze Elektrycznego pedału Gazu lecz raczej nie on powoduje owe problemy
Więc zacząłem doszukiwać się problemu gdzieś indziej.
Napotkałem wtyczkę wiązki silnika nie wpięta do niczego i do niczego nie pasująca.
Wygląda ona dokładnie tak:
Podobno jest w niej pinów od kilku istotnych rzeczy, lecz nikt nie jest w stanie mi tego wyjaśnić, ani potwierdzić.
Stąd moja wizyta na forum.
Jeżeli ktoś przerabiał ten problem, bądź zna temat bardzo prosiłbym o pomoc
#Pomóżcie mi Pany i Panewki, ja postaram się zrobić dla forum Video-Tutoriale krok po kroku podstawy od A-Z oraz wprowadzenie jak co z czym się je, gdy chcemy Tunować autko. Pokaże i wyjaśnię wszystkie pojęcia. Każdy zielony będzie w stanie zmodyfikować sobie bezpiecznie sterownik jak tylko będzie chciał.
Pozdrawiam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 170
- Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
- BMW: 316i/325i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
- VIN: AX22363
Tutaj masz opisany swap z m43 na m54 i tam jest opisana ta wtyczka która jest niepodpięta, są w niej piny od czujnika oleju, wzbudzenie alternatora, oraz Sygnał na ROZRUSZNIK
https://e46forum.pl/swap-m43-na-m54-18149
https://e46forum.pl/swap-m43-na-m54-18149
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
to wychodzi, ze to bradzo wazna wtyczka ;pskkt1 pisze: ↑26 lip 19, 23:30 Tutaj masz opisany swap z m43 na m54 i tam jest opisana ta wtyczka która jest niepodpięta, są w niej piny od czujnika oleju, wzbudzenie alternatora, oraz Sygnał na ROZRUSZNIK
https://e46forum.pl/swap-m43-na-m54-18149
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 19, 10:23
- BMW: E46 M54B25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Wszystko podpiąłem zgodnie ze schematem z tematu, który podaliście.
Pompy wstają, rozrusznik kręci, paliwo do listwy dochodzi.
Lecz nie ma napięcia na wtryskach i samochód kręci, kręci lecz nie odpala.
Podpinałem diodę 12V pod wtryski i się nie świeci. Myślałem początkowo, że dioda uwalona.
Lecz podpiąłem tą samą diodę pod wtyczkę od pompy paliwa i świeci normalnie.
Mam sterownik z EWS, na którym auto kręci i bez EWS, na którym auto również kręci.
Siedziałem cały weekend nad tym i nic nie wymyśliłem, opadają mi już ręce...
Proszę o pomoc.
Pompy wstają, rozrusznik kręci, paliwo do listwy dochodzi.
Lecz nie ma napięcia na wtryskach i samochód kręci, kręci lecz nie odpala.
Podpinałem diodę 12V pod wtryski i się nie świeci. Myślałem początkowo, że dioda uwalona.
Lecz podpiąłem tą samą diodę pod wtyczkę od pompy paliwa i świeci normalnie.
Mam sterownik z EWS, na którym auto kręci i bez EWS, na którym auto również kręci.
Siedziałem cały weekend nad tym i nic nie wymyśliłem, opadają mi już ręce...
Proszę o pomoc.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 19, 10:23
- BMW: E46 M54B25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Tak, wtyczkę zgodnie ze schematem, pedał gazu zgodnie ze schematem.
Wrzuciłem sterownik bez EWS, odciołem 2 kabelki spod sterownika zaizolowałem je i odpala, jeździ, skręca, hamuje.
Wrzuciłem sterownik bez EWS, odciołem 2 kabelki spod sterownika zaizolowałem je i odpala, jeździ, skręca, hamuje.
-
- Bywalec forum
- Posty: 111
- Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Jakie to kable ?
Mam problem w swojej .Zrobiłęm swapa z n42 na m54 ( na bloku silnika z m52tu )
brak imo i ews w ecu ,a nie odpala . Jutro sprawdze ,czy napięcie dochodzi do wtysków .
Mam problem w swojej .Zrobiłęm swapa z n42 na m54 ( na bloku silnika z m52tu )
brak imo i ews w ecu ,a nie odpala . Jutro sprawdze ,czy napięcie dochodzi do wtysków .
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1740 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sensei_ms
-
- 0 Odpowiedzi
- 1031 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bumek00
-
- 6 Odpowiedzi
- 3292 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kunio
-
- 1 Odpowiedzi
- 852 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 2290 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 994 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Leif666
-
- 20 Odpowiedzi
- 5437 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 2494 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ja i moj JJ
-
- 2 Odpowiedzi
- 1887 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Warzyn
-
- 8 Odpowiedzi
- 2273 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: W4ri4t