Problem po swapie z M52tuB20 na M54B25

bilet
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 19, 10:23
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: bilet »

Witajcie z racji, że jestem nowym użytkownikiem owego Forum oraz jest to mój pierwszy post.
Nie wiem czy powinienem zakładać temat tutaj czy w dziale Elektronika.

Chciałbym się serdecznie przywitać z załogą całego forum. :witam:

Miałem straszne problemy z poprzednim motorem. Stwierdziłem, że koniec tego czas na zmianę.
Więc postanowiłem zrobić swapa z M52tuB20 na M54B25. 8)

Pierwszy problem napotkałem gdyż nowy motor był po skrzyni automatycznej.
Więc musiałem załatwić wiązkę od manuala i kilka drobiazgów.

Kupiłem drugi DME, EWS z kluczykiem, pestką i stacyjką od manuala.
Na stary wgrałem soft 00069 z wyrzuconym EWS/Immo aby mieć jakieś większe pole manewru.
Auto nie zapala ani na jednym zestawie, ani na drugim.

Początkowo nie startowały nawet pompy, gdyż blokowało go immo.
Problem ogarnąłem i już w tym momencie jest iskra oraz pompy startują na obu zestawach.
Więc kolejna próba, a efekt jest taki :



Widać, że kontrolka ładowania akumulatora gaśnie, więc już wiemy, że coś jest nie tak.
Gdy chcę odpalić, rozrusznik nie kęci, ani nic się nie dzieje, zegary nie przygasają ani nic.

Nie podpiąłem jeszcze Elektrycznego pedału Gazu lecz raczej nie on powoduje owe problemy
Więc zacząłem doszukiwać się problemu gdzieś indziej.

Napotkałem wtyczkę wiązki silnika nie wpięta do niczego i do niczego nie pasująca.
Wygląda ona dokładnie tak:

Obrazek

Podobno jest w niej pinów od kilku istotnych rzeczy, lecz nikt nie jest w stanie mi tego wyjaśnić, ani potwierdzić.

Stąd moja wizyta na forum. :witam:
Jeżeli ktoś przerabiał ten problem, bądź zna temat bardzo prosiłbym o pomoc :help: :cry:

#Pomóżcie mi Pany i Panewki, ja postaram się zrobić dla forum Video-Tutoriale krok po kroku podstawy od A-Z oraz wprowadzenie jak co z czym się je, gdy chcemy Tunować autko. Pokaże i wyjaśnię wszystkie pojęcia. Każdy zielony będzie w stanie zmodyfikować sobie bezpiecznie sterownik jak tylko będzie chciał.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#2

Post autor: yampik »

dlaczego swap na m54b25 a nie m52b28 ?

wtyczki niestety nie ogarniam... niby znajoma a jednak nie do konca :)
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#3

Post autor: skkt1 »

Tutaj masz opisany swap z m43 na m54 i tam jest opisana ta wtyczka która jest niepodpięta, są w niej piny od czujnika oleju, wzbudzenie alternatora, oraz Sygnał na ROZRUSZNIK
https://e46forum.pl/swap-m43-na-m54-18149
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#4

Post autor: yampik »

skkt1 pisze: 26 lip 19, 23:30 Tutaj masz opisany swap z m43 na m54 i tam jest opisana ta wtyczka która jest niepodpięta, są w niej piny od czujnika oleju, wzbudzenie alternatora, oraz Sygnał na ROZRUSZNIK
https://e46forum.pl/swap-m43-na-m54-18149
to wychodzi, ze to bradzo wazna wtyczka ;p
bilet
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 19, 10:23
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: bilet »

Wszystko podpiąłem zgodnie ze schematem z tematu, który podaliście.

Pompy wstają, rozrusznik kręci, paliwo do listwy dochodzi.
Lecz nie ma napięcia na wtryskach i samochód kręci, kręci lecz nie odpala.
Podpinałem diodę 12V pod wtryski i się nie świeci. Myślałem początkowo, że dioda uwalona.
Lecz podpiąłem tą samą diodę pod wtyczkę od pompy paliwa i świeci normalnie.

Mam sterownik z EWS, na którym auto kręci i bez EWS, na którym auto również kręci.

Siedziałem cały weekend nad tym i nic nie wymyśliłem, opadają mi już ręce...

Proszę o pomoc.
szixi
Posty: 1
Rejestracja: 7 sie 19, 13:11
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Łódź

#6

Post autor: szixi »

Czy udało się rozwiązać problem?
bilet
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 19, 10:23
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: bilet »

Tak, wtyczkę zgodnie ze schematem, pedał gazu zgodnie ze schematem.
Wrzuciłem sterownik bez EWS, odciołem 2 kabelki spod sterownika zaizolowałem je i odpala, jeździ, skręca, hamuje.
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#8

Post autor: lukasz9501 »

Jakie to kable ?
Mam problem w swojej .Zrobiłęm swapa z n42 na m54 ( na bloku silnika z m52tu )
brak imo i ews w ecu ,a nie odpala . Jutro sprawdze ,czy napięcie dochodzi do wtysków .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”