Problem m47n

Bmw
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 20, 10:30
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków
VIN: Ck48060

#1

Post autor: Bmw »

Witam mam problem ze swoją e46 m47n 150km , ostatnio zdejmowałem kolektor chciałem wymienić wtrysk na używkę niestety okazała się w słabym stanie więc wsadziłem z powrotem swój stary wtrysk podpiąłem istę przekodowałem i usunąłem błędy te co były zapisane (pierwszy raz używałem ISTY) ,potem sprawdziłem korekcje i na tym starym wtrysku było podobnie jak wcześniej, niestety na pierwszym korekcja wzrosła i teraz dochodzi na zimnym +2 od tego momentu ostatnio jechałem około 25 km i się zaczęły dziwne akcję po wpadnięciu w dołek jednym kołem zaświeciły mi się kontrolki od abs i ręcznego na zółto i samochód jakby zgubił zapłon na chwilę (wtedy trochę zwolniłem) ale zaraz normalnie jechał , po dojechaniu do celu zgasiłem i po 3 h na zimnym wcale nie mogłem odpalić kręcił i kręcił po odczekaniu 5 min odpalił przejechałem około 2 km i znowu zgasł i po 5 minutach odpalił noi przejechałem około 20 km bez problemu , z rana odpalił i od razu zgasł za druga próba odpalił i już chodził niestety korekcja na 1 dochodzi do +2 , wszystkie wtyczki są powpinane przy kolektorze , chce zrobić test przelewowy przypuszczam ze jeden wtrysk daje ostro na przelew i nie trzyma ciśnienia na szynie po wymianie nie odpowietrzałem tylko trzymałem na zapłonie może to się przyczyniło, ten ciężki rozruch może z tego wynikać tylko z tym gaśnięciem na ustabilizowanych obrotach nie wiem , na zimnym obroty trochę falują po odpaleniu obroty wchodzą ponad 1000 potem się stabilizują . W inpie nie było żadnych błędów , ista pokazała już dużo więcej wstawiam poniżej , ciśnienie na szynie około 305 na wolnych. Co wy przypuszczacie gdzie jest problem , mam coś namieszane w liczniku były jakieś ingerencje .
https://e46forum.pl/images/upload/e9f9a97e7ffaecf58e48cdcbfe0f7379.jpg
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Skoro wyjąłes wtrysk, wsadziłeś go spowrotem, domyślam się ze podkładkę dałeś stara, to już masz nieszczelność na cylindrze
Bmw
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 20, 10:30
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków
VIN: Ck48060

#3

Post autor: Bmw »

Podkładka poszła praktycznie nowa , ten wtrysk co przysłali był bez podkładki wsadziłem go z nową podkładką, a później tą podkładkę wsadziłem pod ten stary swój wtrysk ale to nic nie zmieło było jak wcześniej na tym 2 cylindrze , na pierwszym za to wzrosła i na zimnym jest około +2 potem się stabilzuję na +0,5.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Uszczelki kolektora wymieniałeś?
Bmw
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 20, 10:30
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków
VIN: Ck48060

#5

Post autor: Bmw »

Nie zmieniałem właśnie ich , choć dwa lata temu byly zakładane nowe , obecny stan ich też był niezbyt dobry trochę wygniecione najgorsze były te na dole te jakby największych rozmiarów , może dostawać lewe powietrze i gaśnie dlatego??? , te górne były 10 nm dokręcone te dolne 15nm .
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

od tego można zacząć, bo skoro przed grzebaniem było ok, to może te nieszczesne uszczelki już się pogięły na wszystkie strony i ssie powietrze jak mu się podoba. Koszt uszczelek pare zł, nowe wtryski pare stówek, ja bym szarpał kolektor :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Śruby kolektora kręci się na 12 nm jak ma być dokładnie. Uszczelki warto odwrócić jak zostają stare ale to nie będzie miało wpływu. Rób test przelewowy, ponieważ tu trzeba szukać przyczyny, będzie to też widać w ciśnieniu na szynie gdy nie chce odpalić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bmw
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 kwie 20, 10:30
BMW: E46 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków
VIN: Ck48060

#8

Post autor: Bmw »

Nie przykręciłem minusa , przy kielichu z lewej strony i raz stykał raz nie i dlatego działy się te cuda .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

A po co ruszałeś w ogóle? :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”