[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
U mnie kiedy miałem stare zużyte kapcie 225/45/17 nie szło jechać straszna walka zmieniłem opony na nówki różnica diametralna jednak trzeba auto nadal pilnować w koleinach .Zmieniając na zimówki 15'' problem znika całkowice . W międzyczasie wymieniane wahacze tuleje itd i nic się nie zmieniało w kwestii prowadzenia. Wydaje mi się że jednak szerokość opon ma tutaj duże znaczenie.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10302
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Flaczek może masz podpiętą lawetę z jakimś driftowozem dlatego miot nim jak szatan sorry nie mogłem..a na poważnie to ogarnij ten przód i wtedy ustawiaj, ale u kogoś innego raczej
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 300
- Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Tczew
Mam luz tylko na lewym, ale chyba lepiej wymienić oba i nie dziadować, bo jeden wymienię, a drugi za miesiąc dostanie luzy.
Teraz pytanko, wymieniać całość, wew. i zew. czy jak? Bo lemfordera jeden cały kosztuje prawie 200, trochę dużo
A co do tych speców to czuje się oszukany, skasowali 110, a nie ustawili tak jak być powinno, tak to jest jak się żyje na pipidówach
Teraz pytanko, wymieniać całość, wew. i zew. czy jak? Bo lemfordera jeden cały kosztuje prawie 200, trochę dużo
A co do tych speców to czuje się oszukany, skasowali 110, a nie ustawili tak jak być powinno, tak to jest jak się żyje na pipidówach
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10302
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ale ustawiać cokolwiek to bezsens skoro masz luz na drążku. Ja jak biorę się za taką robotę to biorę z hurtowni komplet, czyli 2 drążki + 2 końcówki, czasem jest duży problem z ruszeniem końcówki i trzeba wymienić, choć z reguły trochę ognia i idzie. Jak przy robocie coś wyjdzie to jesteś przygotowany a jak nie to oddajesz i tyle. Ja biorąc pod uwagę spadek jakości współczesnych części zamiennych (oczywiście mowa o renomowanych producentach) wolę zostawić w układzie kierowniczym to co jest bez luzu, tak też doradził mi gość, u którego robię zbieżność. U siebie np. wymieniłem tylko jeden drążek, ale to kwestia podejścia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 300
- Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Tczew
Mówię o geometrii ma tyle, 110 za nieustawiony tył.maniek21112 pisze: ↑12 mar 19, 10:48 Ale ustawiać cokolwiek to bezsens skoro masz luz na drążku. Ja jak biorę się za taką robotę to biorę z hurtowni komplet, czyli 2 drążki + 2 końcówki, czasem jest duży problem z ruszeniem końcówki i trzeba wymienić, choć z reguły trochę ognia i idzie. Jak przy robocie coś wyjdzie to jesteś przygotowany a jak nie to oddajesz i tyle. Ja biorąc pod uwagę spadek jakości współczesnych części zamiennych (oczywiście mowa o renomowanych producentach) wolę zostawić w układzie kierowniczym to co jest bez luzu, tak też doradził mi gość, u którego robię zbieżność. U siebie np. wymieniłem tylko jeden drążek, ale to kwestia podejścia.
Bo po remoncie tyłu pojechałem zrobić geometrię i po zrobieniu dalej rzucało, więc mówiłem że mają zrobić przód, ale były luzy to odpuściliśmy.
Też tak chyba zrobie, nie ma sensu wymieniać dobrej oryginalnej części na zamiennik póki jeszcze nie ma luzów.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 13, 1:38
- BMW: 320d 150 250.000
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: GDA
Witam ponownie Mój problem z którym walczę 4 lata lezy napewno gdzieś na maglu lub wspomaganiu.
Maly Luz na wyłączonym silniku to normalne ale na włączonym prawie luzu nie ma. Gość co regenerowal ostatnio juz nie wiedział co zrobić i dokręcił srubę kasującą luz na odczepnego.
Z obserwacji wynika ze gdy podnoszę auto (oba przednie koła w powietrzu ) przy pracującym silniku łapie za koło i delikatnie szarpie szybkim ruchem w prawo w lewo kierownica lata jak gĺupia. Prawidĺwo powinna isc z oporem gdyz to ruch kierownicy zadaje dany tor jazdy a magiel musi trzymac kola w ryzach u mnie jest inaczej lekki ruch kołami wprawia od razu kierownice w ostry ruch. Pod czas jazdy na płytach jumbo lub delikatnych dziurach kierownica wali jak by była podłączona dyszlem do wahacza nie idzie jej trzymać. Gdy wjade na lekki kraweznik to wyrywa kierownice z rąk. Czy jest cos takiego jak regulator ciśnienia magla? Dodam że caly czas poci się i jest mokre przy korku wspomagania. Ale plynu zdaje sie nie ubywa. Magiel regenerowany nowe uszczelniacze nowa listwa sucho i czysto. Czy ktoś może. Sprawdzić jak to jest w waszych e46? Wymiana tulei wahacza na lemfordera z meyle hd nic nie dala. Może 1% mniej wali na kierownicy.
Maly Luz na wyłączonym silniku to normalne ale na włączonym prawie luzu nie ma. Gość co regenerowal ostatnio juz nie wiedział co zrobić i dokręcił srubę kasującą luz na odczepnego.
Z obserwacji wynika ze gdy podnoszę auto (oba przednie koła w powietrzu ) przy pracującym silniku łapie za koło i delikatnie szarpie szybkim ruchem w prawo w lewo kierownica lata jak gĺupia. Prawidĺwo powinna isc z oporem gdyz to ruch kierownicy zadaje dany tor jazdy a magiel musi trzymac kola w ryzach u mnie jest inaczej lekki ruch kołami wprawia od razu kierownice w ostry ruch. Pod czas jazdy na płytach jumbo lub delikatnych dziurach kierownica wali jak by była podłączona dyszlem do wahacza nie idzie jej trzymać. Gdy wjade na lekki kraweznik to wyrywa kierownice z rąk. Czy jest cos takiego jak regulator ciśnienia magla? Dodam że caly czas poci się i jest mokre przy korku wspomagania. Ale plynu zdaje sie nie ubywa. Magiel regenerowany nowe uszczelniacze nowa listwa sucho i czysto. Czy ktoś może. Sprawdzić jak to jest w waszych e46? Wymiana tulei wahacza na lemfordera z meyle hd nic nie dala. Może 1% mniej wali na kierownicy.
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Dużo zależy od opon, jeśli są twarde, szersze niż 205 i do tego na niskim profilu, i feldze powyżej 17" to prowadzenie E46 staje się tragiczne. Dzieje się tak niezależnie od kół? Jeśli tak, to gdzieś musisz mieć spory luz. Od amortyzatorów, po drążki kierownicze, końcówki, łączniki i stabilizator. Szukaj a znajdziesz. Jak nie to spróbuj na obecne koła zastosować dystanse, po 10mm lub nawet 20mm, gdzieś czytałem że uspokaja to trochę dolegliwości zawieszeń w E46. Rozumiem że tylny zawias jest ok i żadne tuleje nie latają luźno?
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 13, 1:38
- BMW: 320d 150 250.000
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: GDA
Wszystkie możliwe tuleje i tyl i przod wymienione 4 amory 4 sprezyny 4 poduchy 4 tarcze klocki nowe magiel regenerowany. Podejrzewam że regeneracją magla cos nie poszła. Ale nie ma luzu bylem z reklamacja 4 razy u gościa i gada że pompa i magiel są ok. Wszystko szarpać sprawdzał. Nie wiem czy warto zrobić geometrię w ASO BMW skoro podjeżdżam z predkoscia 20kmh na kraweznik 2centymetrowy a wyrywa mi kieroenice z reki . Może kupię magiel używke sprawdzę.
u mnie wygląda to tak:
na internecie sa takie przypadki:
u mnie wygląda to tak:
na internecie sa takie przypadki:
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10302
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Po wymianie opon tak?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 697 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lazy420
-
- 4 Odpowiedzi
- 1020 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Savage
-
- 22 Odpowiedzi
- 4923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 3 Odpowiedzi
- 1951 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 1 Odpowiedzi
- 825 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turfel
-
- 0 Odpowiedzi
- 921 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 1 Odpowiedzi
- 2095 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 0 Odpowiedzi
- 2133 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kuba2254
-
- 12 Odpowiedzi
- 17205 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DamianRR