[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 cze 18, 18:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Zduńska Wola
jestem ciekawy jak prace nad samochodem. Udało się zdiagnozować problem, albo zbliżyć do jego rozwiązania?
Mam podobny problem i też już sporo wymieniłem, a efekt mizerny.
Mam podobny problem i też już sporo wymieniłem, a efekt mizerny.
- michal1400
- Bywalec forum
- Posty: 276
- Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
- BMW: BMW E46 318Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz/Kraków
- VIN: JX38472
Wyeliminowałem w 100% problem z zawieszeniem, jestem pewien że wszystkie elementy są sprawne. Wahacze, sworznie i tuleje wahaczy, poduszki amortyzatorów, amortyzatory, sprężyny, łączniki stabilizatora itd...
Problem musi leżeć w układzie kierowniczym. Przy dokładnych oględzinach samochodu na kanale wyszedł nam luz na lewym drążku kierowniczym wewnętrznym - na łączeniu z przekładnią. Była również brudna maglownica, ale ciężko było stwierdzić z czego, więc w międzyczasie wymieniłem wszystkie nieszczelne uszczelki w silniku oraz umyłem przód silnika i przekładnie aby sprawdzić czy z przekładni nie ma wycieków płynu wspomagania. Prawdopodobnie nie, wydaje mi się, że brudna była z oleju i płynu chłodniczego. Płyn chłodniczy wyciekał spod termostatu, olej z uszczelki na łączeniu pokryw rozrządu, ale chce się upewnić w 100%.
W tym momencie mam trochę innych wydatków. Chwilowo też w większości poruszam się służbowym samochodem, więc na chwilę obecną troszkę odpuściłem temat. Wrócę do niego w styczniu, po nowym roku. Wymienię oba kompletne drążki kierownicze, ustawię geometrię z przodu oraz obejrzę dokładnie przekładnie czy nie ma wycieków.
Problem musi leżeć w układzie kierowniczym. Przy dokładnych oględzinach samochodu na kanale wyszedł nam luz na lewym drążku kierowniczym wewnętrznym - na łączeniu z przekładnią. Była również brudna maglownica, ale ciężko było stwierdzić z czego, więc w międzyczasie wymieniłem wszystkie nieszczelne uszczelki w silniku oraz umyłem przód silnika i przekładnie aby sprawdzić czy z przekładni nie ma wycieków płynu wspomagania. Prawdopodobnie nie, wydaje mi się, że brudna była z oleju i płynu chłodniczego. Płyn chłodniczy wyciekał spod termostatu, olej z uszczelki na łączeniu pokryw rozrządu, ale chce się upewnić w 100%.
W tym momencie mam trochę innych wydatków. Chwilowo też w większości poruszam się służbowym samochodem, więc na chwilę obecną troszkę odpuściłem temat. Wrócę do niego w styczniu, po nowym roku. Wymienię oba kompletne drążki kierownicze, ustawię geometrię z przodu oraz obejrzę dokładnie przekładnie czy nie ma wycieków.
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lip 18, 10:34
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko - Biała
- VIN: JH86885
O ile się nie mylę to problem taki mogą powodować też szerokie opony, tzn. im szersze tym bardziej odczuwa się właśnie przenoszenie wszelkich nierówności z drogi na kierownicę.
EDIT: mój błąd, nie zauważyłem, że pisałeś o tym już w pierwszym poście.
EDIT: mój błąd, nie zauważyłem, że pisałeś o tym już w pierwszym poście.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 13, 1:38
- BMW: 320d 150 250.000
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: GDA
Witam czy ktos mi podpowie... maglownica tak wygląda po regeneracji (nowa listwa) za 1000zl w ANS Gdańsk
reklamowałem to poruszał kierą i mowił że jest OK.
Czy waszym zdaniem tak ma być? Może to dlatego buja na koleinach.
Np. Na nierównościach trzymam mocno kierownice prosto. A auto jeździ jak chce. Lewo prawo. Zależne od kolejny lub nierówności.
reklamowałem to poruszał kierą i mowił że jest OK.
Czy waszym zdaniem tak ma być? Może to dlatego buja na koleinach.
Np. Na nierównościach trzymam mocno kierownice prosto. A auto jeździ jak chce. Lewo prawo. Zależne od kolejny lub nierówności.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10302
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jeżeli koła nie ruszają się to nie powinno być tam luzu, możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę kasującą luz. Kiedy była ta regeneracja?
Chyba dla Ciebie miałem sprawdzić jaki jest efekt jak bujam turasem za relingi..to wygląda to tak: przy krótkich ruchach jest ruch tylko opon a przy większym zakresie bardziej buja się na zawieszeniu.
Chyba dla Ciebie miałem sprawdzić jaki jest efekt jak bujam turasem za relingi..to wygląda to tak: przy krótkich ruchach jest ruch tylko opon a przy większym zakresie bardziej buja się na zawieszeniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lis 13, 1:38
- BMW: 320d 150 250.000
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: GDA
To u mnie odwrotnie. Kołysze się na spręzynach. Ale teraz kupiłem eibach pro-kit i zobacze czy różnica jest w twardości sprężyn czy tylko obniżenie.
Jeśli chodzi o maglownice to zaraz po regeneracji tak było i jest do tej pory pojadę do nich trzeci raz z reklaracją. Bo te myszkowanie na 90% jest przez ten luz. Bo przed regeneracją jeździłem na wywalonym zębie na Listwie i efekt był ten sam żadej różnicy przed A po taki sam luz.
Jeśli chodzi o maglownice to zaraz po regeneracji tak było i jest do tej pory pojadę do nich trzeci raz z reklaracją. Bo te myszkowanie na 90% jest przez ten luz. Bo przed regeneracją jeździłem na wywalonym zębie na Listwie i efekt był ten sam żadej różnicy przed A po taki sam luz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 300
- Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Tczew
Witam Panowie, nie zakładając nowego tematu napiszę tutaj.
Moim autem na nierównościach miota szatan, nie da się jeździć.
Wymieniłem z tyłu wszystkie tuleje jakie są możliwe, dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora, poduchy stabilizatora oraz poduszki amortyzatora.
To znaczy: tył mam cały nowy, oprócz amorków.
Diagności nie mogli ustawić kąta pochylenia koła, ustawili na tyle ile się dało i już teraz nie pamiętam ale chyba brakowało 0,30 stopnia (mogę się mylić, bo nie dostałem wydruku, a diagnosta seplenił )
Moje pytanie, co powinienem teraz zrobić? Buda jest krzywa? Koła nie te? Wahacze krzywe? Mechanik rozbierając tył na pewno by powiedział, gdyby coś było krzywe.
Czy może oni nie potrafili tego ogarnąć? Bo zanim diagnosta wszedł pod auto to nie wiedział do końca czy tutaj się ustawia kąty, z tego co widziałem to majstrowali przy tulei progowej chyba coś i się 20 razy pytali czy śruba nie pęknie.
Pozdrawiam!
PS. Z przodu nie ustawiłem geometrii bo mam luzy na drążkach kierowniczych
Moim autem na nierównościach miota szatan, nie da się jeździć.
Wymieniłem z tyłu wszystkie tuleje jakie są możliwe, dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora, poduchy stabilizatora oraz poduszki amortyzatora.
To znaczy: tył mam cały nowy, oprócz amorków.
Diagności nie mogli ustawić kąta pochylenia koła, ustawili na tyle ile się dało i już teraz nie pamiętam ale chyba brakowało 0,30 stopnia (mogę się mylić, bo nie dostałem wydruku, a diagnosta seplenił )
Moje pytanie, co powinienem teraz zrobić? Buda jest krzywa? Koła nie te? Wahacze krzywe? Mechanik rozbierając tył na pewno by powiedział, gdyby coś było krzywe.
Czy może oni nie potrafili tego ogarnąć? Bo zanim diagnosta wszedł pod auto to nie wiedział do końca czy tutaj się ustawia kąty, z tego co widziałem to majstrowali przy tulei progowej chyba coś i się 20 razy pytali czy śruba nie pęknie.
Pozdrawiam!
PS. Z przodu nie ustawiłem geometrii bo mam luzy na drążkach kierowniczych
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7203
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
mam wrazenie ze ci twoi 'diagnosci' to tak srednio wiedzieli co robią i jak
a tak swoją droga jak masz luzy na drazkach to o czym my w ogole mowimy...
a tak swoją droga jak masz luzy na drazkach to o czym my w ogole mowimy...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 697 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lazy420
-
- 4 Odpowiedzi
- 1020 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Savage
-
- 22 Odpowiedzi
- 4923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 3 Odpowiedzi
- 1951 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 1 Odpowiedzi
- 825 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turfel
-
- 0 Odpowiedzi
- 921 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 1 Odpowiedzi
- 2095 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 0 Odpowiedzi
- 2133 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kuba2254
-
- 12 Odpowiedzi
- 17205 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DamianRR