[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Kzs
Posty: 1
Rejestracja: 04/06/18, 18:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zduńska Wola
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: Kzs » 07/11/18, 11:21

jestem ciekawy jak prace nad samochodem. Udało się zdiagnozować problem, albo zbliżyć do jego rozwiązania?
Mam podobny problem i też już sporo wymieniłem, a efekt mizerny.


Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14/07/16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
Gadu-Gadu: 5563729
VIN: JX38472
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: michal1400 » 07/11/18, 16:07

Wyeliminowałem w 100% problem z zawieszeniem, jestem pewien że wszystkie elementy są sprawne. Wahacze, sworznie i tuleje wahaczy, poduszki amortyzatorów, amortyzatory, sprężyny, łączniki stabilizatora itd...
Problem musi leżeć w układzie kierowniczym. Przy dokładnych oględzinach samochodu na kanale wyszedł nam luz na lewym drążku kierowniczym wewnętrznym - na łączeniu z przekładnią. Była również brudna maglownica, ale ciężko było stwierdzić z czego, więc w międzyczasie wymieniłem wszystkie nieszczelne uszczelki w silniku oraz umyłem przód silnika i przekładnie aby sprawdzić czy z przekładni nie ma wycieków płynu wspomagania. Prawdopodobnie nie, wydaje mi się, że brudna była z oleju i płynu chłodniczego. Płyn chłodniczy wyciekał spod termostatu, olej z uszczelki na łączeniu pokryw rozrządu, ale chce się upewnić w 100%.
W tym momencie mam trochę innych wydatków. Chwilowo też w większości poruszam się służbowym samochodem, więc na chwilę obecną troszkę odpuściłem temat. Wrócę do niego w styczniu, po nowym roku. Wymienię oba kompletne drążki kierownicze, ustawię geometrię z przodu oraz obejrzę dokładnie przekładnie czy nie ma wycieków.

akimbo
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 18/07/18, 10:34
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko - Biała
VIN: JH86885
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: akimbo » 07/11/18, 17:00

O ile się nie mylę to problem taki mogą powodować też szerokie opony, tzn. im szersze tym bardziej odczuwa się właśnie przenoszenie wszelkich nierówności z drogi na kierownicę.

EDIT: mój błąd, nie zauważyłem, że pisałeś o tym już w pierwszym poście.
Obrazek

lele1122
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 03/11/13, 1:38
BMW: 320d 150 250.000
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDA
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: lele1122 » 05/03/19, 7:58

Witam czy ktos mi podpowie... maglownica tak wygląda po regeneracji (nowa listwa) za 1000zl w ANS Gdańsk

reklamowałem to poruszał kierą i mowił że jest OK.





Czy waszym zdaniem tak ma być? Może to dlatego buja na koleinach.
Np. Na nierównościach trzymam mocno kierownice prosto. A auto jeździ jak chce. Lewo prawo. Zależne od kolejny lub nierówności.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 4341
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: maniek21112 » 05/03/19, 9:38

Jeżeli koła nie ruszają się to nie powinno być tam luzu, możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę kasującą luz. Kiedy była ta regeneracja?
Chyba dla Ciebie miałem sprawdzić jaki jest efekt jak bujam turasem za relingi..to wygląda to tak: przy krótkich ruchach jest ruch tylko opon a przy większym zakresie bardziej buja się na zawieszeniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Szajbos
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 30/11/17, 8:46
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: Szajbos » 05/03/19, 11:12

Szerokość opon też ma znaczenie

lele1122
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 03/11/13, 1:38
BMW: 320d 150 250.000
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDA
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: lele1122 » 05/03/19, 22:42

To u mnie odwrotnie. Kołysze się na spręzynach. Ale teraz kupiłem eibach pro-kit i zobacze czy różnica jest w twardości sprężyn czy tylko obniżenie.

Jeśli chodzi o maglownice to zaraz po regeneracji tak było i jest do tej pory pojadę do nich trzeci raz z reklaracją. Bo te myszkowanie na 90% jest przez ten luz. Bo przed regeneracją jeździłem na wywalonym zębie na Listwie i efekt był ten sam żadej różnicy przed A po taki sam luz.

Flaczek
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 07/10/18, 22:26
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gniew
VIN: JH31322
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: Flaczek » 11/03/19, 10:09

Witam Panowie, nie zakładając nowego tematu napiszę tutaj.
Moim autem na nierównościach miota szatan, nie da się jeździć.

Wymieniłem z tyłu wszystkie tuleje jakie są możliwe, dodatkowo wymieniłem łączniki stabilizatora, poduchy stabilizatora oraz poduszki amortyzatora.
To znaczy: tył mam cały nowy, oprócz amorków.

Diagności nie mogli ustawić kąta pochylenia koła, ustawili na tyle ile się dało i już teraz nie pamiętam ale chyba brakowało 0,30 stopnia (mogę się mylić, bo nie dostałem wydruku, a diagnosta seplenił :D)

Moje pytanie, co powinienem teraz zrobić? Buda jest krzywa? Koła nie te? Wahacze krzywe? Mechanik rozbierając tył na pewno by powiedział, gdyby coś było krzywe.
Czy może oni nie potrafili tego ogarnąć? Bo zanim diagnosta wszedł pod auto to nie wiedział do końca czy tutaj się ustawia kąty, z tego co widziałem to majstrowali przy tulei progowej chyba coś i się 20 razy pytali czy śruba nie pęknie.

Pozdrawiam!

PS. Z przodu nie ustawiłem geometrii bo mam luzy na drążkach kierowniczych :shock:

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4907
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: scghost » 11/03/19, 13:50

mam wrazenie ze ci twoi 'diagnosci' to tak srednio wiedzieli co robią i jak :lol:
a tak swoją droga jak masz luzy na drazkach to o czym my w ogole mowimy...
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

D3jw
Bywalec forum
Posty: 561
Rejestracja: 17/02/17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL
Kontakt:

[Próba zdiagnozowania problemu] Rzucanie w koleinach, "wyrywanie" kierownicy

Post autor: D3jw » 11/03/19, 16:17

miota jak szatan > co może być > mam luz na drążkach

:lol: :lol: sam sobie odpowiedziałeś

Wiesz chociaż co Ci ustawili Ci 'diagności'?


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość