Pro kit do 330xi z amortyzatorami b6?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Daimos
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 15, 16:02
BMW: E46 330XI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: Daimos »

Cześć,
Zastanawiam się mocno nad pro kitem do mojego turasa 330xi. Pękła sprężyna więc spieszy mi się z naprawą i zastanawia mnie, czy do sprężyn eibacha z tego zestawu nie wystarczą amorki b6?
Widzę informacje są różne na necie. W sklepie mi stanowczo odradzili. Podobno do obniżonego tylko b8, bo b6 są to zwykłe amorki, wzmocnione. Znowu niektórzy piszą, że b6 do tak małego obniżenia są ok, a na zestawach pro kit też zaznaczają, że do niektórych modeli wsadzają b6.
Nie zastanawiałbym się specjalnie i brał b8, skoro dedykowane w zestawie, gdyby nie to, że chcę to zrobić szybko, a w tym momencie wyłożyć 3300 za zestaw mocniej zaboli :) Różnica cenowa jest spora, bo za b6 wyjdzie ponad 1000zł taniej. Tylko, czy ta oszczędność później się na mnie nie zemści?
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#2

Post autor: Czyzyk »

Ja mam u siebie założonego Pro Kita do Billsteinów B4. B6 i B8 to wyraźnie twardsze amory. Wg mnie idealna równowaga między twardością a komfortem w porównaniu do seryjnych sprężyn. Jest niżej, ale komfort specjalnie na tym nie ucierpiał. Nie wiem jak w przypadku X będzie taka kombinacja się sprawdzała.
Daimos
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 15, 16:02
BMW: E46 330XI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#3

Post autor: Daimos »

Dzięki za odpowiedź!
B4 to zamienniki ori prawda? I jak zużycie?
Mi sprzedawca narzeka, że b6 nie nadają się do prokita, bo to tylko trochę wzmocniony zamiennik ori,
b4 jest zamiennikiem ori bez wzmocnienia i mówisz, że jest ok :) Więc chyba nie mam obaw co do b6.
Czyzyk
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 15, 20:17
BMW: E46 330D Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PA26491

#4

Post autor: Czyzyk »

O ile mi wiadomo to Billstein B4 zamiennie z Sachsami szły na pierwszy montaż, ofkors oklejone logo BMW (mogę się mylić). Amortyzatory wymieniłem 1,5 roku temu, sprężyny pół roku temu, w lutym na przeglądzie wyszło około 75% dla każdego, więc praktycznie są jak nowe. Jak na jazdę w 90% po mieście uważam ,że to dobra kombinacja. Przy B6 czy B8 mogłoby być dla mnie za twardo. Ale tym się nie sugeruj, wcześniej jeździłem przez 8 lat lancią kappa, więc sama przesiadka do bmw okazała się niezłym szokiem dla plomb ;)
SelectoSK
Bywalec forum
Posty: 118
Rejestracja: 3 mar 17, 16:56
BMW: E46 330CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#5

Post autor: SelectoSK »

Dużo osób twierdzi też że springi pro kit do 30mm obniżenia można zakładać razem z np. SERYJNYMI amorami Sachs'a w zawieszeniu m-pakietowym. (S226A)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”