Poziom lustra płynu chłodniczego
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 gru 19, 16:28
- BMW: E46 325i Sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Michałowice
- VIN: FX02928
Dzień dobry,
Niedawno stałem się właścicielem E46 z 2002, motor M54B25 - samochód został nabyty od mojego bardzo dobrego kolegi z którym mam stały kontakt, niestety od samego początku jest z nim pewien problem z którym nie potrafię sobie poradzić. Wiem że temat jest niezwykle często wałkowany, ale proszę o odrobinę cierpliwości, ponieważ nie potrafiłem znaleźć dokładnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Do rzeczy - chodzi o bardzo częsty problem z upuszczaniem niewielkiej ilości płynu chłodniczego przez korek zbiorniczka wyrównawczego, spowodowany nadmiernym ciśnieniem w układzie. Pojawił się on po pęknięciu zbiorniczka wyrównawczego - poprzedni właściciel nie oszczędzał na serwisie, więc pouczony przez pracowników jednego z warsztatów specjalizujących się w naprawach BMW z Krakowa postanowił odbudować układ chłodzenia: przewody, zbiorniczek (Mahle), chłodnica, termostat, pompa wody, korek zbiorniczka. W celu diagnozy problemu wykonany został przeze mnie test UPG który był negatywny, wymieniłem ponownie korek zbiorniczka oraz kilkukrotnie odpowietrzyłem układ stosując się do wszystkich rad włączając ustawienie samochodu na pochyłości, przegazówki, rozgrzanie samochodu do temperatury roboczej (kilkukrotne uruchomienie wentylatora), ściskanie węży, itd itp. Poza wymienionym wcześniej problemem nie ma innych objawów - płyn osiąga temp. ok 96-97 stopni, ogrzewanie działa prawidłowo, oba węże są ciepłe, natomiast płyn zawsze zostaje upuszczony do tego samego poziomu - jeżeli go ponownie nie doleję tylko zostawię jak jest (poniżej min. wg pływaka), to węże nie twardnieją wcale i dalej się nie obniża (ilość jaka ubywa została sprawdzona strzykawką i jest to dokładnie 70 ml). W związku z tym umówiłem się na rozmowę z poprzednim właścicielem który zasugerował że pływak w starym zbiorniczku zachowywał się zupełnie inaczej i pokazywał prawidłowy stan przy zdecydowanie niższym poziomie lustra płynu, co wskazywałoby że po prostu jest on obecnie za wysoki.
Oto jak to wygląda u mnie obecnie:
1) Poziom na którym płynu przestaje ubywać:
Tutaj link na wypadek gdyby dodanie zdjęcia nie działało poprawnie: https://ibb.co/gSFS7w5
2) Poziom który wg pływaka jest odrobinę powyżej MIN:
Link: https://ibb.co/FX6ZWPr
Trochę mnie faktycznie to zaniepokoiło, bo prawdę mówiąc przy rzekomo "prawidłowym" poziomi płynu korek jest praktycznie całkowicie zanurzony - a co z rozszerzalnością termiczną? Będę bardzo wdzięczy za sugestie jak to powinno wyglądać - czy poziom jest za wysoki, czy wciąż istnieje inna przyczyna czekająca na diagnozę.
Dziękuję i pozdrawiam,
Marek
Niedawno stałem się właścicielem E46 z 2002, motor M54B25 - samochód został nabyty od mojego bardzo dobrego kolegi z którym mam stały kontakt, niestety od samego początku jest z nim pewien problem z którym nie potrafię sobie poradzić. Wiem że temat jest niezwykle często wałkowany, ale proszę o odrobinę cierpliwości, ponieważ nie potrafiłem znaleźć dokładnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Do rzeczy - chodzi o bardzo częsty problem z upuszczaniem niewielkiej ilości płynu chłodniczego przez korek zbiorniczka wyrównawczego, spowodowany nadmiernym ciśnieniem w układzie. Pojawił się on po pęknięciu zbiorniczka wyrównawczego - poprzedni właściciel nie oszczędzał na serwisie, więc pouczony przez pracowników jednego z warsztatów specjalizujących się w naprawach BMW z Krakowa postanowił odbudować układ chłodzenia: przewody, zbiorniczek (Mahle), chłodnica, termostat, pompa wody, korek zbiorniczka. W celu diagnozy problemu wykonany został przeze mnie test UPG który był negatywny, wymieniłem ponownie korek zbiorniczka oraz kilkukrotnie odpowietrzyłem układ stosując się do wszystkich rad włączając ustawienie samochodu na pochyłości, przegazówki, rozgrzanie samochodu do temperatury roboczej (kilkukrotne uruchomienie wentylatora), ściskanie węży, itd itp. Poza wymienionym wcześniej problemem nie ma innych objawów - płyn osiąga temp. ok 96-97 stopni, ogrzewanie działa prawidłowo, oba węże są ciepłe, natomiast płyn zawsze zostaje upuszczony do tego samego poziomu - jeżeli go ponownie nie doleję tylko zostawię jak jest (poniżej min. wg pływaka), to węże nie twardnieją wcale i dalej się nie obniża (ilość jaka ubywa została sprawdzona strzykawką i jest to dokładnie 70 ml). W związku z tym umówiłem się na rozmowę z poprzednim właścicielem który zasugerował że pływak w starym zbiorniczku zachowywał się zupełnie inaczej i pokazywał prawidłowy stan przy zdecydowanie niższym poziomie lustra płynu, co wskazywałoby że po prostu jest on obecnie za wysoki.
Oto jak to wygląda u mnie obecnie:
1) Poziom na którym płynu przestaje ubywać:
Tutaj link na wypadek gdyby dodanie zdjęcia nie działało poprawnie: https://ibb.co/gSFS7w5
2) Poziom który wg pływaka jest odrobinę powyżej MIN:
Link: https://ibb.co/FX6ZWPr
Trochę mnie faktycznie to zaniepokoiło, bo prawdę mówiąc przy rzekomo "prawidłowym" poziomi płynu korek jest praktycznie całkowicie zanurzony - a co z rozszerzalnością termiczną? Będę bardzo wdzięczy za sugestie jak to powinno wyglądać - czy poziom jest za wysoki, czy wciąż istnieje inna przyczyna czekająca na diagnozę.
Dziękuję i pozdrawiam,
Marek
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7216
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
z plywakiem albo calym tym zbiorniczkiem jest cos nie tak
chyba ze ktos cos zle zmontowal, chociaz tam nie ma miejsca do zrobienia tego zle
chyba ze ktos cos zle zmontowal, chociaz tam nie ma miejsca do zrobienia tego zle
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 gru 19, 16:28
- BMW: E46 325i Sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Michałowice
- VIN: FX02928
Dziękuję bardzo za odpowiedzi,
W związku z tym w środę wskakuje nowy zbiorniczek wyrównawczy - patrząc na ilość problemów z układem chłodniczym w M54 myślę że nie ma tutaj miejsca na zgadywanie i gdybanie.
@scghost bardzo mi miło że Pan odpowiedział w temacie - subskrybuję Pański kanał na YT. Świetna robota.
Pozdrawiam,
Marek
W związku z tym w środę wskakuje nowy zbiorniczek wyrównawczy - patrząc na ilość problemów z układem chłodniczym w M54 myślę że nie ma tutaj miejsca na zgadywanie i gdybanie.
@scghost bardzo mi miło że Pan odpowiedział w temacie - subskrybuję Pański kanał na YT. Świetna robota.
Pozdrawiam,
Marek
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 2648 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 3336 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu
-
- 2 Odpowiedzi
- 3068 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 6 Odpowiedzi
- 3348 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marjusz
-
- 4 Odpowiedzi
- 2990 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 4 Odpowiedzi
- 1641 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: patryk41266
-
- 11 Odpowiedzi
- 9938 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil91
-
- 7 Odpowiedzi
- 7789 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 7060 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 8 Odpowiedzi
- 7044 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112