Powiedz mi jaki mam dyfer?

maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#1

Post autor: maczupikczu »

Siema
Jest ktoś w stanie powiedzieć jaki mam dyfer? TZN czy mała głowa czy duża głowa, bo nie moge tego za choolere rozpoznać
Informacje:
M54b22 coupe 2001R
ostatnie nr vin dla realoem : JV48243
nr dyfra : 33107509780
ewentualnie jakie nr dyfra by podeszly?

Dzieki za pomoc
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#2

Post autor: w0jta5 »

TYP 188K czyli duża głowa. Dekiel tylny na 8 śrub.

BTW są jeszcze większe dyfry Typ 210, ale to już M3, M5, V8...
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#3

Post autor: maczupikczu »

w0jta5 pisze: 27 mar 23, 9:47 TYP 188K czyli duża głowa. Dekiel tylny na 8 śrub.

BTW są jeszcze większe dyfry Typ 210, ale to już M3, M5, V8...
dzieki za odpowiedz, orietujesz sie moze czy dyfer z m54b30 z automata podejdzie bez problemu ? Przełożenie te same ale czy czymś różni (cos czytałem o flanszach)
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#4

Post autor: w0jta5 »

Może się różnić właśnie flanszami, ale osobiście nie miałem. Sprawdź na https://www.realoem.com/
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

w0jta5 pisze: 27 mar 23, 9:47 TYP 188K czyli duża głowa. Dekiel tylny na 8 śrub.

BTW są jeszcze większe dyfry Typ 210, ale to już M3, M5, V8...
To nie tak...

W e46 masz w małych r4 typ 168K - czyli "małą głowę"
Potem diesle r4 i benzyny r6 masz "średnią głowę" czyli 188K
Zaś 330d ma "dużą głowę" - 215K

Do tego jeszcze eMka i (nie weryfikowałęm nigdy) X jeśli tam jest inny.
maczupikczu pisze: 27 mar 23, 18:22 dzieki za odpowiedz, orietujesz sie moze czy dyfer z m54b30 z automata podejdzie bez problemu ? Przełożenie te same ale czy czymś różni (cos czytałem o flanszach)
Dyfer jako dyfer masz gabarytowo jeden. Różnią się flanszami półosi (zależnie od tego z jakim silnikiem i skszynią to 188k może mieć kilka różnych flansz) oraz flanszą przednią - znów zależnie od silnika i skrzyni są różne podłączenia do wału.

Generalnie 330i ma flansze pod duże półosie z pod wahacze z 3.0 ale wyjątkiem jest automat kiedy to flansze (jeśli dobrze pamiętam) są takie jak do małych półosi
Obrazek
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#6

Post autor: w0jta5 »

kosteg pisze: 28 mar 23, 9:35 Potem diesle r4 i benzyny r6 masz "średnią głowę" czyli 188K
Teoria teorią, ale jak zaczniesz szukać dyfra pod nazwą "średnia głowa" to nic nie znajdziesz. Nie ma co utrudniać gościowi poszukiwań.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

A jak kupi 215K z diesla czyli prawdziwą dużą głowę to dopiero będzie miał problem...

Oznaczenie 188K to najlepsze rozwiązanie
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”