Poranny start 2.0d 1999r.

Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#1

Post autor: Aytograf »

Witam...
po całej nocy < zimny silnik>! gdy włacze stacyjke slychac bugotaniepompki w baku po 3sek. juz normalnie sobie mruczy..tak ma byc,, Pompka nowa oryginalna dodam,,,o to sie przy okazjii spytalem A pytanie mam w tej kwestii do Was..>>>
grzeje swiece i start! odpala wzorowo obróci dwa razy wałem i odpala...ale z rury przy pierwszym starcie Widac chmurke niebieskiego dymy,,jakby to powiedziec jakby go przylalo i po odpaleniu wypycha kominem,, po 3 sek,jest juz normalnie niema tego dymu tylko idzie sama para/po trasie tez juz nic nie widac po dodaniu gazu do podlogi na cieplym na sniegu niema zadnej plamy nic nie kapie itp...
Tylko z rana przy pierwszym starcie,,
dodam,,ze jak zmienialem wężyki podcisnienia widzialem dwa wtryski przypocone ropą po wytarciu ropy i rundce 200km tosamo....mgielka ropy przy gwincie koncowki wtrysku,,,
dzieki musialem sie wyżalic,
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Jesli chodzi o " bulgotanie " to moze byc objaw zapowietrzajacego sie ukladu paliwowego.Piszesz tez o paliwie przy wtryskach wiec zapytam czy przy okazji wymiany wezykow podcisnieniowch wymieniales rowniez wezyki przelewowe z wtryskow? jesli NIE to zacznij od nich bo mozliwe ze sa sparciale ,dziurawe itp. i powietrze dostaje sie do ukladu.Decydujac sie na wymiane tych wezykow musisz wiedziec ze mozesz zapowietrzyc uklad do tego stopnia ze nie odpalisz auta a wtedy bedzie konieczne odpowietrzanie(pisalem juz kiedys o tym wiec jak nie wiesz jak to poszukaj na forum bo bylo o tym).W razie watpliwosci pytaj.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#3

Post autor: Maniek »

Bulgotanie przy przekręceniu na zapłon u mnie również występuje. Ten dźwięk dochodzi ewidentnie z okolicy kotłów. Po prostu to dźwięk pompki podającej palllifko.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#4

Post autor: xlc »

Nie wiem jak to u was dokladnie wyglada i co dokladnie rozumiecie przez slowo " bulgotanie " ale jak u mnie wystepowalo bulgotanie to mialem zapowietrzony uklad paliwowy.Teraz problemu z powietrzem napewno nie mam i slysze jedynie ciche buczenie nic wiecej :pardon:
Coz ja tylko zasugerowalem co moze byc nie tak...tym bardziej ze autor watku napisal ze ma paliwo w okolicy wtryskow :pardon:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#5

Post autor: Maniek »

No ja nie wiem jak to opisać, prędzej jakiś filmik musiałbym nagrać i pokazać o jakim bulgotaniu piszę. :D
Układ mi się nie zapowietrza i nie ma problemów z autem, tak samo nie mam paliwa w okolicach wtrysków porozlewanego.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#6

Post autor: xlc »

Zreszta niewazne ... ja wiem jedno ze z zapowietrzajacym sie ukladem jezdzilem niecaly rok ... auto odpalalo normalnie, po pewnym czasie tez zauwazylem paliwo przy wtryskach..okazalo sie ze wezyki byly juz zmeczone :) Maniek po twojej odp. nie wiedzialem co myslec i poszedlem do auta zeby sprawdzic czy tak przypadkiem i mi cos tam nie bulgocze ( wiadomo czlowiek sie przyzwyczaja do pewnych rzeczy i przestaje zwracac uwage na szczegoly) i teraz jestem pewien ze napewno nic mi nie bulgocze.
Autor watku moze oczywiscie olac moja opinie i szukac wedle swojego uznania...napewno sie nie obraze. :beer:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#7

Post autor: Maniek »

Ja jutro nagram ten dźwięk, o ile nie zapomnę rano o tym. To ciężko opisać, nie wiem czy bulgotanie to dobre określenie. To jakoś tak brzmi jakby paliwo z jednego kotła do drugiego się przelewało. Przez te przewężenie zbiornika co jest nad wałem napędowym.
A ten bulgot słychać max. przez kilka sekund. Dosłownie chwilę.

EDIT: Jednak bulgotanie, na filmiku wyraźnie słychać. To na pewno w zbiorniku. Poszedłem, nagrałem - słuchajcie :D


http://www.youtube.com/watch?v=Nu_5gEt88mI&feature=youtu.be
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#8

Post autor: Aytograf »

Bak jest wypelniony paliwem ! takze nie mowmy tutaj o szukaniu przewału z jednej komory do drugiej itp...jest zanużona!w pełni
i tak na chłopski rozum,,, jak zasysa paliwo i podajo powinno to sie odbym momentalnie i buczec buuuu...mmmmmrrrr!!!!
a nie bulgot...jakby wdmuchiwac przez słomke powietrze do kufla z Piwem!!! :lol: może i smieszne sformuowanie.ale mysle,ze kazdy zatrybi o co kaman,,,
skoro odkrece filtr Nowy paliwa,, i jest w nim pelno paliwa to czemu jest niby jakby powietrze,,,,,
z pompy paliwa schodzi po nocy paliwo do filtra>>a pozniej musi sobie przez te 3 sek,,pobulgotac rano zeby dobila do pompy wtryskowej w co wątpie czy jak>>>
najdziwniejsze jest to ze na cieplym juz tego niema,,,co najwyzej po 1h odglos ten sam po otwarciu drzwi znow bulgotanie..
wiem inny walnie dzrzwiami i sobie powie tak ma byc Pali pali!!! jezdzi jezdzi o co ci chodzi,..a ja sie nad tym bede zastanawiał :)dalej
ps,, wszystkie wezyki sa nowe łacznie z przelewowymi wymieniałem z filtrem paliwa mann.weżkami samco czy jakos tak,, sam sie odpowietrza uklad. ale mimo tego napelnilem zbiornik przed zakreceniem ropa...wniosek na zimnym dalej bulgot!!!
ps2 moze trzeba zamontowac dodatkową w progu???... :crazy:
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#9

Post autor: Aytograf »

to jak sie wymienia te wezyki przelewowe to sie uklad zapowietrza??? =@
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#10

Post autor: Maniek »

Aytograf, czyli masz tak samo jak i u mnie. Ciekawe, może ktoś inny, kto ma M47 wypowiedziałby się na ten temat.
Choćby napisał czy u niego również występuje to poranne bulgotanie :D


P.S. Ja nagrywając ten filmik mam dokładnie pół kotła diesla. Więc też nie mało żeby tam mogło się coś takiego dziać. Także nie wiem czym to jest spowodowane.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”