[PORADNIK] Powolne podnoszenie i opuszczanie szyb.

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
e46series
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 19, 21:13
BMW: 320i -330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDAŃSK
VIN: CE02151

#1

Post autor: e46series »

Witam, postanowiłem napisac krótki proadnik dotyczący problemów z opuszczaniem i podnoszeniem szyb elektrycznych. Problem polega na przycinaniu i ciężkim podnoszeniu się szyb. Zdarza się również, że szyba charakteryzująca się tym problemem pracuje -przód, tył-. Winnym jest metalowo-plastikowa cześć która prowadzi szybę po prowadnicy. Postaram się w kilku krótkich krokach opisać jak można to naprawić bez nakładu finansowego lub ze znikomym nakładem.
Narzędzia niezbędne do naprawy
mała grzechotka 1/4'
śrubokręt 1/4"
Torx 30
Torx 20
Nasadka 8mm
Nasadka 10mm
Nóż
Opaska zaciskowa MAŁA./Nowa prowdnica

Kilka opcji naprawy:
Zakup nowej prowadnicy szyby koszt +/- 30PLNszt
Naprawa opaską zaciskową koszt 0 lub 5PLN.
Winowajca naszych problemów: Obrazek
w miejscu zaznaczonym strzałką "cylinder" powinna byc umiejscowiona linka regulujące położenie szyby.
KROK 1: Zdejmujemy listwe dekorującą by dostać się do 2 śrub TORX mocujących boczek. Listwa ta przymocowana jest na 4 zatrzaskach.
Obrazek
KROK 2: Zdejmujemy zaślepki śrub z rączki drzwi, aby dostac się do 3 śrub TORX mocujących boczek drzwi.
Obrazek
Obrazek
KROK 3: Odrywamy boczek od drzwi, proponuje podważyć go od dołu czymś plastikowym, a pozniej jednym silnym ruchem odciągać reszte.
KROK 4: Odpinamy głośniki i wszelkie urządzenia elektryczne od boczku tak abyśmy mogli odstawić go gdzieś z boku.
KROK 5: Odkręcamy poduszkę powietrzną, NIE ODPINAJĄĆ KOSTKI! 3x śruba metryczna 10mm. Poduszkę podwieszamy jak na zdjęciu.
Obrazek
KROK 6: Ukazuję nam się mata wygłuszająca. Odcinamy matę tak abyśmy mieli swobodny dostęp do wnętrza drzwi, czyli prowadnic szyby. Proponuje odcinać równo po fabrycznym czarnym kleju, tak żeby później móc spowrotem przykleić to na stare ślady.
Obrazek
KROK 7: wykręcamy silniczek szyby 3x TORX 30 i pozostawiamy go tak aby swobodnie wisiał.
Obrazek
KROK8: Ustawiamy szybę tak, aby widoczne były śruby metryczne 8mm i wykręcamy je. Śruby te widodczne są tylko w jednej pozycji. Mniej więcej połowa otwarcia szyby.
Obrazek
Obrazek
KROK 9: diagnozujemy która prowdnica jest winna, czyli ta w której wyłamany jest plastik mocujący linkę. Odkręcająć całą prowadnicę szybyb poprzez 2x śrubę metryczną 10mm i 3x śrubę metryczną 10mm wymontowujemy metalowo-plastikowy element i mocujemy tam linkę za pomocą opaski zaciskowej. Ja opaskę łapałem między te otwory zaznaczone na zdjęciu na żółto.
Obrazek
Obrazek
KROK 10: SKŁADAMY WSZYSTKO W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI
UWAGA! JEŚLI WINNE BĘDĄ OBA ELEMENTY MOCUJĄCE LINKE WTEDY SZYBĘ RĘCZNIE ZAMYKAMY DO KOŃCA I ZAKLEJAMY TAŚMĄ DO DRZWI TAK ABY SAMOCZYNNIE NIE OPADŁA, PRZY WYMIANIE BĄDŹ NAPRAWIE TYLKO JEDNEGO ELEMENTU NIE JEST TO KONIECZNIE + PROPONUJE PRZESMAROWAĆ SMAREM WSZYSTKIE RUCHOME ELEMENTY!!!
MAM NADZIEJE, ŻE POMOŻE TO CHOCIAŻ JEDNEJ OSOBIE.
zdjęcia poglądowe pobrane z internetu ponieważ, podczas prac nie pomyślałem, aby zrobić swoje.
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#2

Post autor: szymon111 »

A jeśli szyba opuszcza się szybko ale podnosi się bardzo wolno aż trzeba pomóc ręcznie to w czym problem?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

w tym samym
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
e46series
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 19, 21:13
BMW: 320i -330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDAŃSK
VIN: CE02151

#4

Post autor: e46series »

Dokładnie. Poradnik dotyczy generalnych problemów z pracą szyby, bez względu na to czy wolno schodzi czy wolno się unosi. Zauważyłem też pewną zależność. Jesli szyba pracuje przód- tył to na 98% popsuta bedzie prowadnica po stronie klamki.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Nadwozie”