Porada w kwestii zawieszenia

Forum dla początkujących użytkowników forum. Jeśli nie wiesz gdzie napisać, pisz tutaj. Tutaj trafiają wszystkie wątki zakładane przez formularz na stronie głównej naszego forum.
Awatar użytkownika
pierun_siarczysty
Posty: 2
Rejestracja: 2 kwie 24, 21:38
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Płeć:

#1

Post autor: pierun_siarczysty »

Siemanko - montuje w swojej e46 cały dół na poliuretanach o twardości 85 ShA - i moje pytanie w kwestii gwintu. Zdecyduje się zapewne na MTS-a, jednak jaką opcje wybrać do jazdy na co dzień - czy wersja "street" nie będzie w połączeniu z tym poli zbyt sztywna? Radomskie drogi nie należą do wybitnie prostych. Boje się, że kupie "streeta" - i będzie jak w driftowozie. Może jednak "comfort"?
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#2

Post autor: w0jta5 »

Nie montuj poliuretanów w miejsce tulei nr 2 i 3. Zastosuj fabryczną tuleje wahliwą nr 33306852895, jak w M3. Jest P&P.

https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/WBAAV51040JT02111/1181923242/units/101002/$*KwHZ7fzMqIWLlrGgpL_0jIGVtbKs2N7Z2ICNmdvSk7ObmZmv5PXulbWdn52quq3z_fbe293Y26C534CNkdqUjo2fj4qAwMXgkMiKhY_I182Bj4LHyJ6Lgo7P1ZCMkMmXk5mrkc-akIaC2Nmy3NPe3c3PwtWInK2XyZzP1cnB3ZWciISCiYGK8seChoOJztHe2tmGiIzJno7O0cisuYeNgsfIm4WFyNfN5f7hqrzY3dve3aXmjJLa29zOlgAAAAAJZQkI$/unit-detail/243700139

Napisz jaki jest cel modyfikacji zawieszenia. Planujesz zamontować dość sztywne poliuretany, gwintowane zawieszenie i obawiasz się, że będzie sztywno?
Awatar użytkownika
pierun_siarczysty
Posty: 2
Rejestracja: 2 kwie 24, 21:38
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Płeć:

#3

Post autor: pierun_siarczysty »

Jaki powód że odradzasz poli w tych dwóch miejscach? Co do gwintu - i tak muszę się powoli przymierzać do zmiany zawieszenia, poli wstawiam dla świętego spokoju w przyszłości. Wiem, że samo poli da już sztywność - jednak chce to połączyć z gwintem z racji gleby, którą planuje. Ewentualnie jakieś inne rozwiązanie, powiedzmy inne amorki firmowe plus jakieś sprężyny pod glebe?
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#4

Post autor: w0jta5 »

pierun_siarczysty pisze: 4 kwie 24, 11:44 Jaki powód że odradzasz poli w tych dwóch miejscach??
Bo możesz zastosować uszczelniony uniball, który nie jest kolejnym 'hamulcem' ruchu zawieszenia.
pierun_siarczysty pisze: 4 kwie 24, 11:44 Co do gwintu - i tak muszę się powoli przymierzać do zmiany zawieszenia, poli wstawiam dla świętego spokoju w przyszłości. Wiem, że samo poli da już sztywność - jednak chce to połączyć z gwintem z racji gleby, którą planuje. Ewentualnie jakieś inne rozwiązanie, powiedzmy inne amorki firmowe plus jakieś sprężyny pod glebe?
Jak masz zamiar mocno glebować to nie ma się co mocno pochylać nad tematem doboru komponentów, bo spore obniżenie zawieszenia upośledzi jego działanie. (roll center pójdzie nisko, spory bump steer i auto będzie tylko fajnie wyglądało, ale nie będzie się dobrze prowadziło przy większych prędkościach i szybkich zmianach kierunku jazdy).
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Forum dla początkujących”