Porada kupna e46

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Bladeero
Posty: 6
Rejestracja: 30 mar 19, 13:45
BMW: Niedługo e46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#1

Post autor: Bladeero »

Witam serdecznie. :)
Za jakiś miesiąc bądź dwa chciałbym zmienić auto, budżet ~20tys zł. Od zawsze podobały mi się bmw, dlatego padło na e46 bo myślę, że w tym budżecie będzie o wiele łatwiej trafić ładna poliftowa e46 niż już inne modele bmw. Chciałbym e46 polifcie, możliwie 2003-2005rocznik sedana że względu na użytkowanie tylnej kanapy. Jakie silniki polecacie oraz również ostatnio zastanawiam się na 4x4 co myślicie? Cały czas miałem benzynę że względu na to, że w dieslu są wtryski a jak wiadomo tanie w wymianie nie są. Zależy mi również na mocy +150km by było czym wdepnąć. Niestety ale póki co posiadam a4 b5fl i w kwestii bmw jestem ciemny, dlatego proszę nie linczujcie mnie za takie pytania. :) Za w czasu chce się trochę poedukowac by w późnieszym czasie nie żałować kupna. :)
Pozdrawiam
Szajbos
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 30 lis 17, 8:46
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#2

Post autor: Szajbos »

Kupuj R6 :good:
Ostatnio zmieniony 8 kwie 19, 19:29 przez Szajbos, łącznie zmieniany 1 raz.
Szajbos
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 30 lis 17, 8:46
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#3

Post autor: Szajbos »

Szajbos pisze: 8 kwie 19, 19:27 "Jeśli BMW serii 3 to najlepiej z benzyniakiem i to R6! Jednostki sześciocylindrowe wydają się być najlepszy wyborem w tym aucie. Zarówno silnik M52 (2.0, 2.5 i 2.8 ), jaki i M54 (2.2, 2.5 i 3.0) mają dość dobrą opinię. W ich przypadku wiele zależy jednak od tego, jak je traktowano i czy nie oszczędzano na serwisie. Niestety coraz trudniej to zweryfikować, a wstępne oględziny przed zakupem nie pozwalają zwykle na ocenę tego, czy silnik spala nadmierne ilości oleju, ciężko także zwykle ocenić, czy nie ma kłopotów z głowicą" - autoswiat
Bladeero
Posty: 6
Rejestracja: 30 mar 19, 13:45
BMW: Niedługo e46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#4

Post autor: Bladeero »

To sam już wcześniej wyczytałem natomiast opinia innych, którzy posiadają niż jakieś autoswiaty to dwa inne światy. :)
Proszę o poradę na temat 4x4 a zwykłym oraz co z silników polecacie najbardzoej i czy szukać w kraju czy lepiej opłaca się sprowadzić z Zachodu?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

Z silnikami jest dokładnie jak kolega Szajbos napisał, więc tu nie ma żadnej ściemy. Benzynowe R6tki to zdecydowanie najlepszy wybór w tym modelu (ok, 3 litrowy diesel M57 to też bardzo dobry silnik), a że szukasz polifta, to będziesz miał już do wyboru tylko silniki M54. Tutaj do dyspozycji masz opcje: M54B22 (2.2 litra - 170 KM), M54B25 (2.5 litra - 192 KM) oraz M54B30 (3.0 litra - 231 KM - najmocniejsza oferowana jednostka, nie licząc M3). To są niemalże identyczne konstrukcje. M54 cierpią z powodu, słabszych niż poprzednia seria silników M52TU, pierścieni olejowych, przez co niektóre jednostki potrafią sporo jego "spożywać". Przed zakupem warto dowiedzieć się na jakim oleju jeździło auto oraz jaki jest jego ubytek.
Ja na Twoim miejscu szukałbym M54B22 (320i) lub ewentualnie M54B25 (325i), jeśli chcesz jeszcze więcej mocy. M54B30 (330i) bym odpuścił ze względu na to, że w tej cenie ciężej będzie znaleźć coś godnego zaufania, a dwa, że łatwiej o to, by był to silnik "mocniej używany" ;). Podobno M54B22 spokojnie wystarcza do tego modelu. Ja mam jego poprzednika - M52TUB20 o mocy 150 KM - i mi wystarcza, choć momentami chciałoby się mieć te 20 więcej.

Jeśli koniecznie chcesz napęd 4x4, to odpada Ci opcja z M54B22 pod maską, bo chyba z tym silnikiem nie były produkowane (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę). Jeśli chodzi o sam napęd, to nie wiele mogę Ci na jego temat powiedzieć, ponieważ nie użytkuję takowego. Jedyne co wiem, to że części do zawieszenia w "x-ach" bywają droższe i jest mniej zamienników ze względu na różnice konstrukcyjne.

A gdzie szukać auta, to już tylko Twoja sprawa. W Polsce można trafić na handlarza, który "ponaprawiał" po taniości i sprzedaje igłę. Z drugiej strony, jeśli znajdziesz ofertę od osoby prywatnej, która użytkowała samochód od dłuższego czasu i jest Ci w stanie powiedzieć co i kiedy było robione (i ma na to jakieś dowody), to może być lepsza opcja niż zakup auta za granicą.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Szczurson pisze: 8 kwie 19, 21:11Jeśli koniecznie chcesz napęd 4x4, to odpada Ci opcja z M54B22 pod maską, bo chyba z tym silnikiem nie były produkowane (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę).
Nie ma co poprawiać, wszystko się zgadza :good:
Jeżeli chodzi o 4x4 to inna jest też przekładania kierownicza, trzeba również zauważyć, że w opcji z automatem występował gm, jak w kopciuchach, a nie zf jak w ośce r6 pb.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bladeero
Posty: 6
Rejestracja: 30 mar 19, 13:45
BMW: Niedługo e46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#7

Post autor: Bladeero »

Nie będę ukrywał, że ten budżet to jest też trochę jakąś większą suma dla mnie na auto na które mnie stać. Pytałem o 4x4 że względu na to, że kolega mi mówił że oglądał kiedyś itd..
Myślę, że 170km czy 190km to już wystarczające chyba, jest jakaś duża różnica w spalaniu pomiędzy tymi 3 silnikami?
Do tej pory jeżdżę a4 b5 fl 1.8 125km to nie ma porównania, że brakuje mi kompletnie mocy :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

R6 spalają podobne ilości, różnica nie przekracza raczej 1-1,5l. Wiadomo, że zależy od wyobraźni 8)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bladeero
Posty: 6
Rejestracja: 30 mar 19, 13:45
BMW: Niedługo e46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#9

Post autor: Bladeero »

Czyli obojętnie czy to będzie 2.5 2.8 czy 3 to różnice nie przekraczają 1l? :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Tak, r6 ma duże widełki jeżeli chodzi o spalanie, więc niektórzy mogą powiedzieć, że ich 3.0 pali 3l więcej niż znajomego 2.5 lub odwrotnie :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”