Pompa wody kiedy wymieniamy??

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#11

Post autor: Grzechu16 »

Maniek pisze:Ostatnio kupowałem Ruville, ma plastikowy wirnik, taki jak ori. Nie wiem czy jest sens montować pompę z cięższym, metalowym wirnikiem.
Właśnie w kilku miejscach czytałem, że ludzie przy wymianie pomp zmieniają właśnie na takie z metalowym wirnikiem, które rzekomo mają lepszą trwałość.
Znalazłem też taki artykuł, gdzie koleś pisze, że BMW zastępowało w późniejszych latach plastikowy wirnik metalowym i on też taki poleca:
http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Water-Pump/E36-water-pump.htm
Przeglądając Allegro wydaje mi się, że wszystkie oferowane pompy mają właśnie metalowy wirnik.

Edit:
Z ciekawości Maniek ile zapłaciłeś za taką z plastikowym wirnikiem i gdzie ją kupowałeś? Tak jak napisałem powyżej na Allegro chyba wszystkie są z metalowymi wirnikami.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#12

Post autor: Maniek »

Zauważ też, że ja mam 320d, to może mieć znaczenie. Mamy dwie różne pompy do różnych silników takze chyba nie ma co porównywać. :roll:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#13

Post autor: Grzechu16 »

Maniek pisze:Zauważ też, że ja mam 320d, to może mieć znaczenie. Mamy dwie różne pompy do różnych silników takze chyba nie ma co porównywać. :roll:
Faktycznie nie zwróciłem uwagi. Tak czy inaczej dzięki za opinię. Przeglądając fora ile ludzi tyle opinii więc ciężko się zdecydować :)
jacktrike
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 12, 20:19
BMW: e46 320d 136KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: bydgoszcz
VIN: CF65565

#14

Post autor: jacktrike »

Witam , mam 320d z 2001 136KM i ori pompa wodna dostała sporego luzu przy 208tkm więc wymieniłem na Max gear.
Wiem , wiem zaryzykowałem ale kto nie ryzykuje to nie żyje...
i dodam jeszcze że ori (nie wiem czy nikt nie wymieniał przede mną) była z metalowym wirnikiem i ta nowa również ma metalowy.
Przejechałem narazie 10k i jest :good:
Pozdrawiam
Z każdym dniem zwiększa się liczba osób którzy mogą mnie pocałować w D...Ę
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#15

Post autor: TomekC »

ja osobiście jestem za pompami z metalowymi wirnikami , jak do tej pory miałem już dwa przypadki pękniętych wirników plastikowych
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#16

Post autor: Grzechu16 »

Kurcze no nic, przekopałem wczoraj pół internetu czytając opinie o producentach jak i o samych pompach i w sumie nic konkretnego się nie udało dowiedzieć. Wybrałem w końcu pompę Ruville za 140zł z metalowym wirnikiem. W weekend przymierzam się do wymiany. Po jakimś czasie napiszę czy wszystko z nią ok i będzie informacja dla potomnych. Najbardziej się boję, że nie będzie chciała wyleźć :) Pamiętam jak zmieniając pompę w Peugeocie 206 za nic nie chciała puścić i praktycznie cała się rozwaliła od pukania w nią zanim się ją udało zdemontować...
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#17

Post autor: mariryb »

Może nie o pompie wody ale pośrednio. Bo żeby wyjąc pompe trzeba zdjąć pasek. I właśnie jak w silniku M43 poluzować pasek. Jak się reguluje napinacz? Jutro będę robił pewną operacje i koniecznie muszę pasek zdjąć.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#18

Post autor: Grzechu16 »

hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#19

Post autor: hackunek »

W 318i/316i w e46 rolki są samonapinające, aby zdjąć pasek można sobie pomóc kluczem 15 kręcąc w lewo.
Potem 4 śrubki od koła na pompie (klucz 10)
A jeśli chodzi o wyjęcie pompy to są specjalne gwinty aby wkręcić 2 śruby m6 na klucz 10 i pompa elegancko wyjdzie.
edit: nie polecam pomp kraft- bardzo szybko potrafią pocieknąć
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#20

Post autor: Grzechu16 »

Pompa Ruville założona. Sama w sobie wyglądała dosyć solidnie i porządnie. Nawiasem mówiąc założoną w samochodzie miałem pompę z metalowym wirnikiem i w sumie wyglądała na oryginalną. A przynajmniej leciwą. Mam nadzieję, ze doszedłem wreszcie do porządku z układem chłodzenia i będzie spokój na długi czas. Faktycznie patent z dwoma śrubkami pomagającymi wyjąć pompę to prosta i genialna sprawa.Zerowy wysiłek potrzebny do zdemontowania pompy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”