POMOCY!!! N42 B20 gaśnie zaraz po rozgrzaniu się

Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#1

Post autor: Rudeboy »

Witam, tak jak w temacie auto gaśnie po jakichś 7-10 min na postoju jak tylko osiągnie optymalną temperaturę, wcześniej po odpaleniu zamiast 600-700 obrotów łapie o razu ponad 1000 później lekko faluje na tych obrotach spada do 600 i jak się nagrzeje to po chwili trup i już nie da się odpalić... Prawdopodobnie padł któryś z czujników od wałka rozrządu ale jeszcze nie wiem który bo dopiero jutro mogę podpiąć pod kompa.... Czy ktoś z Was Panowie już miał taką usterkę i jak sobie z ią poradzić? pierwszy czujnik - wałka rozrządu jest na wyciągnięcie ręki więc chyba nie będzie problemów z szybką wymianą ale słyszałem że drugi prawdopodobny jest ukryty gdzieś z boku za kolektorem...

ps. czy czujniki położenia wałka rozrządu trzeba wymienić obydwa czy tylko ten który okaże się zepsuty???
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Najpierw podłącz do kompa i sprawdź czy jakiś czujnik nie padł, a jeśli pokarze Ci błąd, to wymień tylko to co go powoduje. Czujniki wałka rozrządu to nie wahacze, żeby parami wymieniać...
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#3

Post autor: Dzidek90 »

Rudeboy pisze:Witam, tak jak w temacie auto gaśnie po jakichś 7-10 min na postoju jak tylko osiągnie optymalną temperaturę, wcześniej po odpaleniu zamiast 600-700 obrotów łapie o razu ponad 1000 później lekko faluje na tych obrotach spada do 600 i jak się nagrzeje to po chwili trup i już nie da się odpalić... Prawdopodobnie padł któryś z czujników od wałka rozrządu ale jeszcze nie wiem który bo dopiero jutro mogę podpiąć pod kompa.... Czy ktoś z Was Panowie już miał taką usterkę i jak sobie z ią poradzić? pierwszy czujnik - wałka rozrządu jest na wyciągnięcie ręki więc chyba nie będzie problemów z szybką wymianą ale słyszałem że drugi prawdopodobny jest ukryty gdzieś z boku za kolektorem...

ps. czy czujniki położenia wałka rozrządu trzeba wymienić obydwa czy tylko ten który okaże się zepsuty???
Mielismy podobny przypadek u znajomego na warsztacie...
Wywalal blad walka rozrzadu, znajomy wymienil ten ktory wywalal blad i samochod wrocil do zywych. Moze u Cieie jest to samo :)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#4

Post autor: Rudeboy »

Co do błędu to dopiero jutro będę wiedział... w czwartek po zczytaniu wywalał 3 valvetronic, czujnik wydechowy i coś tam jeszcze... od skasowania nie miałem okazji ponownie sprawdzić więc na razie czekam. Ale dziś dobrałem się do tych dwóch czujników z przodu od valvetronica i obydwie wtyczki miały w środku olej więc mam nadzieję że to właśnie tu tkwi problem....

https://www.fotosik.pl/zdjecie/d1ddc244f391438f

Ktoś z was jeździ z zamiennikami febi tych czujników?(jak się sprawują?) bo ori koszują 400 zeta za sztukę...! Więc u mnie w grę wchodzą tylko zamienniki na aledrogo sztuka jest po 60 pln... nie będzie lipy jak kupię takie?

ps. czym wyczyścić olej z wnętrza tej wtyczki przypiętej kabelkami do samochodu???? - tej ze zdjęcia (sprężone powietrze czy coś???) Czy wystarczy że wymienię czujniki na nowe i tym że trochę oleju zostało we wtyczce nie muszę się przejmować?
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#5

Post autor: Samniewiemkto »

A może gdzieś olej cieknie na te wtyczki i jak zauważyłeś w tym jest problem. Bo jeśli wtyczki regularnie są zalewane z jakiegoś powodu olejem to nie ma się co dziwić, że czujnik w końcu padł. Następny też padnie, w takiej sytuacji.
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#6

Post autor: Rudeboy »

Ok pytanie za milion co to za urządzenie???? (na zdjęciu) znajduje się obok świec i pod nim ma spory wyciek oleju ale jeszze nie stwierdziłem czy to z niego cieknie... https://www.fotosik.pl/zdjecie/c8138f9374912db0
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Jest to Valvetronic( okolo 900 zl) i z tego co wiem pod nim jest uszczelka (zestaw uszczelek pokrywy zaworow) Jakie bledy na kompie wyskakuja ? I odnosnie czujnikow walka rozrzadu sa na nich takie oringi mozna je za grosze kupic.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Valvetronik jest to caly zespol regulacyjny wiec ciezko nazywac nastawnik valvetronikiem.
Nastawnik valvetronika , tak to sie nazywa.
Uszczelka wystepuje osobno, nie jest to zestaw uszczelek pokrywy, tylko jedna uszczelka
Nr czesci 11377501015
Co do samego nastawnika to koszt bodajze 500 pln na czescidobmw.pl firmy VDO
Obrazek
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#9

Post autor: Rudeboy »

oki wymieniłem obydwa czujniki wałka bo wyskakiwały błędy na wydechowym na pewno... i nic się nie poprawiło więc skapitulowałem i zaciągnąłem auto do elektryka niech od kombinuje bo ja już kilka stów w sumie wsadziłem w tę zabawę a problemu nie wyeliminowałem tyle że nam kilka nowych części w aucie.. :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Broder pisze:Valvetronik jest to caly zespol regulacyjny wiec ciezko nazywac nastawnik valvetronikiem.
Nastawnik valvetronika , tak to sie nazywa.
Uszczelka wystepuje osobno, nie jest to zestaw uszczelek pokrywy, tylko jedna uszczelka
Nr czesci 11377501015
Co do samego nastawnika to koszt bodajze 500 pln na czescidobmw.pl firmy VDO


Z Tobą Broder nie dyskutuje bo akurat Ty dokładnie wiesz o czym mówisz :) Dobrze że czuwasz a ja też muszę lepiej precyzować o czym mówię aby nie wprowadzać ludzi w błąd

Ja miałem na myśli uszczelkę 11120032224 jest to nr 2 ze schematu http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3179 Tam są jak by dwie uszczelki ta od pokrywy zaworów i ta mniejsza na którym osadzony jest siłownik nr 9 ze schematu :) Może coś pomyliłem więc Broder popraw mnie jak gadam głupoty :)

Ja jestem bardzo ciekaw co jest przyczyną tego że auto gaśnie ...rudeboy jak dojdziesz w czym problem daj znać
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”