Pomoc w usterkach M43

Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#1

Post autor: GruFx »

Obrazek
]Witam bardzo serdecznie.. Mam kilka pytań, zapytań oraz doradztwo w sprawie...

1. tak jak na zdjęciu oznaczonym strzałką nr. 1 wymiana uszczelki pod deklem cylindrów najwyraźniej poci się tam nie tak mocno bym zauważył spadek w poziomie oleju ale jednak... niby prosta rzecz a mam obawy przed zrzuceniem tego węża czy mogę tam spodziewać się jakiegoś znacznego wycieku oleju? będę to robił na parkingowym placu i nie chcę jakiś niespodzianek..

2. na zdjęciu ze strzałką 2 widzimy Zawór powietrza wtórnego jest on tak jak by na nity na których ewidentnie jest nie szczelność czy ktoś coś poprawiał w tym zakresie czy warto jest nawiercić zlikwidować nity i czy to są nity? połączyć śrubkami z nakrętką by to uszczelnić?

3. Dzisiaj troszkę poczytałem o czyszczeniu przepływomierzy i silników krokowych itp. ponoć warto jestem samoukiem czy jest ktoś w stanie ni to tak łopatologicznie wytłumaczyć bym to sam zrobił? Chciał bym po protu na nie trudnych czynnościach zaoszczędzić ponieważ mieszkam Tu gdzie produkowali nasze Bunie i tu praca jest ceniona..
I tak mam do zrzucenia i omówiony termin na wymianę całego wydechu wraz z katalizatorem, sprężyn tył itp??
Pozdrawiam i dziękuje za wyrozumiałość...
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

1.
Uszczelka pokrywy zaworów jak już ,bez obaw może coś kapnąć ale to wszystko ,to nie wąż układu chłodzenia.
2.
Pompa powietrza wtórnego ,możesz wywalić te nity dopasuj odpowiednie śrubki i będzie ok.
3.
Silniczek krokowy masz na dwie śruby odkrecssz lejesz jakiś rozpuszczalnik , benzynę ekstrakcyjną,wd40 do środka i czyścisz w środku.ta przepustniczka w środku musi luźno latać.Przrpustnice też czyścisz jak wyżej podałem i jak chcesz albo ją wykrecasz albo na silniku wkładasz palucha że szmatką .
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#3

Post autor: GruFx »

Super dzięki za odpowiedź tak szybką...
Z dwoma pierwszymi zagadnieniami powinienem sobie poradzić...
Przepustnica jest zaraz za tym grubym wężem powietrza tam też musi być czysto itp
Gorzej będzie z silnikiem krokowym? To jest to poniżej właśnie tego grubego węża dolotowego na dwie śruby podpiętego do układu?? I tam też trzeba to w środku wyczyścić??
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Tak to przepustnica najlepiej odczepić przepływkę od puchy filtra i wtedy ten gruby wąż będzie wygodniej co do krokowca to ten po prawo bo z lewej masz czujnik położenia przepustnicy ,tam nie ma co zepsuć lejesz do środka czekasz chwilę pluczesz możesz patykami do uszu w środku tez czyścić jak Ci wygodniej .
Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
VIN: JX38472

#5

Post autor: michal1400 »

Obrazek

W M43 jest to bardzo proste. Odkręcasz 2 śrubki (jeśli dobrze pamiętam to torx T15), odpinasz wtyczkę i po wszystkim.
Ja polecam zakupić środek do czyszczenia przepustnic, gaźników (np. http://k2.com.pl/smarowanie/product/2552-k2-zmywacz-do-gaznikow).
Tak jak napisał WKRENTEK77, jak potrząśniesz to musisz słyszeć, że ta przepustniczka, cylinderek w środku musi luźno latać.
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#6

Post autor: kuboleoss »

co do uszczelki pokrywy zaworów to te śrubki radzę odkręcać na zimnym silniku. ja już teraz nie pamiętam czy zmieniałem na zimnym czy ciepłym ale po zdjęciu starej uszczelki i włożeniu nowej chciałem skręcić to okazało się że tam gwintów nie ma bo zeszły razem ze śrubkami i nie wiem czy to moja wina czy ktoś wcześniej zamiast zmienić uszczelkę to dokręcał śruby (auto z niemiec - była też książka sam naprawiam po niemiecku czyli ewidentnie niemiec tam łapki pchał:) ) a teraz mam przegwintowane na M8
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#7

Post autor: Krzysiek669 »

Wymiany uszczelki pokrywy zaworów najlepiej na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#8

Post autor: GruFx »

Dzięki serdeczne Panowie :good: :friends:
Najbardziej przekonały mnie słowa cyt"nie ma co tam zepsuć" dziś mam wolne zaraz zabieram się do pracy. Pozdrawiam mam nadzieje że te czynności poprawią ogólne zadowolenie oraz funkcjonowanie auta... :guma:
Obrazek
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#9

Post autor: GruFx »

Chciał bym się jeszcze ciut do edukować :) ??
Super koledzy wszystko zrobiłem tak jak radziliście i opisywaliście. uszczelka wymieniona, silniczek krokowy wyczyszczony itd.
Dziś sobota więc nie miałem okazji zbytnio pojeździć tylko familijne zakupy może z 20 km ogólnie zrobiłem, auto zachowywało się super na światłach obroty wracały do 900obr wcześniej zdarzało się w okolice 6-5 setek nie trzęsło przy tym jak w starze ale jednak to irytowało. Dziś było super na 20 sygnalizatorów które miałem po drodze spadło mi tak do 7 setek raz, ale tak sobie tłumacze ze komp nie wczytał jeszcze może tam jakiś nowych wartości i itp jutro czeka mnie większa przejażdżka jak do przy niedzieli może całkiem się to ustabilizuje :D
Ale tak miało być te zapytanie no tak :P A może Nie czyściłem bo jakoś się bałem przepływomierza powietrza bo tam jakiś takki cienki drucik itp. ale to też dobrze by było oczyścić itp a może np jakimś płynem na zasadzie "kontakt do łączeń elektronicznych" bo tam przecież rezystorek wiem że drążę temat ale lepiej pytać niż zbłądzić. Z góry dziękuje za odpowiedzi i Życzę Miłego Spokojnego Weekendu.
Pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#10

Post autor: GruFx »

A miałem to zamieścić to w poprzednim poście może dokonać Resetu Tego tak mocno opisywanego na forach w 6 krokach po przez odłączenie aku zwarcie klem itp Co o tym myślicie... ? Pozdrawiam....
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”