Pomoc w usterkach M43
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
]Witam bardzo serdecznie.. Mam kilka pytań, zapytań oraz doradztwo w sprawie...
1. tak jak na zdjęciu oznaczonym strzałką nr. 1 wymiana uszczelki pod deklem cylindrów najwyraźniej poci się tam nie tak mocno bym zauważył spadek w poziomie oleju ale jednak... niby prosta rzecz a mam obawy przed zrzuceniem tego węża czy mogę tam spodziewać się jakiegoś znacznego wycieku oleju? będę to robił na parkingowym placu i nie chcę jakiś niespodzianek..
2. na zdjęciu ze strzałką 2 widzimy Zawór powietrza wtórnego jest on tak jak by na nity na których ewidentnie jest nie szczelność czy ktoś coś poprawiał w tym zakresie czy warto jest nawiercić zlikwidować nity i czy to są nity? połączyć śrubkami z nakrętką by to uszczelnić?
3. Dzisiaj troszkę poczytałem o czyszczeniu przepływomierzy i silników krokowych itp. ponoć warto jestem samoukiem czy jest ktoś w stanie ni to tak łopatologicznie wytłumaczyć bym to sam zrobił? Chciał bym po protu na nie trudnych czynnościach zaoszczędzić ponieważ mieszkam Tu gdzie produkowali nasze Bunie i tu praca jest ceniona..
I tak mam do zrzucenia i omówiony termin na wymianę całego wydechu wraz z katalizatorem, sprężyn tył itp??
Pozdrawiam i dziękuje za wyrozumiałość...
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
1.
Uszczelka pokrywy zaworów jak już ,bez obaw może coś kapnąć ale to wszystko ,to nie wąż układu chłodzenia.
2.
Pompa powietrza wtórnego ,możesz wywalić te nity dopasuj odpowiednie śrubki i będzie ok.
3.
Silniczek krokowy masz na dwie śruby odkrecssz lejesz jakiś rozpuszczalnik , benzynę ekstrakcyjną,wd40 do środka i czyścisz w środku.ta przepustniczka w środku musi luźno latać.Przrpustnice też czyścisz jak wyżej podałem i jak chcesz albo ją wykrecasz albo na silniku wkładasz palucha że szmatką .
Uszczelka pokrywy zaworów jak już ,bez obaw może coś kapnąć ale to wszystko ,to nie wąż układu chłodzenia.
2.
Pompa powietrza wtórnego ,możesz wywalić te nity dopasuj odpowiednie śrubki i będzie ok.
3.
Silniczek krokowy masz na dwie śruby odkrecssz lejesz jakiś rozpuszczalnik , benzynę ekstrakcyjną,wd40 do środka i czyścisz w środku.ta przepustniczka w środku musi luźno latać.Przrpustnice też czyścisz jak wyżej podałem i jak chcesz albo ją wykrecasz albo na silniku wkładasz palucha że szmatką .
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
Super dzięki za odpowiedź tak szybką...
Z dwoma pierwszymi zagadnieniami powinienem sobie poradzić...
Przepustnica jest zaraz za tym grubym wężem powietrza tam też musi być czysto itp
Gorzej będzie z silnikiem krokowym? To jest to poniżej właśnie tego grubego węża dolotowego na dwie śruby podpiętego do układu?? I tam też trzeba to w środku wyczyścić??
Z dwoma pierwszymi zagadnieniami powinienem sobie poradzić...
Przepustnica jest zaraz za tym grubym wężem powietrza tam też musi być czysto itp
Gorzej będzie z silnikiem krokowym? To jest to poniżej właśnie tego grubego węża dolotowego na dwie śruby podpiętego do układu?? I tam też trzeba to w środku wyczyścić??
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Tak to przepustnica najlepiej odczepić przepływkę od puchy filtra i wtedy ten gruby wąż będzie wygodniej co do krokowca to ten po prawo bo z lewej masz czujnik położenia przepustnicy ,tam nie ma co zepsuć lejesz do środka czekasz chwilę pluczesz możesz patykami do uszu w środku tez czyścić jak Ci wygodniej .
- michal1400
- Bywalec forum
- Posty: 278
- Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
- BMW: BMW E46 318Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz/Kraków
- VIN: JX38472
W M43 jest to bardzo proste. Odkręcasz 2 śrubki (jeśli dobrze pamiętam to torx T15), odpinasz wtyczkę i po wszystkim.
Ja polecam zakupić środek do czyszczenia przepustnic, gaźników (np. http://k2.com.pl/smarowanie/product/2552-k2-zmywacz-do-gaznikow).
Tak jak napisał WKRENTEK77, jak potrząśniesz to musisz słyszeć, że ta przepustniczka, cylinderek w środku musi luźno latać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
co do uszczelki pokrywy zaworów to te śrubki radzę odkręcać na zimnym silniku. ja już teraz nie pamiętam czy zmieniałem na zimnym czy ciepłym ale po zdjęciu starej uszczelki i włożeniu nowej chciałem skręcić to okazało się że tam gwintów nie ma bo zeszły razem ze śrubkami i nie wiem czy to moja wina czy ktoś wcześniej zamiast zmienić uszczelkę to dokręcał śruby (auto z niemiec - była też książka sam naprawiam po niemiecku czyli ewidentnie niemiec tam łapki pchał:) ) a teraz mam przegwintowane na M8
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Wymiany uszczelki pokrywy zaworów najlepiej na zimnym silniku.
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
Dzięki serdeczne Panowie
Najbardziej przekonały mnie słowa cyt"nie ma co tam zepsuć" dziś mam wolne zaraz zabieram się do pracy. Pozdrawiam mam nadzieje że te czynności poprawią ogólne zadowolenie oraz funkcjonowanie auta...
Najbardziej przekonały mnie słowa cyt"nie ma co tam zepsuć" dziś mam wolne zaraz zabieram się do pracy. Pozdrawiam mam nadzieje że te czynności poprawią ogólne zadowolenie oraz funkcjonowanie auta...
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
Chciał bym się jeszcze ciut do edukować ??
Super koledzy wszystko zrobiłem tak jak radziliście i opisywaliście. uszczelka wymieniona, silniczek krokowy wyczyszczony itd.
Dziś sobota więc nie miałem okazji zbytnio pojeździć tylko familijne zakupy może z 20 km ogólnie zrobiłem, auto zachowywało się super na światłach obroty wracały do 900obr wcześniej zdarzało się w okolice 6-5 setek nie trzęsło przy tym jak w starze ale jednak to irytowało. Dziś było super na 20 sygnalizatorów które miałem po drodze spadło mi tak do 7 setek raz, ale tak sobie tłumacze ze komp nie wczytał jeszcze może tam jakiś nowych wartości i itp jutro czeka mnie większa przejażdżka jak do przy niedzieli może całkiem się to ustabilizuje
Ale tak miało być te zapytanie no tak A może Nie czyściłem bo jakoś się bałem przepływomierza powietrza bo tam jakiś takki cienki drucik itp. ale to też dobrze by było oczyścić itp a może np jakimś płynem na zasadzie "kontakt do łączeń elektronicznych" bo tam przecież rezystorek wiem że drążę temat ale lepiej pytać niż zbłądzić. Z góry dziękuje za odpowiedzi i Życzę Miłego Spokojnego Weekendu.
Pozdrawiam
Super koledzy wszystko zrobiłem tak jak radziliście i opisywaliście. uszczelka wymieniona, silniczek krokowy wyczyszczony itd.
Dziś sobota więc nie miałem okazji zbytnio pojeździć tylko familijne zakupy może z 20 km ogólnie zrobiłem, auto zachowywało się super na światłach obroty wracały do 900obr wcześniej zdarzało się w okolice 6-5 setek nie trzęsło przy tym jak w starze ale jednak to irytowało. Dziś było super na 20 sygnalizatorów które miałem po drodze spadło mi tak do 7 setek raz, ale tak sobie tłumacze ze komp nie wczytał jeszcze może tam jakiś nowych wartości i itp jutro czeka mnie większa przejażdżka jak do przy niedzieli może całkiem się to ustabilizuje
Ale tak miało być te zapytanie no tak A może Nie czyściłem bo jakoś się bałem przepływomierza powietrza bo tam jakiś takki cienki drucik itp. ale to też dobrze by było oczyścić itp a może np jakimś płynem na zasadzie "kontakt do łączeń elektronicznych" bo tam przecież rezystorek wiem że drążę temat ale lepiej pytać niż zbłądzić. Z góry dziękuje za odpowiedzi i Życzę Miłego Spokojnego Weekendu.
Pozdrawiam
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
A miałem to zamieścić to w poprzednim poście może dokonać Resetu Tego tak mocno opisywanego na forach w 6 krokach po przez odłączenie aku zwarcie klem itp Co o tym myślicie... ? Pozdrawiam....
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 2574 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 3237 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 1214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: abradab38
-
- 1 Odpowiedzi
- 1599 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1335 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Analogowy13
-
- 1 Odpowiedzi
- 1517 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 3908 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 16 Odpowiedzi
- 4156 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1457 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 3 Odpowiedzi
- 1306 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: oliee0