Pacjent E46 z 2004 roku. Silnik M57N po mapie. Od razu zaznaczę, że to samochód kolegi i nie znam głębszej historii samochodu z racji, że kupił ją tydzień temu.
Jako, że sam miewam fajne historie z swoją Bunia to zaproponowałem mu podłączenie kompa gdyż wspominał, że ciężej mu pali.
Wziąłem kompa i natknąłem się na kłopoty z połączeniem się z jego samochodem. Posiada tylko złącze OBDII pod kierownicą. W INPA nie widzi zapłonu. Nie mogę połączyć się z modułami typu AIRBAG itd. Jednak ku mojemu zdziwieniu poszło wejść w opcje wyświetlania wartości cyfrowych/analogowych i odczytać błędy. Natomiast ISTA już nie działa. Nie może się połączyć żeby zczytac auto. Pomyślałem może coś nie halo z interfejsem diagnostycznym, ale obok stal mój samochód z którym połączyłem się normalnie, ale już przez złącze 20-pin pod maską bo OBD nie posiadam. Czy do podłączenia się potrzebuje coś zrobić w tych wersjach z OBDII? Port to COM1 (takiego używałem u siebie też).
Tu zdjęcia błędów jakie udało mi się odczytac:



Dodatkowo wszedłem w korekcję wtrysków i wskazywało, że wtryski na 2 i 6 cylindrze miały wartości po 1.2/1.5
Temperatura silnika oscylowała w granicach 55-60 stopni. Nie był rozgrzany w pełni. Później zobaczyłem, że jak byliśmy się przyjechać coś długo mu pionu nie chcialo ustawić na wskazówce. Więc za pewne termostat też do wymiany. Niestety nie zrobiłem zdjęcia

Czy ktoś może naprowadzić mnie na trop? I co z tym polaczeniem przez OBD? Dlaczego to nie rabotajet? :/
Dołączam także filmik z próby odpalenia. (Aku kupił nowy 950A). Ale widziałem, że coś ładowanie słabe miał bo bez obciążenia w granicach 13.3-13.4V. Więc może i szczotki w alternatorze się kończą.
[media] [/media]