Pomoc przy interpretacji błędów

Sharky2101
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 15 lut 19, 20:39
BMW: 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: Sharky2101 »

Witam, kupiłem autko (E46 N42B18A 03r.) z drobnymi problemami z elektryką, a mianowicie: co jakiś czas na stałe zapalają się światła stopu (dwa boczne, trzeci ledowy działa jak należy po wciśnięciu pedału). Sprzedający skarżył się na często przepalające się żarówki (trudno żeby się nie przepalały jak ciągle świeci się stop). Rozebrałem sprawdziłem żarówki, okazało się, że w miejsce jednowłóknowej była wsadzona dwuwłóknowa, włożyłem żarówki jakie mają być problem ustąpił na jakiś czas, lecz po pewnym okresie czasu dalej lubią się stopy samoistnie zaświecić (żarówki całe). Drugim problemem jest to, że raz dziennie wyskakuje kontrolka ręcznego, dsc, abs, wyłącza się radia i klimatronik (dzieje się to zawsze raz dziennie i na 2 sekundy, po czym wszystko zaczyna działać poprawnie). Beemka jakiś czas temu była w serwisie na akcji serwisowej zmiany poduszki, właściciel twierdził, że musieli coś zrobić z czujnikiem kąta skrętu (nie wiem jak to możliwe, ale mniejsza z tym). Chcąc wybadać sytuacje podpiąłem autko pod komputer na pierwszy ogień poszła INPA - żadnych błędów. Potem programem ISTA zostały wykryte takie błędy jak:
KOD: 000006 - SZM: Zbyt niskie napięcie rolety przeciwsłonecznej (?? nie ma rolety na wyposażeniu)
KOD: 000017 - Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji. Dodatkowa pompa płynu chłodzącego
KOD: 005D97 - ABS-DSC: DSC Czujnik zasilania energią elektryczną
KOD: 005DF7 - ABS-DSC: Napięcie sieci pokładowej > 18V

Proszę o wasze opinie, co o tym sądzicie? :) Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jeżeli masz faktycznie momentami powyżej 18V to trzeba zająć się regulatorem napięcia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Sharky2101
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 15 lut 19, 20:39
BMW: 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: Sharky2101 »

Ładowanie sprawdzane miernikiem i ISTĄ i w obu przypadkach było w granicach 14.6V, chyba że to są chwilowe skoki, wtedy będzie ciężko do zweryfikowania :(
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wtedy właśnie gdy masz ten problem z elektroniką..jeździj z włączonym testem 9.0 i obserwuj co się dzieje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Sharky2101
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 15 lut 19, 20:39
BMW: 316i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: Sharky2101 »

Pomysł ideolo sam bym na to nie wpadł, dzieki :D . Zrobiłem tak dzisiaj po pierwszym odpaleniu, jeździłem na teście 9 i dokładnie tak jak przypuszczałeś, podczas zapalania się kontrolek ładowanie skacze do 18.2-18.9V po czym wraca do normy. Regulator napięcia do wymiany?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

tak
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”