polerka

Dla wszystkich tych, którzy używają kosmetyków i środków do auto detailingu, dbając o każdy szczegół wyglądu swoich E46
mistrzunio136
Posty: 6
Rejestracja: 1 kwie 12, 17:07
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: mistrzunio136 »

siema. może ktoś polecić jakiś zakład lub prywatną osobę, która zrobiła by polerke całego samochodu?
piotras
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 sty 11, 16:31
BMW: 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: piotras »

Poczytaj forum http://forum.kosmetykaaut.pl i sam spróbuj. Znajdziesz tam dużo porad. Sporo czasu trzeba spędzic żeby przywrócić autku świety wygląd, ale jaka satysfakcja jak sam to zrobisz.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Podpinam się pod temat...
Jaką polerkę warto kupić ?
Rotacyjną czy może dual action czyli orbitalną ?
Makita? Flex?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#4

Post autor: Maniek »

Polecam tą zwyklejszą, rotacyjną. Dual Action są bardziej wymagające, dla wtajemniczonych i ostrożniejszych.
Nie polecam polerek tego typu :
Obrazek

Niewygodne, szybko się nagrzewają, również potrafią się baaardzo szybko zepsuć. Miałem jedną taką, w dzień po zakupie swoje loty skierowała w stronę śmietnika. Nie pamiętam co to była za marka, ale coś co nie było tanie...

Obecnie mam NO NAME. Firma Performance Power, kupiona w Castoramie za 100zł :D W gratisie był talerz z rzepem oraz futro do polerowania.
Ma 1010W, więc mocy jej nie brakuje. Co najmniej kilkanaście aut wypolerowała i nawet w poprzednie lato gdzie temperatura otoczenia była bliska 30 stopni maszyna się nadto nie grzała. Mam ją już drugi rok, do tej pory chodzi gładko i nie wykazuje zużycia. Mogę ją z ręką na sercu polecić.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Bardzo dziękuję za odp.
Do tej pory męczyłem się z lakierami ręcznie, ale nadszedł czas na automat :D
Co sądzisz o tym:
http://allegro.pl/bosch-szlifierka-mimosrodowa-polerka-gex-125-1-ae-i2332448893.html
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#6

Post autor: Maniek »

Takie trochę kieszonkowe to urządzenie i bardziej nadające się do właśnie szlifowania aniżeli polerowania. Poza tym lepiej jest kupić coś co posiada mocowanie padów na gwint tj. mają to szlifierki kątowe.
Skłaniałbym się ku temu urządzeniu :
http://allegro.pl/polerka-dwt-model-op13-180-tv-i2352221645.html

Mam w warsztacie dwie szlifierki tej marki, od wielu lat je używam i zero problemów z nimi, a wiele szlifierek już zajechaliśmy na warsztacie :D
No i do tego urządzenia nie będziesz miał problemów z doborem padów, a i do szlifowania się nadaje, regulacja obrotów itp.

To jest pro urządzonko : http://allegro.pl/bosch-polerka-reczna-katowa-gpo-14-ce-1400w-i2324491543.html
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

ManiekTDS pisze:Takie trochę kieszonkowe to urządzenie i bardziej nadające się do właśnie szlifowania aniżeli polerowania. Poza tym lepiej jest kupić coś co posiada mocowanie padów na gwint tj. mają to szlifierki kątowe.
Skłaniałbym się ku temu urządzeniu :
http://allegro.pl/polerka-dwt-model-op13-180-tv-i2352221645.html

Mam w warsztacie dwie szlifierki tej marki, od wielu lat je używam i zero problemów z nimi, a wiele szlifierek już zajechaliśmy na warsztacie :D
No i do tego urządzenia nie będziesz miał problemów z doborem padów, a i do szlifowania się nadaje, regulacja obrotów itp.

To jest pro urządzonko : http://allegro.pl/bosch-polerka-reczna-katowa-gpo-14-ce-1400w-i2324491543.html
Pierwsza odpada ze względu na to iż źle będzie nią manewrować.
Druga bardzo fajna ale czy to nie są przypadkiem rotacyjne ?
Myślałem raczej nad DA - orbitalną.
Jak to "widzisz"?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#8

Post autor: Maniek »

Tak, są rotacyjne.

Generalnie to zależy od Ciebie na czym chcesz pracować. Mało miałem do czynienia z orbitalną maszynką, trochę męczą one ręce swoimi wibracjami, ale jeżeli nie będzie Ci przeszkadzało to przez jakieś kilka godzin prac przy aucie z tą maszyną to w porządku.
Ja używam "zwykłej", obrotowej, te urządzenia też z powodzeniem dają sobie radę.
Także nie chce Cię przekonywać czy odradzać orbitalnej/rotacyjnej. Wybór należy do Ciebie.

Możesz przed zakupem choćby Castorame odwiedzić i zapytać kogoś czy pokaże Ci i podłączy urządzenie byś mógł sprawdzić sobie.
Zawsze dzięki temu będziesz miał większy pogląd co jest wygodniejsze. Bo jak dojdziesz do wprawy to czy orbitalną czy rotacyjną będzie pięknie wychodzić.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Tak, z tym że z opinii innych orbitalną nie można zniszczyć (przypalić) lak natomiast rotacyjną tak.
Chodzi tu o wprawę przede wszystkim.
Flagową marką jest ponoć makita 9227CB ona też jest rotacyjna.
Waham się i nie wiem na co się zdecydować...
Chciałbym sprzęt który mógłby się przydać w przyszłości - raczej na pewno się przyda... ale zarazem bezpieczny w użyciu...
Wiem, wiem... Wymagający jestem... ;)
Co będzie dobre/lepsze ?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#10

Post autor: Maniek »

Nigdy lakieru nie przypaliłem. Raz w życiu udało mi się przypalić... wyświetlacz w telefonie. Miałem na nim mnóstwo rys i postanowiłem go wypolerować, no i trochę się po odkształcał. Zawsze lepiej zrobić kilka przejść niż jedno ale długo trzymać polerkę w jednym miejscu. A co dalej się dzieje to każdy kto chodził na fizykę wie co jest skutkiem ubocznym tarcia.
Zawsze trzeba uważać, nie śpieszyć się i omijać takie miejsca na karoserii jak szpary pomiędzy drzwiami, błotnikami itd.
Uważać na kanty, przetłoczenia. No i nigdy długo nie trzymać polerki w jednym miejscu.
Ja uczyłem się i nadal uczę na "zwykłej" polerce, rotacyjnej. Nie ma tragedii.

Co do marki Makita to każdy obeznany w temacie powie, że to jest Premier League wśród narzędzi. Tylko pytanie czy aż taki super sprzęt jest potrzebny ?

Dużą rolę odgrywa tutaj tez odpowiedni dobór padów, past i prędkości obrotowej. Na początek soft pada, mleczka, woski polecam, do wstępnego zapoznania się z polerką mechaniczną.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Auto detailing, pielęgnacja”