polerka

Dla wszystkich tych, którzy używają kosmetyków i środków do auto detailingu, dbając o każdy szczegół wyglądu swoich E46
Spidi
Bywalec forum
Posty: 233
Rejestracja: 9 mar 12, 8:26
BMW: 320 CD
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
Lokalizacja: Białystok

#11

Post autor: Spidi »

PANOWIE!!! Z DALEKA OD WSZELKICH DZIWNYCH WYNALAZKÓW!!

Po co wyważać otwarte drzwi? Tysiące ludzi już przetestowało urządzenia które można kupić, setki się przjechał wiec nie powielajmy ich błędów.
Są dwie drogi - Orbitalna czyli dual action(DA) i tradycyjna Rotacja.
Pierwsza jest o tyle dobra, że ciężko nią zrobić krzywdę lakierowi, nawet będąc nie ostrożnym i bardzo się starając robić wszystko nie tak jak trzeba.
Minusem jest to, że trzeba się STRASZNIE mocno z nią nacharować(przynajmniej 2 razy tyle co rotacją). Wydaje sie banał ale kto choć raz robił solidną korektę wie jak wyczerpujące jest te kilkanaście godzin pracy... nie wyobrażam sobie, żeby świadomie pchać się robotę dwa razy bardziej mozolną.

Broń boże nie kupujcie badziewia marketowo-biedronkowo-lidlowego ani żadnych szlifierek któymi według pseudo "fachowców" można polerować... To jest syf i nie nadaje się do niczego! :no: Ja wiem, że można tym pracować(jak ktoś się uprze) ale nigdy nie będzie to wygodne, efektywne i efekt nie będzie taki jaki można osiągnąc pożadnym sprzętem.
Nie chodzi o to, że sprzęt zaraz musi być z górnej półki ale musi spełniać pewne podstawowe wymagania, musi dać możliwośc pracy z pożądnymi padami, pozowlić regulowac prędkośc(i to w odpowiednim zakresie obrotów), dobrze jak ma działająca stabilizację obrotów itp.
Jak ktoś ma wątpliwości to poczytajcie na forumkosmetykaaut o tym... jest dziesiątki tematów i setki postów o maszynach.


Mistrzunio136 ja robię tylko dla siebie ale jak chcesz mogę polecić Ci chłopaczka któy robi to usługowo i naprawdę jest dobry a przy tym rozsądny jeśli chodzi o ceny...
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#12

Post autor: Krzysiek669 »

Panowie proszę o poradę, czy warto kupić taką oto polerkę:

Moc znamionowa 1010W
Prędkość obrotowa 1000-4500 min.
Rozmiar polerki 180mm
W zestawie miekki pad
Obrazek

W Casto taki zestaw 128zł kosztuje, wygląda całkiem solidnie i nie kosztuje za wiele. Proszę o rady czy na domowe polerowanie da to radę.
Edit: Teraz znalazłem, że Maniek takiej używa :).
Spidi
Bywalec forum
Posty: 233
Rejestracja: 9 mar 12, 8:26
BMW: 320 CD
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
Lokalizacja: Białystok

#13

Post autor: Spidi »

Jeden post wyżej napisałem co warty jest taki właśnie marketowy sprzęt... :no:

To co według markeciarzy jest "miękkim padem" dołączonym do zestawu jest futrem polerskim, które jest najbardziej agresywnym padem służącym do polerki(bardziej to juuż tylko papier ścierny). :lol:
Jaki sprzęt taka robota... :crazy:
Sam solidny backing plate(czyli talerz mocujący pady na rzep) i 3 podstawowe pady o różnej twardości(twardy, średni i wykańczający) będą kosztowały więcej niż ta maszyna a jeszcze trzeba pasty i całą masę innych mniej lub bardziej potrzebnych rzeczy.
Moim zdaniem jak coś robić to albo solidnie zgodnie ze sztuką albo wcale. Ewentualnie pobawić się ręcznie. Nic na siłę... :wink:
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#14

Post autor: Krzysiek669 »

Spidi, a możesz polecić taki zestaw na początek ?? Jako początkujący nie jestem wymagający co do efektu, chciałbym na swoje potrzeby zrobić sobie polerkę auta, zabezpieczyć woskiem i cieszyć się pięknym lakierem :) Nie chciałbym wydać też kroci, ale myślałem, że taka polerka da radę i lepiej żebym zainwestował w dobrą pastę i pady troszkę więcej $$$ :) Wiem, że wiedzę masz ogromna na temat detailingu dlatego liczę na Twoje porady :)
Spidi
Bywalec forum
Posty: 233
Rejestracja: 9 mar 12, 8:26
BMW: 320 CD
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
Lokalizacja: Białystok

#15

Post autor: Spidi »

Krzysiek669 pisze:Spidi, a możesz polecić taki zestaw na początek ?? Jako początkujący nie jestem wymagający co do efektu, chciałbym na swoje potrzeby zrobić sobie polerkę auta, zabezpieczyć woskiem i cieszyć się pięknym lakierem :) Nie chciałbym wydać też kroci, ale myślałem, że taka polerka da radę i lepiej żebym zainwestował w dobrą pastę i pady troszkę więcej $$$ :) Wiem, że wiedzę masz ogromna na temat detailingu dlatego liczę na Twoje porady :)
Sorki, na urlopie byłem i nie zaglądałem tutaj...
Na przyzwoity zestaw do polerki(maszyna, BP, pady różnej twardości i pasty) musisz szykować minimum +/- 400-500zł

Jeśli chodzi o maszynę to polecam Graphite
http://allegro.pl/szlifierka-polerka-1200w-katowa-59g242-graphite-i2497346697.html
Rewelacyjny stosunek cena/jakość. Jak coś lepszego to Lare EPL(ale będzie prawie 2 razy drożej).
Pozostałe kosztujące podobnie do Graphite'a, lub mniej mogą się przy niej schować i ja bym się w to nie pakował...

Talerz mocujący np. taki http://showcarshine.pl/579-flexipads-backing-plate-125mm-m14-soft-talerz-oporowy-do-polerek-rotacyjnych.html
Pady różnej twardości i pasty o różnym stopniu ścieralności można kupić w gotowym zestawie(zawsze parę PLN taniej) http://showcarshine.pl/877-menzerna-lc-zestaw-deluxe-3x250ml-pady-3-pack.html
Pasty mogą być również z 3M ale ważne żeby posiadać cały system czyli 3 różne pasty o różnej sile ścierania tak aby móc w zależności od potrzeby dopasowywać się z kombinacją padów i past do danego lakieru(twardości, głębokości rys itp).
Można też dla wygody dokupić drugi BP i zestaw padów o mniejszej średnicy jednak to jako dodatek do trudnych elementów typu zderzaki itp.
Te które pokazałem wyżej to podstawa i pracuje się z nimi najwięcej.
Do tego IPA(groszowa sprawa)trochę ściereczek mikrofibrowych i można działać...
beatka89
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 13, 0:08
BMW: 316ti E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#16

Post autor: beatka89 »

czy takimi polerkami łatwo jest zniszczyć lakier dochodząc do podkładu?
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#17

Post autor: Alvarees »

Kazda polerka moze zniszczyc lakier jak ktos zle to zrobi.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
BRAK PODPISU
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

beatka89 pisze:czy takimi polerkami łatwo jest zniszczyć lakier dochodząc do podkładu?
Jeżeli szukasz czegoś dla początkujących to polecam polerki działające na zasadzie DA czyli dual action, nie jest to obrotowa tylko orbitalna...
Obrazek

Dzięki temu czas pracy na danym elemencie do uzyskania efektu "lustra" będzie 2x dłuższy, ale za to dużo bezpieczniej dla lakieru i "kantów".
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Auto detailing, pielęgnacja”