Podpora wału m47n zamocowana odwrotnie

DwaLitryPL

#1

Post autor: DwaLitryPL »

Witam Może mi ktoś odpowiedzieć ? chodzi mi o podporę wału w m47n.Oe bmw kosztuje około 400zł natomiast febi 140zł.. lecz febi ma kijowe łożysko.Bmw katalog pokazuje,że mozna również kupić oe łozysko do podpory.. a oe łożysko to FAG a FAG to:

https://www.przeguby.pl/produkt/6380/lozysko-kulkowe-30-x-13-x-55,-6006,-2rs-fag/

lub wersja wzmocniona

https://www.przeguby.pl/produkt/6388/lozysko-kulkowe-30-x-15-x-55,-6006,-fag-2rsr,-opel-podpora-polosi-(p),-15mm-wzmocnione/

pytanie tylko takie czy guma podpory wału febi jest ok czy nie? bo łącznik elastyczny wału FEBI to to samo co OE BMW :) a też jest z gumy (chodz np tuleje wahacza febi to lipa kicha totalna)

dlatego nie wiem jak z tą podporą.W przypadku łozyska fag zwykłe lub wzmocnione zostaje kasa jeszcze na łącznik elastyczny wału febi gdzie 400 to musiałbym za samą podporę dać oe bmw
Ostatnio zmieniony 24 cze 21, 17:28 przez DwaLitryPL, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Podpora febi jest ok, z łożyskiem bywa różnie, choć ostatnio zmieniona u znajomego w m57 działa bez uwag a auto dostaje ciągłe baty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#3

Post autor: DwaLitryPL »

a od kogo brałeś podporę febi? a nie wiesz Manku czy wymienić takie łożysko trudno w podporze? zakład co naprawia wały wymieni taką rzecz? bo nie wiem kurde podpora febi 130zł.. gdzie oe bm 410 :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Od kogo? Hurtowni na miejscu u mnie. Na prasie to prosta sprawa, na imadle też pewnie uda się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#5

Post autor: DwaLitryPL »

maniek21112 pisze: 28 lut 21, 7:42 Od kogo? Hurtowni na miejscu u mnie. Na prasie to prosta sprawa, na imadle też pewnie uda się.
Maniek a guma podpory febi jest ok? czy łożysko do podpory febi FAG to jest to

https://allegro.pl/oferta/lozysko-6006-2rs-fag-30x55x13-8958178295?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_firma_przemysł&ev_adgr=Materiały+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQiAhP2BBhDdARIsAJEzXlEY1kgUrSQFB3tBlNrxPD692oM6huCbAmBHn0LVXgfE0euT4EWPbUkaApr7EALw_wcB

? pytam bo dosć duża rozbieżność cenowa.Oryginalna podpora 440zł z wysyłką a tu łożysko fag+ podpora febi około 170zł wszystko + z 20zł przekładka łożyska.Mówisz,że na prasie prosta sprawa ale to łożysko nie jest wsunięte całkowicie z tego co po zdjęciach widziałem generalnie duże są szanse powodzenia wymiany łożyska na prasie? czy mogą coś sknocić? :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie wiem czy to jest to, wymiarów łożysk nie zapamiętuję, na bkp podawałem rozmiar łożyska jak zakładałem podporę do m57n z tego co pamiętam. Nawet patyk można zepsuć więc zapewne tu też komuś się uda.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#7

Post autor: DwaLitryPL »

Maniek a sznur butylowy bmw ma wymiary

190MMX20X8MM

natomiast na allegro jest tylko

https://allegro.pl/oferta/sznur-butylowy-czarny-8mm-6m-butyl-uszczelniacz-7234824801

grubość 8mm by sie zgadzała bo to chyba grubość? długość to aż nadto tego z allegro bo 6m gdzie potrzebne 20cm tylko bmw pisze 20x8mm a tego wymiaru już nie ma podane tego ''X20'' to nie wiesz czy by był ok ten sznur czy nie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Będzie ok, dasz 2 lub 3 paski i będzie to samo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

albo nie dasz w ogole i bedzie to samo :unknown:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#10

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie to mam do was pytania jeszcze bo w tygodniu bedę zdejmował wał

dam wał na wyważenie+wymianę dwóch krzyżaków+ wymianę podpory febi do której wprasuje łożysko fag w pobliskim warsztacie na prasie i pewnie zmienię też łącznik elastyczny wału febi
1.pytanie czy śruby przechodzące przez łacznik mogą zostać? a wymienic tylko nakrętki na oryginalne?bo koszt samych śrub a jest ich 6+ nakrętki to prawie 140zł z wysyłką dlatego nie wiem czy można nowe nakrętki do obecnych śrub?

2.czy żeby wyjąć wał z łącznikiem muszę mocowanie skrzyni biegów zdejmować? bo wolałbym uniknąć tego

3. odkręcenie wału z tyłu od dyfra tam są śruby torx ale pamiętam,ze jak wózek ściągałem to taką łapę musiałem odkręcić a po jej odkręceniu wózek lekko opadnie to czy wtedy wymagana jest ponownie geometria z tyłu do sprawdzenia?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”