Podpora wału m47n zamocowana odwrotnie
będę robił w autocardan
autocardan.pl
dzwoniłem pytałem wstawiają krzyżaki marki INA i krzyżaki są zagniatane + wyważenie wału około 600zł całość .Generalnie dzwoniłem do trzech takich polecanych firm to ceny podobne 600-700zł wymiana dwóch krzyżaków i wyważanie wału
kolego scghost a ta łapa skrzyni biegów z poduszkami jeśli będę to robił na kobyłkach to przed odkręceniem łapy skrzynie biegów żabką z deską unieść? bo stanie się coś jak opuszczę skrzynie bez podparcia?
aa zapomniałbym pytałem w warsztacie niedaleko mnie bo mają prasę tam i typ powiedział,ze jak będzie jak zamocować podporę na prasie to nie powinno by problemu z wyjęciem łożyska.Tylko oni mają zawsze manie smarowania wszystkiego i czy miejsce gdzie wchodzi łożysko do podpory moze być posmarowane smarem? a następnie wciśnięte łożysko?
autocardan.pl
dzwoniłem pytałem wstawiają krzyżaki marki INA i krzyżaki są zagniatane + wyważenie wału około 600zł całość .Generalnie dzwoniłem do trzech takich polecanych firm to ceny podobne 600-700zł wymiana dwóch krzyżaków i wyważanie wału
kolego scghost a ta łapa skrzyni biegów z poduszkami jeśli będę to robił na kobyłkach to przed odkręceniem łapy skrzynie biegów żabką z deską unieść? bo stanie się coś jak opuszczę skrzynie bez podparcia?
aa zapomniałbym pytałem w warsztacie niedaleko mnie bo mają prasę tam i typ powiedział,ze jak będzie jak zamocować podporę na prasie to nie powinno by problemu z wyjęciem łożyska.Tylko oni mają zawsze manie smarowania wszystkiego i czy miejsce gdzie wchodzi łożysko do podpory moze być posmarowane smarem? a następnie wciśnięte łożysko?
Panowie czy takie znaki białe na wale oznaczają fabryczne znakowanie? czy to ktoś już znaczył wcześniej? widziałem na necie wały to żeby rozpołowić trzeba odkręcić śrubę klucz 18 a u mnie nie ma tylko taka nakrętka duża jest to są inne wersje wałów? bo nie wiem czy zanim wyślę wał do sprawdzenia dodatkowo znaczyć czy te białe kropki co już były wystarcza?
kolego scghost spytam i tutaj w temacie
chodzi o przykręcenie łącznika elastycznego wału do skrzyni i wału do łącznika tis podaje taką informacje:
po przetłumaczeniu na Polski wychodzi ''Połączenie śrubowe należy dokręcać tylko za pomocą nakrętki.''
a normalnie na YT dokręcał typ łącznik dynamometrem tak:
bo z opisu tis wynikało by ze nalezy dokręcac od strony nakrętki a nie łba ale nie wiem czy to dobrze rozumiem.Bo tam po zdjeciu łapy skrzyni nie ma miejsca na dynamometr+nasadkę jedynie tak jak na zdjeciu od strony łba dynamometr a od strony skrzyni jak nakrętka klucz płaski jako kontra...
chodzi o przykręcenie łącznika elastycznego wału do skrzyni i wału do łącznika tis podaje taką informacje:
po przetłumaczeniu na Polski wychodzi ''Połączenie śrubowe należy dokręcać tylko za pomocą nakrętki.''
a normalnie na YT dokręcał typ łącznik dynamometrem tak:
bo z opisu tis wynikało by ze nalezy dokręcac od strony nakrętki a nie łba ale nie wiem czy to dobrze rozumiem.Bo tam po zdjeciu łapy skrzyni nie ma miejsca na dynamometr+nasadkę jedynie tak jak na zdjeciu od strony łba dynamometr a od strony skrzyni jak nakrętka klucz płaski jako kontra...
Panowie przepraszam za założenie nowego tematu ale nie wiem czy do tamtego ktoś zagląda bo jest o krzyżaku wału.Potrzebuje odpowiedzi otóż
łącznik elastyczny wału mój był zamontowany tak:
a na bmw store schemat pokazuje tak
wszystkie łby śrub od strony wału a nakrętki od strony skrzyni również tutaj typ tez tak montował:
ale pod filmem znalazłem taki oto komentarz:
WRONG !!! ALL THE SCREW HEADS ARE TOWARD THE SHAFT !! The nuts musn't be locked on the flex disc but on metal part : 3 on drive shaft metal, 3 on the transmission metal part. Here you have 3 locked on the rubber !! Your guibo is over in less than 1000 miles.
po przetłumaczeniu ''ŹLE !!! WSZYSTKIE ŁBA ŚRUB SĄ W STRONĘ WAŁU !! Nakrętki nie mogą być zablokowane na elastycznej tarczy, ale na części metalowej: 3 na metalowej części wału napędowego, 3 na metalowej części przekładni. Tutaj masz 3 zablokowane na gumie !! Twoje guibo skończyło się za mniej niż 1000 mil. ''
a typ odpisał ''zgodnie z instrukcją serwisową firmy Bentley, wszystkie łby śrub powinny być skierowane w stronę wału. Instruuje również, aby przytrzymać śruby podczas dokręcania nakrętek, aby zapobiec uszkodzeniu guibo ''
pytam dlatego iż kiedyś mechanik ściągał u mnie skrzynie biegów i nie wiem czy ruszał łącznik czy nie.Wypowie się ktoś? Maniek? scghost?
bo znów na bmwklubforum jedna osoba z silnikiem m47n e46 pisała,że 3 śruby ma w jedną stronę a 3 w drugą..
na zdjeciu pierwszym pokazałem z tis bmw to wszystkie śruby są w jednym kierunku a na schemacie bmw ogólnym np bmwstore po wpisaniu VIN pokazane że niby jedna idzie tak a druga tak jak strzałki czerwone
łącznik elastyczny wału mój był zamontowany tak:
a na bmw store schemat pokazuje tak
wszystkie łby śrub od strony wału a nakrętki od strony skrzyni również tutaj typ tez tak montował:
ale pod filmem znalazłem taki oto komentarz:
WRONG !!! ALL THE SCREW HEADS ARE TOWARD THE SHAFT !! The nuts musn't be locked on the flex disc but on metal part : 3 on drive shaft metal, 3 on the transmission metal part. Here you have 3 locked on the rubber !! Your guibo is over in less than 1000 miles.
po przetłumaczeniu ''ŹLE !!! WSZYSTKIE ŁBA ŚRUB SĄ W STRONĘ WAŁU !! Nakrętki nie mogą być zablokowane na elastycznej tarczy, ale na części metalowej: 3 na metalowej części wału napędowego, 3 na metalowej części przekładni. Tutaj masz 3 zablokowane na gumie !! Twoje guibo skończyło się za mniej niż 1000 mil. ''
a typ odpisał ''zgodnie z instrukcją serwisową firmy Bentley, wszystkie łby śrub powinny być skierowane w stronę wału. Instruuje również, aby przytrzymać śruby podczas dokręcania nakrętek, aby zapobiec uszkodzeniu guibo ''
pytam dlatego iż kiedyś mechanik ściągał u mnie skrzynie biegów i nie wiem czy ruszał łącznik czy nie.Wypowie się ktoś? Maniek? scghost?
bo znów na bmwklubforum jedna osoba z silnikiem m47n e46 pisała,że 3 śruby ma w jedną stronę a 3 w drugą..
na zdjeciu pierwszym pokazałem z tis bmw to wszystkie śruby są w jednym kierunku a na schemacie bmw ogólnym np bmwstore po wpisaniu VIN pokazane że niby jedna idzie tak a druga tak jak strzałki czerwone
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
ile jeszcze tematów zalozysz?
ze 135 komentarzy pod randomowym filmem wybrales akurat ten jeden jedyny i to jest powód do spamowania na forum?
a ze gosc sie rzuca o e36 to juz tego oczywiscie nie zauwazyles?
ze 135 komentarzy pod randomowym filmem wybrales akurat ten jeden jedyny i to jest powód do spamowania na forum?
a ze gosc sie rzuca o e36 to juz tego oczywiscie nie zauwazyles?
Wolę spytać przed montażem,żeby nie było potem,że po montażu powinno być jednak inaczej.Dlatego przeglądam filmiki na YT i jak coś wątpliwego jest to piszę na forum
na wszystkich filmach YT co oglądałem to jest tak jak w tisie pokazane wszystkie śruby w jedną stronę czyli łby od strony wału a nakrętki wszystkie od strony skrzyni.
Jak by było oczywiste,że jest tak czy tak to bym nie pytał ale jak jedni mówią ,że śruby mają iśc tak:
a znów inni mają tak:
zdjęcie ostatnie ja tak tez mam i inni na YT też
Jak by było oczywiste,że jest tak czy tak to bym nie pytał ale jak jedni mówią ,że śruby mają iśc tak:
a znów inni mają tak:
zdjęcie ostatnie ja tak tez mam i inni na YT też
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Ja nie wiem, czy tylko ja tak mam ze twoje posty sa dla mnie strasznie wkurwiajace? Sorry za szczerosc
Te strzalki na gumie pokazuja w ktorym mijescu i z ktorej strony ma do niej przylegac metalowy krzyzak. Guma nie jest jednolita wiec ma to znaczenie.
Druga kwestia odnosnie kierunku srub. Wyobraz sobie sytuacje ze srube masz lbem wsadzana od strony skrzyni i z jakichs powodow (zdarza sie, osobiscie mialem jeden taki przypadek w moim aucie) odkreca sie nakretka. Masz 5000rpm, nakretka sie odkrecila, a sruba zaczyna mielic obudowe skrzyni.
Nigdy nie widzialem zeby sruba byla wkladana lbem od strony skrzyni.
Te strzalki na gumie pokazuja w ktorym mijescu i z ktorej strony ma do niej przylegac metalowy krzyzak. Guma nie jest jednolita wiec ma to znaczenie.
Druga kwestia odnosnie kierunku srub. Wyobraz sobie sytuacje ze srube masz lbem wsadzana od strony skrzyni i z jakichs powodow (zdarza sie, osobiscie mialem jeden taki przypadek w moim aucie) odkreca sie nakretka. Masz 5000rpm, nakretka sie odkrecila, a sruba zaczyna mielic obudowe skrzyni.
Nigdy nie widzialem zeby sruba byla wkladana lbem od strony skrzyni.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 2436 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 2 Odpowiedzi
- 378 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1772 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 3994 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rysiektr
-
- 2 Odpowiedzi
- 1543 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1582 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 3 Odpowiedzi
- 1830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 3899 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1352 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+